folkekirken i nød?

  • spørger dem om blodskam er i orden og de siger nej
    så siger jeg til dem
    adam og eva er de første to menesker på jorden og de fik to sønner kain og abel..
    hvem fik de børn med??
    det kan de ik lige svare på..altså må det jo være eva
    så skrider de :))

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home



  • Hold da kæft hvor er han ond
    stjæler rullestole og briller så folk løber skrigende bort


    Den slags mennesker har jeg ingen respekt for

  • Jeg har kun prøvet en gang at nogen kom og ringede på. Det var en dame fra Jehovas Vidner, men jeg var tilfældigvis syg den dag, så da jeg lukkede op lignede jeg noget katten havde slæbt med hjem, så hun skyndte sig at sige "god bedring" og smutter igen..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BabYgirl
    Der er også en passage i Biblen der hedder Lot og hans døtre. Hvor biblen faktisk også går ind for blodskam og incest.


    http://runeberg.org/dkbibel/01_19.html


    Vers/passage 23 sterter det


    OMG - Det er jo sygt :boxed:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • tjae.....det startede jo allerede med adam og eva...han begik jo sådan set blodskam med sig selv....eller er det bare første gang at onani gav børn?


    btw lidt humor:


    hvordan blev kvinden skabt:


    ADAM: jeg behøver noget der kan opfylde alle mine behov og vil gøre hvad jeg siger og lave mad til mig


    GUD: det koster dig et ben og en arm.


    ADAM: hvad kan jeg få for et ribben?


    og så den virkelige grund til GUD smed ADAM og EVA ud af paradisets have.....GUD gik en morgenrunde for at se om alt nu var godt, da han fik øje på EVA helt nøgen ude i havet....GUD sukkede: den lugt får jeg sq aldrig af de fisk.


    :D:

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • HAHA.. good one.. :cheers:


    men min bror er selv blevet "kureret" af sådan en. kan ikke huske hva de hedder.
    De sad faktisk bare og drak lidt mælk til morgenmaden, mens min bror sad med benet oppe på en stol fordi at han har slatterknæ. eller Havde
    for det kurreret han...


    eller gjorde han?


    jeg vil lige sige jeg tror ikke på en skid af alt det der ;)
    jeg fik god griner på da min bror kom hjem og fortalte det :P

  • Hold dog op mennesker... Man kan jo tydeligvis se i aldrig har åbnet en bibel, koran eller egentlig hørt noget fakta og set hver religion fra mere end 1 synspunkt...


    ALLE religioner er gode... Kristendommen snakker om at behandle andre som man selv vil behandles og at man skal tilgive...


    Budhisme og hinduisme ligesådan...


    Islam siger det samme...


    Scientology er ikke en religion da enhver "religion" der tager penge fra folk er humbuk og udelukkende en måde at tjene penge på...


    Ham der sagde religion er roden til alt ondt er et decideret fjols... Pga det er ikke religionerne der er onde det er vel bare i bund og grund mennesket... Synes bare i burde tage og lære lidt om religionerne før i snakker løs da der stort set ikke står andet end at man skal være god for at komme i himlen eller nirvana eller whatever... Så er der sfølig visse undtagelser (Jihad, hellig krig) ikke pga det kun er muslimer, korsriderne var ikke ligefrem de bedste mennesker her på jorden... De tog på hellig krigs togter og håbede at når de døde som martyrer ville de blive tilgivet deres synder og ryge direkte ind i himlin... Minder vel lidt om jihad :))


    Jeg siger ikke dette pga jeg er kristen, muslim budhist eller noget andet underligt... Jeg tror vel at der findes noget større end os små onde og destruktive mennesker... Men jeg synes vel bare at folk stort set skal behandle hinanden godt og være gode så går det nok :D


    Men jo at der er forskellige religioner og at det har ført til onde ting er ikke det samme som at sige at religioner er roden til alt ondt... Penge feks er vel næsten en større grund til ondt end religion ;)


  • Personligt ville jeg nu langt fra sammenligne Budhisme med religioner som kristendommen og islam. Kristendommen snakker også om fx. hævn ... du har måske aldrig hørt om "en øje for et øje og en tand for en tand" ... Gad vide hvor de har fået det fra ... ;)


    Når det kommer til Islam, så har de også deres passanger om hævn og ligende aktioner som ikke just er "gode".


    Vil da godt se dig finde noget tilsvarende i Budhismen og tilsvarende handlinger fra buddister.


    Men ja, korstogene der forgik i guds navn var ikke just det mest medmenneskelige. Det er dog også lang tid siden og folks syn på deres religion har heldigvis ændret sig. Hvis man lige ser bort fra enkelte tilfælde som ovre i nordirland hvor katolikkerne og protestanterne ikke kan enes. Men selvom de er en del af samme religion, så har de alligevel hver deres. Biblen som vi kender den er jo delt op i det nye og det gamle testamente. De to dele er VIDT forskellige ... og derfor vil resultatet af to trosretninger der holder sig til hver deres del også være vidt forskellige. Dog med nogle få fællestræk.


    Sådan er det til dels også med Islam da nogen af dem jo læser koranen som fandens læser biblen :crazyeyes:


    Hovedårsagen til jeg dog ikke kan li Islam som religion hvis man skal se objectivt på det og ikke tænke på muslimerne, så er det fordi at Islam er en utrolig undertrykkende religion der overgår selv katolicismen.


    ... og ja religion er roden til alt ondt. Det gælder ihvertfald for de fleste religioner. Man kan vel også give "mennesket" skylden fordi de rent faktisk tager det dårlige fra religionen istedet for kun det gode ... men det er vel lidtaf en pakkeløsning. Man kan jo vel ikke gøre som Japanerne der har flere religioner og hvis den ene ikke passer til situationen, jamen så tagerr vi jo bare den anden. Biblen, koranen, toraen har vel i bund og grund skylden for deres undersåtters bedrifter da alle disse "bøger" har negativt indhold i forskelligt omfang. Men hvis man som menneske giver en bog skylden for ens handlinger, så er man da lidt af en faliterklæring. Jeg giver jo heller ikke en af Jønkes bøger skylden for hvis jeg bliver massemorder vel ? ... :boxed: ... Det er sgu lidt for amerikansk og sige "det er ikke min skyld, det er TV´et det gjorde at jeg gør det" ... :crazyeyes: .... Så er man jo ikke kommet længere mentalt end dengang med korstogene. Det findes der gode exsempler på rundt omkring i verden ...