Indlæg af dkp

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Ebo
    Når fejlen sker uanset hvilken kombination, du så end prøver og den er den samme. Så ligger fejlen i din PSU, ustabil strøm.


    Mvh
    Sam


    Okay, det lyder jo så ikke så godt, jeg har lige bestilt et nyt bundkort fra SHG, så hvis ikke det virker, så må næste skridt være at købe en ny PSU.

    Jeg er kommet frem til, at mit bundkort må være defekt, derfor bliver jeg nødt til at købe mig et nyt. Problemet er så, hvilket jeg skal vælge for, at det passer sammen med mit "gamle" grej. Det der er i maskinen nu er følgende:


    Asus Commando, Intel P965, LGA775
    Intel Core 2 Duo E8400, BOX
    Corsair TWIN2X4096-6400C5 G, 2x2048MB
    Sapphire Radeon HD 3870, 512MB, PCI-E 1
    Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kit
    Seagate ES.2 500GB, 32MB, SATA300
    NEC AD7191A-01 White 20x DVD
    shg PSU 400 Watt, FLPower, Backup Fan
    Zalman 9500ALED CPUCooler
    Zalman VF1000LED VGA Cooler
    2 Maxtor DiamondMax22 1000GB HDD
    HD SATA2 1.5 TB SEAGATE BARRACUDA 7200.11 32MB 7200
    Samsung WriteMaster SH-S223F


    Computeren bliver ikke brugt så meget til spil mere, men mere som media center maskine, samt lidt brug af div. CAD programmer.

    Nej det har jeg godt nok ikke, men der er også en powerknap på selve bundkortet som lyser og der sker heller ikke noget når jeg trykker på den.


    Jeps alle stik er sat korrekt i, den har kørt i et år uden jeg har været ved at rode med den. Den har godt nok engang i mellem kommet med en fejlmeddelse en gang i mellem, hvor den skriver at den ikke kan gå ud af hibernate. Derfor troede jeg at det kunne være harddisken der var fejl på, men selv om at jeg kobler den fra, så starter den ikke alligevel.

    Hej jeg har et problem. Min computer vil ikke starte, der er lys på bundkortet, så jeg går ikke ud fra at det er her fejlen ligger? Der sker intet når jeg trykker på power, nogen idéer til hvad jeg kan gøre?


    Der er bla. dette i maskinen.


    Asus Commando, Intel P965, LGA775
    Intel Core 2 Duo E8400, BOX
    Corsair TWIN2X4096-6400C5 G, 2x2048MB
    Sapphire Radeon HD 3870, 512MB, PCI-E 1
    Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kit
    Seagate ES.2 500GB, 32MB, SATA300
    NEC AD7191A-01 White 20x DVD
    shg PSU 400 Watt, FLPower, Backup Fan
    Zalman 9500ALED CPUCooler
    Zalman VF1000LED VGA Cooler
    2 Maxtor DiamondMax22 1000GB HDD
    HD SATA2 1.5 TB SEAGATE BARRACUDA 7200.11 32MB 7200
    Samsung WriteMaster SH-S223F



    Håber der er en der kan hjælpe.

    Jeg har været ved at søge lidt rundt efter noget tilbehør til min HTC Legend, således jeg kan føre samtaler over mit anlæg i bilen. Det har dog ikke været muligt for mig at finde et sådan tilbehør.


    Der har i forvejen været monteret en nokia tlf, til samtale over anlæg. Dvs. mikrofon er monteret, samt forbindelse til højtaler.
    Derfor tænker jeg at man må kunne lave noget selv. Hvis man tager et stik til en HTC Legend (MINI USB) og klipper ledningen, så må det være muligt at samle det med de ledninger der allerede er monteret.


    Spørgsmålet går så på.
    Er der nogen der har et diagram over hvorledes disse ledninger skal samles. Altså hvilke der er til højtaler, mikrofon og oplader?


