Jeg har en 3500 winchester og en Coolermaster ultra vortex... Jeg har sat køleren til 2500rpm og temperaturen i bios er på 49... Kan man regne med den temp der står i bios, eller bliver den varmere i spil og lignende?

Bios temp!
-
-
for at finde load temp skal du i windows og starte f.eks. prime95 i et godt stykke tid, og samtidig bruge et andet program til at vise cpu temperaturen
den højeste temp du registrerer er din load temp og det skulle gerne være det varmeste den blir
-
Hvlket program skal jeg bruge til at måle temps?
-
KennethB
du får faktisk tæt på max load temp i bios
da cpuén ikke får kille command i bios knokler den løs
og derfor bliver en cpu faktisk ret varm i bioset godt program til at se alt mulig med er
EVEREST home
med det kan de faktisk se temps på alt. -
Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
KennethBdu får faktisk tæt på max load temp i bios
da cpuén ikke får kille command i bios knokler den løs
og derfor bliver en cpu faktisk ret varm i bioset godt program til at se alt mulig med er
EVEREST home
med det kan de faktisk se temps på alt.Det har du ret i, foretrækker dog personligt at have prime95 kørende samtidig med mit f@h, og så måler jeg bare temp i enten smartguardian (der kom med bundkortet) eller everest home som du også foreslår
-
Kan ikke finde temps i everest
Hvor står de? Og en anden ting ved mine ram står der effektiv hastighed: 400 mhz virkelig hastig hed: 200mhz. Er der noget der står forkert i bios?
-
Oprindeligt indlæg af KennethB
Kan ikke finde temps i everestHvor står de? Og en anden ting ved mine ram står der effektiv hastighed: 400 mhz virkelig hastig hed: 200mhz. Er der noget der står forkert i bios?
PC>Sensorer
EDIT: hmm kan ikke post et svar
så smider det lige her:
QuoteOprindeligt indlæg af 1_2_know
P95 gør ikke CPUen særlig varm, 18 timers prime95 er CPU'en koldere af end 32M superpi
EDIT: Loop 3Dmark, Loop SuperPI.. Deraf kan du finde loadtemp efter 6-12 timer
Jeg gør det af praktiske årsager, jeg folder altid og når jeg så starter P95 op, så tar det 3 minutter og så er jeg på max... resultatet er det samme med en 32M superpi
-
I everest står der at mine ram kører 200mhz og mine gfx ram kører 500mhz, og at begge vidst nok skal køre med det dobbelte.. Kan det passe?
-
Oprindeligt indlæg af KennethB
Kan ikke finde temps i everestHvor står de? Og en anden ting ved mine ram står der effektiv hastighed: 400 mhz virkelig hastig hed: 200mhz. Er der noget der står forkert i bios?
du har DDR ram derfor er 200 = 400
-
6 til 12 timer ???????????
så lang tid tager det langt fra at finde max tempden vil stige meget lidt efter meget mere end en times tid.
PS hvad sker der nu med tweak ?????
-
Oprindeligt indlæg af Try-this
for at finde load temp skal du i windows og starte f.eks. prime95 i et godt stykke tid, og samtidig bruge et andet program til at vise cpu temperaturenden højeste temp du registrerer er din load temp og det skulle gerne være det varmeste den blir
P95 gør ikke CPUen særlig varm, 18 timers prime95 er CPU'en koldere af end 32M superpi
-
Du ka oz bruge Speedfan til at se temps.. Det er MEGET overskueligt..
Mvh Mads
-
Oprindeligt indlæg af 1_2_know
den ene af den test der er i P95 gøre cpu rimelig varm "large FFTs" mener jeg den hedder
-
folding@home ...et godt formål imens du tester.....få timer så ved du den er stabil og på 10 min ved du den er næsten på max i varme.....
det med at bios var tæt på max forklarer en del...kunne sq ikke forstå den lå på 34 derinde og kun 26-28 når man nåede ind i idle på windåse.....