kan ikke lide 2.generations indvandrere

• lad mig opsummere Alaza.

Vores diskussion omhandler hvorvidt man skal tilgive de personer der går og smadrer en? Du mener man i alle tilfælde skal tilgive, jeg mener at det er uhørt overhovedet at tilgive uden en undskyldning.
    Tilmed giver du os (de personer der vælger ikke at tilgive) skylden for vold i verden. JA, men hvis alle var som dig, og rent faktsk også som mig 8o, så ville verden være et meget bedre sted.
    Men hvem slog først?
    Og hvor vil du hen med jordens fredshistorie i det 21 århundrede?

Oprindeligt indlæg af Alaza

Er det sandsynligt at de finder dem? Er ærligt spørgsmål.

Nej, de var væk på under 2 min, og vi har ingen identifikation andet end en af etnisk baggrund, med fladt ansigt, sammen med større gut.

Oprindeligt indlæg af Fragman

har ingen ide om hvor du vil hen....men indien har ikke just haft godt af at være selvstændig........og de er stadig i commenwealth....

Gandhi?

Bentzin:

Mig?

Simonthk:

Sorry, forstår ikke hvad du mener med "hvem slog først?"

Og jeg er ked af, at der ikke er nogen chance for at I finder dem - andet end at du ser den pågældende igen.

Oprindeligt indlæg af Simonthk
    lad mig opsummere Alaza.

Vores diskussion omhandler hvorvidt man skal tilgive de personer der går og smadrer en? Du mener man i alle tilfælde skal tilgive, jeg mener at det er uhørt overhovedet at tilgive uden en undskyldning.
    Tilmed giver du os (de personer der vælger ikke at tilgive) skylden for vold i verden. JA, men hvis alle var som dig, og rent faktsk også som mig 8o, så ville verden være et meget bedre sted.
    Men hvem slog først?
    Og hvor vil du hen med jordens fredshistorie i det 21 århundrede?

Lad mig opsummere Simonthk. Han er en person der går ind for vold og hævngerrige akter.

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• tak, men jeg kan ski ikke engang genkende ham tror jeg ikke!
    Hvem slog først: Altså din teori er evig fred på jord og evig tilgivelse. Hvis ingen havde slået først havde jeg slet ikke behøvet at tilgive.
    Jeg vælger så at snævre det ind til kun min situation, da jeg er snæversynet.
    Han slog først, han startede. Og nej, jeg tilgiver ikke uden grund!

Oprindeligt indlæg af Alaza

Tror du han synes I er særlig lige nu? Nej, han begynder sq da bare at tæve videre på dig ugen efter? Og så kører møllen? Det er virkeligt ufatteligt at man kan være så snævertsynet.

Rolig nu :) Vil gerne disku hvis vi kan snakke nogenlunde fair til hinanden ;)

For det første han startede - jeg sluttede. For det andet: Snæversynet ? Bagefter kan vi sige undskyld til hinanden - vi var begge svin... dermed slut. Hvad han tænker er jeg ligeglad med, da det var ham der startede balladen og ville mig ondt... ikke for at være provo, men jeg gad godt se dig reagere hvis du var i situationen ;) Du ville næppe tænke: fair nok han smadrede mig sidste dag, men jeg tilgiver, for han ved ikke bedre og jeg har det godt så.
    Det sætter sig når man er blevet smadret og bliver gal i skralden, fordi man har skide ondt i ryggen 24/7... Synes det flot hvis man kan tilgive, men oss fair hvis han får samme sprøjte ;)

• vold er også en løsning......det skal bare ikke være det første man benytter sig af....men det kan være både nødvendigt, nyttigt og gavnligt i visse situationer....i det her tilfælde ville jeg nok sige at hvis de uden provokation havde smadret nogen så fortjener de kun at få tilbage med samme mønt indtil de lærer at gøre brug af de demokratiske spilleregler.....og gerne inden de føler sig "store" og smadrer løs på den næste....har set det før og det er både danske og indvandrere der er så fucked up......i kender dem også...de folk der kun går i byen for at slås......

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Hayes

Lad mig opsummere Simonthk. Han er en person der går ind for vold og hævngerrige akter.

:clap: haha er det ikke dig der lige har skældt mig ud for mine irellevante indlæg? ;)

Og det eneste du har VOLDELIGE SimonTHK på, er at jeg IKKE vil tilgive uden en undskyldning for en brækket næse!

Om du vil eller ej hvis du en dag får smadret synet, måske mister din evne til at bevæge højre arm ordentligt på grund af en anden persons opførsel. Det må du selv om.

• problemet er at for at det skal nytte skal det helst være nogen de respekterer der afstraffer dem......ellers bør de satme bare sendes op som isbjørnefoder :D

ej det vi har kritiseret er faktisk at du genreliserer med din overskrift......de fleste af os har fin forståelse for at du er vred....men lad det kun gå ud over dem der rent faktisk har gjort dig noget.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Dit var ganske irrellevant også, vil jeg tillade mig at sige. Du opsummerer Alaza på en negativ måde, NOGLE af hans holdninger ihvertfald, jeg gør det samme.
    Jeg er ligeglad hvor lidt, hvordan eller hvornår, du går ind for vold, det er et faktum. Du siger det selv i dine forrige posts.
    Du ville med glæde brække hans næse tilbage, har jeg ret? Jeg er selv imod vold, men ser det for værende nødvendigt i visse situationer. Han skal have sin straf, ingen tvivl, men det bliver ikke mig der udfører den, det betaler vi håndholdere af loven for. Med nødvendig vold mener jeg, hvis han nu f.eks. kunne finde på at løbe sin vej, så blev man jo nødt til at holde ham tilbage.