    Alternativt.
    Hvor kan man købe en samlet pakke.


    På forhånd tak for hjælpen

    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Dit WinTV-PVR-500MCE er jo analog? Det kan du ikke bruge til canal digital.
    Men du kan da sikkert godt køre videre med det og wintv og så bruge det nye med f eks dvbviewer så du kan tage canal digital med det. Kræver selvfølgelig et virvar af antenne ledninger bagpå men sådan er det jo. :D


    Ja de ledninger kommer jeg nok ikke til at slippe for, men det går også nok.
    Men nu jeg kommer til at tænke over det, så kan media center nok ikke styre to tv-kort? Hvornår ved det, at det skal optage fra kortet med digital tuner, og hvornår det skal bruge det med analog tuner, sådan at man som sagt kan enten optage to programmer samtidig, eller optage et, og se et andet. Det har jeg nemlig haft meget glæde af.


    Jeg har søgt mere rundt efter et digital kort med plads til det CI-kort med to tunere, men kan simpelthen ikke finde et. Kan det virkelig passe at der ikke laves sådan et? Hmm...

    Nu er jeg endelig kommet lidt videre i sagen, men så alligevel...


    Jeg har fundet ud af at jeg skal have et http://www.dustinhome.dk/pd_50…sref=edbpriser_5010127407 kort.


    Men jeg har i forvejen et Hauppauge WinTV-PVR-500MCE Kit 1, med to tunere.


    Jeg vil fortsat gerne have sådan jeg kan optage to programmer samtidig.


    Kan jeg, have to tv-kort i computeren samtidig, sådan at jeg så får tre tunere?


    Eller kan man få et kort med to tunere, hvor man også kan indsætte et "smartcard" eller CI-kort, tror jeg også at det hedder.


    Håber at i kan hjælpe, så jeg kan få det til at køre.

    Jeg har nu fået digital tv via fællesantenne, hvilket jo er fedt nok, hvis det ikke lige var pga. man "også" skal have en decoder, (eller hvad det nu hedder), i mit tilfælde hedder den Canal Digital HD104C.
    Spørgsmålet er så. Hvordan får jeg kanalerne ind i Media Center, der må skulle noget nyt hardware til, så jeg kan få det kort jeg har modtaget fra Canal digital ind i computeren, for hvis jeg bare kobler decoderen til computeren, kan jeg jo kun se den kanal som den er indstillet på.?


    På forhånd tak.

    Jeg har brug for noget mere køling til min media center pc.
    Temperaturen har været helt oppe på 80 grader for cpu og 58 for mb, hvilket jo må være alt for meget.


    Min hardware er:


    Asus Commando, Intel P965, LGA775
    Intel Core 2 Duo E8400, BOX 1 3.0GHz
    Corsair TWIN2X4096-6400C5
    Hauppauge WinTV-PVR-500MCE
    shg PSU 400 Watt, FLPower, Backup Fan
    SST-LC14S-MC (Silverstone LC14MC Silver)
    Sapphire Radeon HD 3870
    Seagate ES.2 500GB, 32MB, SATA300
    Maxtor DiamondMax22 1000GB HDD
    HD SATA2 1.5 TB SEAGATE BARRACUDA 7200.11 32MB


    Der er standard køling på det hele. kabinettet står delvist i et skab, så der er ikke så god airflow, så jeg tænker lidt på 2x 80 mm kølere, en til at puste luft ind, og en til at suge det ud, af skabet, altså ved at lave nogle huller i træet. Samtidig tænker jeg lidt på at der skal noget nyt køling på gfx kortet, eller om det der er der fra standard er godt nok?


    Altså spørgsmålet lyder; Hvilke køling/blæsere skal jeg købe, ville være træls hvis det brændte af, når jeg har smidt så mange penge i det.


    Når jeg ser film, eller tv via wmc hakker det somme tider, det lyder som om at harddisken går i stå, og så starter igen, kan det være fordi at det hele bliver for varmt, eller er der muligvis en anden fejl der?


