Flere småbilleder :)

  • Hey igen folkens :)


    Var ude her til aften og kigge på solnedgangen og modsat lørdag aften (hvor mig og engel var ude) var det direkte smukt! Til dem der er foto-interesserede, smid bare jeres kritik :)


    Ville bare lige dele glæden med jer andre i de triste tider hvor de fleste er begyndt at arbejde igen :P


    August Evening



  • Niiiiiiice - Skal man sige noget - så må det være at det skulle være taget en liiiiiiiiille smule før. Så det var lidt tydeligere - Men stadig et godt billede.. ;) - nå ja og så skulle "flyet" have været med.. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carsten_DK
    Som sædvanlig flot. Du har det vel ikke i 1024*768 eller evt. originalen? :hb:


    jo har den i fuld, upper senere. Jeg har billeder som er taget tidligere også forresten, ska som sagt nok vise senere ;)

  • Billeder er jo også vildt personlige...


    Tager du kun natur billeder eller prøver du også kræfter med andre ting ??

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus


    ...Er det pludselig blevet en contest mellem Engel og Wraper ?? :pokey:
    Fordi så skal indlægget vist lige laves om til en Poll 8o Det er smag og behag, men begge ser ting på deres måde og deri ligger forskellighederne


    nææh, det tror jeg ik'

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus


    ...Er det pludselig blevet en contest mellem Engel og Wraper ?? :pokey:
    Fordi så skal indlægget vist lige laves om til en Poll 8o Det er smag og behag, men begge ser ting på deres måde og deri ligger forskellighederne


    Slap da af han har da lov til at komme med hans mening og når de tager billeder sammen er det da en nærliggende sammenligning.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeps det er nemlig et spørgsmål om smag - og dette billede er da okay. Men der er da ikke noget nyt "under solen" ;) - findes vist i titusindvis af samme slags rundt på nettet. Har da også selv fanget nogle stykker af den slags. Men det hører vel til, at man som fotograf - ta'r den slags billeder. :))
    Og la' nu vær med at blande mine billeder ind i bedømmelsen af dette billede - tak. Så vi slipper for endnu en latterlig diskussion.

  • Jeg prøver kræfter med andre ting også når jeg har tid (hvilket jeg mangler for tiden)


    nej der er som ikk noget nyt i billedet bentzin, men derfor er det stadig flot hvis du spørger mig :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af amig0


    HAHA LOL.


    Men til billedet, så syntes jeg uden at have forstand på fotografering at det er rigtig flot.


    :P
    takker

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    Jeg prøver kræfter med andre ting også når jeg har tid (hvilket jeg mangler for tiden)


    nej der er som ikk noget nyt i billedet bentzin, men derfor er det stadig flot hvis du spørger mig :)



    Tjaaaaaa - mit bud vil være at det er temmelig svært at tage et foto - som IKKE er taget før - så keep up the good work. ( jeg får sgu helt lyst til at bevæge mig ud i naturen og lege selv... :roller: )



    EDIT: Random Shell - Daaamn det er sgu et godt foto - fedt motiv...:clap: - synes dog du skal tænke lidt over dine titler - måske bare mig.. ;)


  • ja burde jeg nok. men har så mange solopgange og solnedgange at de ikk ka unikke navne allesammen

  • Du skriver du godt vil have kritik på dit shell billede så for du da lidt :)


    Når du laver et billede så tænk over hvor du placere tingene. Rule of third eller det gyldne snit på dansk er meget god at huske og kan rede mange billeder.


    Ved ikke om du kender den men ellers meget kort sagt 1/3 ind i billedet og 1/3 ned i billedet der skal du have de vigtigste elementer i dit billede.


    Her har du din skald midt i billedet... det betyder ikke helt så meget med macro men den her er ikke nok macro til det er uden betydning.


    Når det nu er macro så er det jo detaljen der gælder...


    Du har et stykke sort krøllet tang lige til højre for skallen som drille mit øje rigtig meget. Farver er ikke helt forkert dejlig afdæmpede og rolige. Men du har en meget hvid skal med i højre side som for billedet til at tippe lidt mod højre og igen den stjæler opmærksomheden fra dit hovede motiv.


    Prøv at give det hele lidt mere kontrast i ps... brug enedelig ikke brightness/contrast funktion den er noget lart.. brug curves eller levels.


    Håber du kunne bruge det lidt :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • ja, noget der ringer en klokke må jeg sige. må jeg ha leget lidt med, ang de placeringer...