• Hejsa.


    Jeg ved ikke stortset ikke noget om overclocking, men nu fandt jeg ud af hvad det overdrive er som er på mit grafikkort.


    http://www.firingsquad.com/har…n_9800_9600_xt_overclock/


    Det lyder meget sikkert. Så jeg kan vel godt slå det overdrive til så? Hjælper det så noget?
    Jeg har også downloadet et program der hedder Rage3DTweak, men ved ikke hvad jeg skal sætte de forskellige ting på.

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Okay. Min Core Clock står på 513 MHz og min Memory Clock står på 297 Mhz. Jeg har et Radeon 9600 XT. hvad kan jeg forøge? Og med hvor meget cirka til jer der ved noget om det??

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Start med 20 også gå stille og roligtr op

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Okay, hvad nu. da den startede med at finde den max core stod den på 500MHz. Da den kom til 543.60 MHz. Kom den med denne melding og sluttede "VPU Recover har nulstillet grafikacceleratoren, da den ikke længere reagerede på grafik driverens kommandoer" Skal jeg så bare lade den stå på de 543.60MHz??

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Åhh nej. Nu begynder computeren at slukke sig selv. Nu har den sat den ned på 513MHz af sig selv. Skal jeg så bare lade den stå der?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Jeg har sat den tilbage til som den altid har stået. Da jeg startede med at finde max mermory, så begyndte skærmen at flimre. Jeg ved ikke hvad jeg skal sætte den på. Jeg har det 9600XT. Er der andre der har det kort, og hvad står jeres på?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Jeg blev sgu nødt til at formatere computeren efter jeg havde prøvet det overclocking ;( ;( Jeg kunne slet ikke røre noget i computeren. Den slukkede ligeså snart den var kommet ind i windows. Jeg tror man skal have lidt erfaring i det. Du rasmusvn sagde at den kunne finde den maksimale frekvens uden at skade kortet med atitool. Så er det nok min computer der er noget i vejen med fordi da jeg satte den til at finde den maksimale frekvens begyndte min computer at genstarte og slukke sig selv. Skærmen begyndte også at flimre og den kom med fejlmeldinger om at noget med en VPu?
    Tror bare at jeg sætter mit grafikkort på overdrive når jeg ikke kan gøre det andet ;(

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • du kunne nu sagtens have startet op i VGA mode (f8 under opstart) og så slettet dine drivere og genstartet.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Jeg blev sgu nødt til at formatere computeren efter jeg havde prøvet det overclocking ;( ;( Jeg kunne slet ikke røre noget i computeren. Den slukkede ligeså snart den var kommet ind i windows. Jeg tror man skal have lidt erfaring i det. Du rasmusvn sagde at den kunne finde den maksimale frekvens uden at skade kortet med atitool. Så er det nok min computer der er noget i vejen med fordi da jeg satte den til at finde den maksimale frekvens begyndte min computer at genstarte og slukke sig selv. Skærmen begyndte også at flimre og den kom med fejlmeldinger om at noget med en VPu?
    Tror bare at jeg sætter mit grafikkort på overdrive når jeg ikke kan gøre det andet ;(


    Ja, det burde det kunne :boxed:, men der er jo de få undtagelser.


    I mange tilfælde finder det en for lav frekvens, men intet er jo 100 % fejlfrit.

  • jeg havde også et 9600xt indtil for 1 uge siden hvor det blev skiftet ud med et 6600GT :P , da jeg ikke syntes 9600xt kunne følge med længere til nogle af de nye spil, men jeg prøvede også at oc kortet via atitool.
    Jeg endte på noget som lignede 524@324 på luft :(


    Men det blev så skiftet ud og sikke en forskel..... ;)

    win xp home edition sp3
    MSI K8N Neo2 Platinum-54G
    120GB maxtor+80GB seagate baracuda,320GB seagate baracuda sata2
    2Gb G.Skill ZX Series DDR PC3200 (DDR400) 2-3-2-5 Dual Channel kit
    A64 4000+ San diago
    Zelman CNPS7000-CU,
    chill-innovation cp-510a
    Leadtek 7800GS

    Samsung 940BF
    Logitech G15 gamer tastatur
    Asus my cinema p7131 hybrid
    WD My Passport Essential 160 GB
    MSI CX600 (Win7)

  • Er der virkelig så stor forskel på 6600GT og 9600XT? 9600XT har jo alligevel 256mb hvor 6600GT har 128mb?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • suk igen...rammene på gfx betyder intet for performance da de knapt kan udnytte mere end 128mb ...og her snakker vi high-end kortene.....et 9600XT med 256mb kan endda være langsommere pga for meget ram...et 6800GT/Ultra og 7800GTx kan MÅSKE udnytte mere end 128mb. Det er mere hvad ramtype der er på der er afgørende....de bedste atm er Gddr3.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg mener at der er nogle alm. ddr ram af mærket Samsung som sidder på 9600xt hvorimod ddr3 på 6600GT.

    win xp home edition sp3
    MSI K8N Neo2 Platinum-54G
    120GB maxtor+80GB seagate baracuda,320GB seagate baracuda sata2
    2Gb G.Skill ZX Series DDR PC3200 (DDR400) 2-3-2-5 Dual Channel kit
    A64 4000+ San diago
    Zelman CNPS7000-CU,
    chill-innovation cp-510a
    Leadtek 7800GS

    Samsung 940BF
    Logitech G15 gamer tastatur
    Asus my cinema p7131 hybrid
    WD My Passport Essential 160 GB
    MSI CX600 (Win7)

  • Troede faktisk at mange 9600XT kort var kanont gode til OC... Men kan se at det nok bare var skør tanke jeg havde... :crazyeyes:


    Mit eget gamle kort var bench-stabilt på 661Mhz - Core, og 374Mhz på RAM'ene... (med intet andet end luftkøling)... :boxing:


    Men hvis du vil være sikker på at kortet ikke lider overlast, så skal du i ATi Tool, indstille den til at sætte artifact-scanningen på "High"... På den måde finder den de fleste fejl, og sørger for, i langt de fleste tilfælde, at sætte frekvensen ned før at kortet lider overlast... :)