    På forhånd tak

    Så fandt jeg allerede selv ud af det, hehe.
    Man skal bare gå ind under indstillinger, programguide, tilføj programguide til kanal, vælge kanalen uden navn, og derefter finde den på listen til højre.


    Tak for hjælpen :dance:

    Jeg har nogen problemer med at bruge min programguide i windows media center. ud af de 37 kanaler der er gemt, er der 18 af dem, den "ikke ved hvad er for nogen" den skriver bare f.eks. "Ukendt 210250KHz (Der er ingen tilgængelige data)"
    Er der ikke en måde hvorpå, at jeg kan fortælle media center, at det her er f.eks. TV3 så den derved kan finde programguiden, så man kan optage det man vil...?


    Mvh. Dan

    Så lykkedes det sku :D:D:D:D


    Eller dvs. at computeren ikke lukker helt ned, den går "kun" i dvale, men det er da en rimelig god start;)


    Hvad gjorde jeg:


    1. Jeg havde ikke dvale muligheden i "start" (Vista)så jeg søgte efter cmd i start, og åbnede den i administrator tilstand. Herefter skrev jeg
    powercfg.exe /hibernate on
    Nu var muligheden for dvale der.


    2. Gå ind i pauseskærm,
    vælg "skift indstillinger for strømstyring..."
    vælg "skift indstillinger for model"
    Herunder skal skærm og slumring være valgt til "Aldrig"
    Vælg "skift avancerede strømindstillinger"
    Under slumre, vælg tid der skal gå inden computeren går i dvale.


    Nu virker det så, har dog fundet ud af at computeren selv starter ca. 7 min inden den skal til at optage, samme tid går efter endt optagning. Jeg tror dog at man er nødt til at lukke media center, for at den kan finde ud af, at den skal gå i dvale bagefter.


    Håber også at det virker for jer andre :)

    Ja nu er det efterhånden ved at være et godt stykke tid siden, at jeg oprettede denne tråd, og jeg har endnu ikke fundet ud af hvordan man kan gøre det.


    Så nu er det vel oplagt at høre om der er nogen der har fundet ud af noget siden sidst?

    Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Prøv at installer skærm driveren? (Ikke gfx driver)


    Ellers så lyder det da som om den er "låst" til 4:3 ratio?


    Sådan så kom det til at virke.


    Jeg inst. driveren til skærmen, derefter kunne jeg gå ind i avanceret indstillinger, under skærm indstillinger, og få valgt at få vist alle mulige skærmopløsninger, og wupti så virkede det.


    Mange tak for hjælpen :D


    Jeg bruger et VGA kabel, da det er det eneste der er i skærmen. Derfor har jeg sat en adapter fra DVI til vga i computeren.


    Jeg har prøvet at opdatere drivere til grafik kortet, men dette hjalp ikke.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af pingomann
    kender ikke atis drivere, men det kunne lyde som om du skulle kunne ændre din aspect ratio fra 4:3 til 16:10.


    Den skulle gerne hedde 16:9, jeg har længe brugt computeren til at se film osv. over tv og projektor, der har der ikke været nogen problemer.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af sENITY
    a, måske du har låst Ratio til noget 19 eller 17" - hvis du kommer fra noget der ikke er widescreen evt.


    Hmm. tror ikke at jeg kan have låst den, da jeg som sagt har brugt den længe til at se film, osv. over en Samsung 40" fladskærm.


    Jeg syntes at det virker mærkeligt, at når jeg køre dual view, så tilbyder den at fladskærmen kan køre med en opløsning på 1920x1200, det er så godt nok fra DVI til HDMI, hvorimod den nye computerskærm maks har mulighed for 1600x1200 med et DVI til VGA. har prøvet at bytte stik bag i computeren, bare for at se om det havde noget at sige, men problemet forbliver det samme