Da jeg er kommet i et rimelig stort guild. Hvor vi raider MC og Onyxia osv. Bruger vi det der kaldes DKp piont system på vores hjemmeside, men mig og ven kom til at snakke om det, og hvad betyder SKP egenligt?
Det er bare et hurtigt spørgsmål ...
Da jeg er kommet i et rimelig stort guild. Hvor vi raider MC og Onyxia osv. Bruger vi det der kaldes DKp piont system på vores hjemmeside, men mig og ven kom til at snakke om det, og hvad betyder SKP egenligt?
Dragon Kill Points.
QuoteOprindeligt indlæg af Burns
jeg er ikke sikker, så ret mig gerne.... men det er noget med at det stammer tilbage fra EQ2, noget med at nakke de bedste bosser i spillet, men jeg er ikke sikker på det.... :s
Jeg ved ikke hvor det stammer fra, men ved bare at mit guild kører med det.
Det stammer fra everquest... Og det står for Dragon Kill Points..
Det er noget man bruger til at gøre tingene mere retfærdigt...
Istedet for at rolle (1-100) på items så får man X antal DKP hver gang du er med til at dræbe en stor boss... Så kan du samle DKP sammen og så bruge dem når et item du gerne vil have dropper...
QuoteOprindeligt indlæg af købkøb
Det stammer fra everquest... Og det står for Dragon Kill Points..
Det er noget man bruger til at gøre tingene mere retfærdigt...
Istedet for at rolle (1-100) på items så får man X antal DKP hver gang du er med til at dræbe en stor boss... Så kan du samle DKP sammen og så bruge dem når et item du gerne vil have dropper...
nemlig.... det skal da siges at ikke alle guilds bruger DKP på den samme måde.... har set lidt forskellige variationer.... nogen giver point for hver time du er der, andre pr boss og sådan mixxer de det lidt... aja, så var det jo osse EQ, bare 1eren..
Er der en af jer som kan hjælpe mig med opsætningen af det?
Jeg har fulgt denne opsætning:
<< Installation >>
!!VERY IMPORTANT!!
THREE steps are required in setting up this addon! Follow the directions for each step below!
## (Step 1) ## [PHP] Download (process_dkp.zip) ####
This file takes the eqdkp and changes it into a format(lua) which wow can use.
INSTALLATION INSTRUCTIONS:
1] Unzip to a temporary directory, Edit the php file to reflect your mysql settings. (host/password/database)
2] Upload to your webserver
## (Step 2) ## [WoW Addon] Download DKP_SYSTEM Addon (dkp_system.zip) ####
Extract to <wow path>\Interface\AddOns directory.
## (Step 3) ## [W32 APP] Download Updater (Updater.zip) ####
(For the Updater to run correctly it requires you have a directory in your WoW Addons folder for the addon, which you will install in step 3)
INSTALLATION INSTRUCTIONS:
1] Download this file to a temporary directory and extract to your desktop or somewhere convient (only 1 exe file, .au3 is just source code)!
2] Run Updater executable!
2] Set location of "process_dkp.php" which you uplodated to your server!
3] YOUR WORLD OF WARCRAFT PATH!! If it is not located in C:\Program Files\World of Warcraft, YOU NEED TO CHANGE IT !!!!
4] Press "Load DKP_Roll Variables" and if everthing works correctly you should be able to fire up WoW and start playing with some of the commands!
Men jeg når til step [4] kommer der en fejl meddelse. Jeg logger så på siden hvor jeg opdatere filen (http://www.ttnclan.dk/wow/process_dkp.php) og følgende meddelser står så:
ERROR: Table 'ttnclan_dk.eqdkp_members' doesn't exist
Please make sure you have the right table_prefix set it options.
Er det fordi man selv skal oprette en table af det eller hvad? og hvordan gør jeg det?
På forhånd mange tak til dem som gider at svare mig..