HD-Studie ?

• Hej

er lige startet her i weekenden på HD del 1 med noget erhvervsøkonomi og it og økonomi.

Ville høre om der var andre der enten har gennemgået dette eller er i gang på det ?

Oprindeligt indlæg af Aerial
    Hej

er lige startet her i weekenden på HD del 1 med noget erhvervsøkonomi og it og økonomi.

Ville høre om der var andre der enten har gennemgået dette eller er i gang på det ?

Jeg har ikke selv gennemgået HD, men jeg har kendskab til et par af de eksamensopgaver der blev brugt i erhvervsøkonomi for 1-2 år siden .. Har dem vist også stadig liggende hvis du er interesseret i at se dem ..

Oprindeligt indlæg af Burger

Jeg har ikke selv gennemgået HD, men jeg har kendskab til et par af de eksamensopgaver der blev brugt i erhvervsøkonomi for 1-2 år siden .. Har dem vist også stadig liggende hvis du er interesseret i at se dem ..

dem må du meget gerne maile til mig.

Oprindeligt indlæg af LecTer
    HD?

en vidergående uddannelse med økonomi i fronten ;)

Satser pt på at vælge ledelse og organisation når jeg kommer til at skulle vælge speciale

Oprindeligt indlæg af LecTer
    HD?

HD er et studie som underviser i fagene Erhvervsøkonomi og IT og økonomi - Mener der et i Aalborg og et i Khb - har kun hørt om disse 2

Edit: fandt lige det her

• Er det et fuldtidsstudie? Og har du så droppet dit job? :ohmy:

Oprindeligt indlæg af Carsten_DK

Det er beregnet til aftenskole, altså ved siden af sit job...

...men i modsætning til så meget andet aftenskole, man tager ved siden af jobbet, er HD faktisk et halvtidsstudie. 2 studenterårsværk på 4 år. Sådan var normeringen i hvert fald, da jeg selv for mange år siden tog HD 1. del (1. del er (var?) de to første år af en HD med separat eksamen).

Så det er ikke uden grund, det også kaldes skilsmissestudiet.

• Jeg tænkte på, om hvilke krav HD-studiet tæller ? Skal man have haft handelsskole? Jeg tænkte på noget Cand.Merc engang, som Dansk Metal tilbød deres medlemmer via de kurser de afholder på Jørlunde.
    Men ville jeg med min elektronikmekaniker udd og nu snart også datatekniker overbygning, kunne starte på sådan et studie ?

• Jeg tager det faktisk som weekend undervisning, og har stadig mit job ved siden af.

Dvs her i weekenden var jeg i skole fra 08 - 16 både lørdag og søndag. Dette gentager sig om 14 dage.

På den måde gennemgår jeg HD lige så hurtigt som dem på dagshold.

Tror det bliver hårdt :boxed:

mht krav kan man jo få dispensation. Jeg har ikke andet end 10 klasse og er alligevel kommet ind pga arbejdserfaring.
    Skal bare tage en eller anden Mat-eksamen engang i januar.

Oprindeligt indlæg af BasHuus

Jeg tænkte på, om hvilke krav HD-studiet tæller ? Skal man have haft handelsskole? Jeg tænkte på noget Cand.Merc engang, som Dansk Metal tilbød deres medlemmer via de kurser de afholder på Jørlunde.
    Men ville jeg med min elektronikmekaniker udd og nu snart også datatekniker overbygning, kunne starte på sådan et studie ?

Vi har nogle derinde der "kun" har en HH og de er skam kommet ind ;)

• Så ser det jo trods alt ik så dårligt ud alligevel, men kors hvor er jeg træt af tanken om, at jeg skal i skole igen, for at lære dertil. MEn igen ... It's now or never....Man blir jo ik yngre, og de 30 snigr sig jo hastigt derhenad :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Så ser det jo trods alt ik så dårligt ud alligevel, men kors hvor er jeg træt af tanken om, at jeg skal i skole igen, for at lære dertil. MEn igen ... It's now or never....Man blir jo ik yngre, og de 30 snigr sig jo hastigt derhenad :rolleyes:

Jeg har ikke været i skole i 10 år, så jeg kan godt mærke jeg lige skal igang igen .

Men glæder mig faktisk til at lære mere om det hele - så er meget indstillet på denne uddannelse

Oprindeligt indlæg af Burger
    Kører de stadig HD på CBS som daghold? Altså hvor du gennemfører den første del der normalt ta'r 2 år på 1 år?

Man kan vist godt sammensætte det så man kan få den ned på mindre end 2 år for del 1, men tror også det bliver ganske voldsomt, da man så skal følge disse fag på en gang :

IT og Økonomi
    Erhvervsøkonomi
    Statistik
    Samfundsøkonomi
    Erhvervsret
    Erhvervsøkonomi del2

:boxed:

• De har udbudt det, for det er fra den form jeg har de opgaver jeg har mailet til dig ..

Der havde de så timer ca. 3 hverdage i ugen, og det var derfor et fuldtidsstudie og ikke et deltidsstudie .. Der var godt nok folk der arbejdede ved siden af, men det må så have været på nedsat tid ..

Alt efter hvordan din undervisningsplan i erhvervsret kommer til at se ud, har jeg nogle ret gode notater der er skrevet af den underviser jeg havde på mit nuværende BA studie .. Det er stort set samme undervisning samt eksamen som på HD ..

• Læser HA, så lidt det samme.. Hvor læser du henne? For er det CBS, vil jeg anbefale dig at undlade at købe IT bogen medmindre det er fra microsoft eller den slags, deres egne er pænt ubruelige! 455 til brænde..

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

Oprindeligt indlæg af teko
    Læser HA, så lidt det samme.. Hvor læser du henne? For er det CBS, vil jeg anbefale dig at undlade at købe IT bogen medmindre det er fra microsoft eller den slags, deres egne er pænt ubruelige! 455 til brænde..

Nope det er under handelshøjskolecentret ;)

• Fair nok, håber ikke de har så mange bøger som er skrevet af folk fra skolen ;)

Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg