Jeg har købt et par have bassin plast duge, eller hvad de nu hedder, det er de der stykker kraftige plast duge, nu har jeg fået dem anrettet godt i jorden, og har fyldt dem med vand, MEN tror i så ikke at der er et hul i et af dem. Når jeg fyldet det helt op "ca 600 ltr vand" så er det næsten helt tomt næste morgen, dvs. at der er 10 cm vand tilbage i det, men jeg kan bare ikke finde det satans hul, man kan jo ikke ligefrem se at der kommer luftbobler op. Nogen gode råd, "Helst ikke noget med at jeg skal til at tage det op igen"

Nogen gode ider til at finde et hul i et bassin
-
-
Mener man kan få sådan noget Lim man bare kan hælde i vandet, så finder det selv hvor hullet, når vandet siver ud.
Lidt ligesom det man kan få det Bildæk
-
hvis du er lidt smart, så fylder du bassinet helt op, og så venter du til dagen efter, så ved du jo at hullet ligger LIGE i vandkanten, da vandet jo ikke løber op ad mod hullet.
Så kan du bagefter kigge langs kanten, og se om hullet er stort nok til at være tydeligt, ellers må du løfte op i bassinets sider, og se hvor "den våde plet" er, og så lappe den med sådan noget have bassin lapper.
-
Oprindeligt indlæg af FlexQ
hvis du er lidt smart, så fylder du bassinet helt op, og så venter du til dagen efter, så ved du jo at hullet ligger LIGE i vandkanten, da vandet jo ikke løber op ad mod hullet.Så kan du bagefter kigge langs kanten, og se om hullet er stort nok til at være tydeligt, ellers må du løfte op i bassinets sider, og se hvor "den våde plet" er, og så lappe den med sådan noget have bassin lapper.
Der er vel ikke grund til at fylde det mere end 15 cm, da hullet åbenbart ligger 10 over bunden, hvor vandstanden jo falder til ?
Bassinfolie, kan desværre være en smule sart, så 5 cm sand og gerne et lag fibertex på , inden folien, eller bare et gammelt gulvtæppe, er altså en rigtig god ide.
Det er sur r*v at en dam bliver utæt, når man har fået den kørt ind og fået fisk og planter i.
En fiskehejre, var så venlig på et tidspunkt, at den lavede 9 huller i min dam. -
Oprindeligt indlæg af The Hans
Der er vel ikke grund til at fylde det mere end 15 cm, da hullet åbenbart ligger 10 over bunden, hvor vandstanden jo falder til ?
Bassinfolie, kan desværre være en smule sart, så 5 cm sand og gerne et lag fibertex på , inden folien, eller bare et gammelt gulvtæppe, er altså en rigtig god ide.
Det er sur r*v at en dam bliver utæt, når man har fået den kørt ind og fået fisk og planter i.
En fiskehejre, var så venlig på et tidspunkt, at den lavede 9 huller i min dam.Jeg kan ikke rigtig se hullet, det er også lidt surt at jeg er nød til at løfte foliet, da jeg har lagt sten m.m. langs kanten, men der er jo nok ikke andet at gøre end at tage mig sammen til at lave det om
Det var sku da surt med den fiskehajre, bare fyld det med flydende rottegift eller noget i den retning til næste gang, så kan den sku lære det -
hæld et par æg i vandet og så smid en MEGET VARM radiator i til vandet begynder at koge så lapper det hullet:D
'
sorry kunne ikke lade være
-
Oprindeligt indlæg af ThoG
hæld et par æg i vandet og så smid en MEGET VARM radiator i til vandet begynder at koge så lapper det hullet:D'
sorry kunne ikke lade være
lol