Og ja, om jeg vil tilgive en for at brække min næse, det vil jeg nok ikke, men det har jeg jo egentlig heller ikke sagt jeg vil, jeg tror du blander mine indlæg sammen med Alaza's.

Rig:

Rettet en gang, sidst af Hayes ().

Oprindeligt indlæg af Fragman
    problemet er at for at det skal nytte skal det helst være nogen de respekterer der afstraffer dem......ellers bør de satme bare sendes op som isbjørnefoder :D

ej det vi har kritiseret er faktisk at du genreliserer med din overskrift......de fleste af os har fin forståelse for at du er vred....men lad det kun gå ud over dem der rent faktisk har gjort dig noget.

Jaja det forstår jeg godt! Men mener der også at jeg får sagt gennem hele debatten at jeg ikke hader alle 2.G, men at nogle forhold langsomt er ændret hos mig. Foreksempel den med at de nu skal bevise de ikke er dumme, og ikke at de er dumme.
    Og at mit forhold til 2.G bare ikke har det så godt. Hvis jeg generaliserede vildt, ville jeg jo have et febrilsk had til enhver af etnisk baggrund, det har jeg ikke, bryder mig bare heller ikke om dem!

• For det første var det på ingen måder sagt i negativ stemning, prøv at læs det igen. For det andet går jeg ikke ind for vold, men jeg er jo heller ikke en tumpe vel, jeg mener at hvis en gut brækker min næse, bør hans også brækkes.
    Hvis jeg gik ind for vold, havde jeg nok selv udført den.
    For at slå det fast, er det første gang jeg brækker min næse, jeg har ALDRIG slået nogensinde nogle før, og jeg syntes ikke det er rimeligt at min næse skal brækkes af en 2.G i dårligt humør, uden grund.

Han kan da også bare betale mig 1000kr, så er jeg også tilfreds, eller hvis vi regner lidt på det, ar jeg 2 timer på hospitalet til første besøg og bruger måske 3 timer til næste. Det er en spildtid på 5 timer. Kørsel tager 20 min hver vej, altså endnu spildtid på 4x20min = 1 time 20 min
    I det hele en spildtid på 6 timer og 20 min. På 6 timer og 20 min er min løn omkring 720 kr.
    Slaget har i gysser kostet mig omkring de 700kr, eller bare 6 timer og 20 min dejlig solbadning.

700kr, en undskyldning, lige næse og konsekvenser for denne 2.G, så er vi på rette vej.

• Forskellen på os er den at du ville gerne smadre hans ansigt, jeg ville gerne have ham til at sone den af eller betale en bøde. Jeg har virkelig ikke lyst til at slå et andet menneske ned, det kan jeg virkelig ikke se en grund til.

Rig:

• Jeg forstår simpelthen ikke at denne her tråd blev åbnet igen. Et emne vi alle sammen ved er så følsomt for en del personer herinde skulle bare være forblevet lukket på side 1.

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg forstår simpelthen ikke at denne her tråd blev åbnet igen. Et emne vi alle sammen ved er så følsomt for en del personer herinde skulle bare være forblevet lukket på side 1.

ENIG!

• Tja... er ret så enig...

Har ikke rigtig haft andet end problemer med dem...

Kender da nogen flinke nogen... Men IMO laver de mere ballade end gavn... Og det er slet ikke værd al den ballade...

Danskere gør det også ja...

Men ikke nær så meget... Der er konstant invandrere der giver problemer overalt i landet.. Selvom de er en minoritet så er de fleste voldelige forbrydelser begået af dem... Det kan jo ikke passe...

Jeg kender MANGE asiatere men de laver sq ALDRIG ballade... Medmindre selvfølgelig at invandrerne laver ballade med dem ;)

IMO kan de fleste af dem ikke opføre sig ordentligt... Det er ærgeligt for dem som kan OG for alle os andre der har bygget dette land op i flere 100 år.. Respektløst mod vores forfædre at man ikke gør noget ved det...

Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Ska' vi ikke bare være venner ;)

du kan prøve :P

ej.. vil lige sige, nogle af de forslag i kommer med til hævn.. at sparke på en der ligger ned.. HAHA. så ville jeg føle mig virkelig nedværdig hvis jeg var dig..

for det er nok noget af det fejeste du kan gøre.. Han ligger ned, han kan ikke gøre modstand.. og når han ligger ned, så betyder det han ikke kan stå op mer.. men hvis han rejser, så er der flere tæsk på vej.

nu vil jeg sige.
    Hævn er desværre nødvendig en gang i mellem.... og hvis de skulle hævnes så skulle det være en retfærdig hævn.

Alaza jeg har ondt af dig..
    hvis jeg var dig tror jeg bare jeg ville tige stille, for du er lidt dum at høre på... INGEN ville finde sig i at Blive Tæsket tilbage til stenalderen, og så bare lede efter dem igen, og så sige, "her mester, her er 500kr for at have smadret mig, Please come again"..
    du er for langt ude mester

men PEACE OUT :P

• Ja .... jeg lukkede jo tråden i første omgang da der var valgt et andet sprogbrug.

Når den så kommer i anden omgang troede jeg næsten på at vi kunne tage en stille og rolig debat om dette, men det er jo ikke tilfældet.

Går ud fra at Religion, Politik osv er et for ømt emne at tage fat på her i forummet :(

Lukker tråden !