Bios temp!

• for at finde load temp skal du i windows og starte f.eks. prime95 i et godt stykke tid, og samtidig bruge et andet program til at vise cpu temperaturen ;)

den højeste temp du registrerer er din load temp og det skulle gerne være det varmeste den blir ;)

• KennethB

du får faktisk tæt på max load temp i bios
    da cpuén ikke får kille command i bios knokler den løs
    og derfor bliver en cpu faktisk ret varm i bios

et godt program til at se alt mulig med er
    EVEREST home
    med det kan de faktisk se temps på alt.

• Det har du ret i, foretrækker dog personligt at have prime95 kørende samtidig med mit f@h, og så måler jeg bare temp i enten smartguardian (der kom med bundkortet) eller everest home som du også foreslår ;)

• Kan ikke finde temps i everest :boxed: Hvor står de? Og en anden ting ved mine ram står der effektiv hastighed: 400 mhz virkelig hastig hed: 200mhz. Er der noget der står forkert i bios?

Oprindeligt indlæg af KennethB
    Kan ikke finde temps i everest :boxed: Hvor står de? Og en anden ting ved mine ram står der effektiv hastighed: 400 mhz virkelig hastig hed: 200mhz. Er der noget der står forkert i bios?

PC>Sensorer

EDIT: hmm kan ikke post et svar X(

så smider det lige her:

Oprindeligt indlæg af 1_2_know

P95 gør ikke CPUen særlig varm, 18 timers prime95 er CPU'en koldere af end 32M superpi ;)

EDIT: Loop 3Dmark, Loop SuperPI.. Deraf kan du finde loadtemp efter 6-12 timer ;)

Jeg gør det af praktiske årsager, jeg folder altid og når jeg så starter P95 op, så tar det 3 minutter og så er jeg på max... resultatet er det samme med en 32M superpi ;)

Oprindeligt indlæg af KennethB
    Kan ikke finde temps i everest :boxed: Hvor står de? Og en anden ting ved mine ram står der effektiv hastighed: 400 mhz virkelig hastig hed: 200mhz. Er der noget der står forkert i bios?

du har DDR ram derfor er 200 = 400 :)

• 6 til 12 timer ???????????
    så lang tid tager det langt fra at finde max temp

den vil stige meget lidt efter meget mere end en times tid.

PS hvad sker der nu med tweak ?????

Oprindeligt indlæg af Try-this
    for at finde load temp skal du i windows og starte f.eks. prime95 i et godt stykke tid, og samtidig bruge et andet program til at vise cpu temperaturen ;)

den højeste temp du registrerer er din load temp og det skulle gerne være det varmeste den blir ;)

P95 gør ikke CPUen særlig varm, 18 timers prime95 er CPU'en koldere af end 32M superpi ;)

EDIT: Loop 3Dmark, Loop SuperPI.. Deraf kan du finde loadtemp efter 6-12 timer ;)

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

Rettet en gang, sidst af 1_2_know ().

• folding@home ...et godt formål imens du tester.....få timer så ved du den er stabil og på 10 min ved du den er næsten på max i varme.....

det med at bios var tæt på max forklarer en del...kunne sq ikke forstå den lå på 34 derinde og kun 26-28 når man nåede ind i idle på windåse.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.