Pentium M - Nogle erfaringer?

Oprindeligt indlæg af X-Man

Tror jeg skla ha en når DUAL Core versionen kommer, tror de kommer til og rykke rimelig vildt....

..Tror også at prisen kommer til at rykke rimelig godt! :D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Astrocity

..Tror også at prisen kommer til at rykke rimelig godt! :D

he he det tror jeg sq os, men den vil helt sikkert også give en mærkbar forskel, hvis man har pengene til det ;)

OT:
    får du købt dig en 630'er? :D

• Hvis den var til mig den besked, vil jeg sige at det ikke lige blir med det samme, skal have bilen undervognbehandlet, så det kommer lige til og koste cirka 2600kr :(

og min 530'er kan os nemt køre 3.92ghz, standard er 3ghz :hb:

Oprindeligt indlæg af X-Man

Hvis den var til mig den besked, vil jeg sige at det ikke lige blir med det samme, skal have bilen undervognbehandlet, så det kommer lige til og koste cirka 2600kr :(

og min 530'er kan os nemt køre 3.92ghz, standard er 3ghz :hb:

så kan du jo også snildt klare dig lidt endnu ;)

• Hehe Casper, den stod i mit værelse, der trods åbne vinduer var 23c varmt.

Tror godt det kunne ske at Yonah kommer til at sidde i min PC en dag, hvis den _VIRKELIGT_ sparker røv :D

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Oprindeligt indlæg af Cyclups
    ja Intel er mystiske når det gælder mobile cpu'er, dette er den cpu som der er i min bærbar
    http://processorfinder.intel.c…SysBusSpd=ALL&CorSpd=4998
    der står at det er en 478pins, men den passer ikke i et normalt bundkort, der skal en CT-479 converter til.

Pentium og Celeron M har 478 ben, men ét af benene er flyttet en plads så en sådan CPU ikke passer i et socket 478 mb.

Asus adapteren virker KUN til nogle enkelte Asus MB's (virker ikke til andre producenters MB's) og giver IKKE understøttelse for SpeedStep, dvs at CPU'en kører ved fuld hastighed hele tiden.
    Så hvis man skal bygge en HTPC varme varme/ støj er en vigtig parameter, skal man vælge et MB med native socket 479.

Socket 479 Pentium M:
    [Blocked Image: http://common.nec-computers.com/PrsPicDwn/Pentium-M-Back2.jpg]

Socket 478 Pentium 4:
    [Blocked Image: http://www.pcstats.com/articleimages/200306/800fsb3ghzp4_oth.jpg]

nu er problemet bare at de faktisk er 478pins layoutet er bare anderledes, her er et pic. af en 479pin cpu.

Hvor har du det billede fra?
    Det ligner ikke de Pentium M'er jeg har sat i...

Jeg har kun set Pentium M med et pin-layout som på mit billede.

• Så er jeg kommet på de 2700 mhz ved 1.46 volt, må vi se om chippen vil lidt mere, men da ganske tilfreds, har en superpi på 28, har ikke ram med lave timings, de kan køre 2.5-3-3-8 så den vilde superpi maskine bliver den ikke :)

det er heller ikke en Pentium M, men et model billede fra Intel som viser 479pin layoutet, hvis du kigger på det billede som du kalder "Socket 479 Pentium M" så kan man se at den har 478pins.

Jep, det var også det jeg ville frem til.

Der opstår en del forvirring idet Pentium M nogle steder opgives til socket 478 og andre steder til socket 479.

Det korrekte er at Pentium M bruger socket 479, men har 478 ben.

Oprindeligt indlæg af MooNSouL2k
    Så er jeg kommet på de 2700 mhz ved 1.46 volt, må vi se om chippen vil lidt mere, men da ganske tilfreds, har en superpi på 28, har ikke ram med lave timings, de kan køre 2.5-3-3-8 så den vilde superpi maskine bliver den ikke :)

Hvor varm er den?

• Den bliver mellem 52-55 full load med dette program http://testmem.nm.ru/snm.zip der sider en zalman 7700cu på, med stock blev den ca 65 c, så ja, de bliver varme, men tro lidt min probe i cpu er lidt underlig eller også er det bare mobo der driller mig lidt, men skal lige tage mig sammen til at smide en temp probe på :)

• -- Update --

Dejlgt med de mange posts!
    Men jeg er ked af at sige, at CPUen ikke en ankommet endnu! Jeg fatter det ikke? Den blev afsendt fra US d. 25 - Og nu er det snart en måned siden!?
    I mellemtiden har jeg fået bestilt en S479 adapter, som ligger klar til mig i Data-discount, Aalborg. Derudover har jeg fået fat i en, som bare skal have nogle mål - så kan han fræse afstandsstykker ud (dem, der løser problemet med monteringen) i det materiale, som jeg ønsker :)..
    Så nu skal jeg bare lige have fixet noget tegning - nogle der hare noget liggende :P.. Hehe, også have det mailet til ham.. Så er jeg da ihvertfald klar til, når CPUen kommer..

PS. - Og self er pengene trukket for længst...

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]