Soldat?? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThomasB84
    Hey Puggen.


    Jeg skal også på Hvorup kaserne ved trænregimentet her den 1. August. Jeg glæder mig:) Hvad er den gode stue? Hvad er der godt ved den?


    Den gode stue er den hvor folk faktisk er motiveret for at komme ind i forsvaret :) Al erfaring siger at stue 1 er den bedst fungerende og mest motiverede... :-)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    Nu gætter jeg på du var inde under det nye 4 måneders gøgl? For så har de været fastansatte, og så kan man få tillæg for ALT! Vi kunne kun få det for øvelser X(


    Det er korrekt... der er et ret heftigt tillæg for specielt vagter :) Og øvelser :D


    Men angående VP SG, så er de begyndt at komme på en "alm." SG kontrakt, men det går ikke ligefrem schnell... :-(


  • Aaarh... hvis du oplever hjemme-gokkerne på øvelse og hæren ved siden af, så ser man tydeligt hvem der er professionelle :)


    Og hvis vi nu endelig kun skulle have nogle få der rendte rundt, så har vi jo allerede jægerne, frømændende og så lige Sirius til Grønland :p (Jægerne er jo kendt for at forpurre NATO-øvelser til mill. af $$, desuden er der flere (specielt Franske, Hollandske og Tyske) off. der har udlovet dusører til dem der fanger en Jæger på øvelse :T )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slampz
    Ja det er det vel lidt bortset fra at hvis du bliver ramt dør du... :ohmy:


    Jaaah.... vi kan jo evt. træne med LDS :) Laser Duel System


    Det er alt for nice!! Sammen med FX-gevær... SPLAT! Du død og det gør HERRE nas!!

  • Vil ikke mene at man kan bruge de sølle 3mdr millitærtid til noget overhovedet.. Man når jo dårligt nok at få noget erfaring.. Vil næsten kalde det spildtid inden for værnepligten.
    De har jo også haft beredskabets værnepligt nede på 3mdr., og dette var da helt til hundene, og det blev så også utrolig hurtigt afskaffet.


    Vil selv mene, at hvis man vil udnytte sin værnepligtstid ordentligt, er det nok en ide at melde sig til beredskabet.


    Der er stort set 100% chance, for at man får chancen for at få stort kørekort, samt at man får en brandmandsuddannelse, som man måske ikke skal bruge til noget nu, men kan jo være at det job man lige søger, ville blive begejstret for netop den kvalifikation.


    Og til Mikkel..
    Hvis du kører Auto-sprøjten ind i en bygning, er jeg riiiiimelig sikker på der er en der vil råbe af dig ;) . Og kan sige fra egen erfarring, a der er et par stykker der er okay gode til at "tale højt" i Thisted.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Det er korrekt... der er et ret heftigt tillæg for specielt vagter :) Og øvelser :D


    Men angående VP SG, så er de begyndt at komme på en "alm." SG kontrakt, men det går ikke ligefrem schnell... :-(


    Alle jeg kender er da ellers røget på fastansat.. Og ifølge forliget skulle alle være det.. Men så skal hæren betale for dem, og det gider de jo ikke..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af teko


    Alle jeg kender er da ellers røget på fastansat.. Og ifølge forliget skulle alle være det.. Men så skal hæren betale for dem, og det gider de jo ikke..


    Lige præcis... Min første SG var VP SG, og sagde op fordi han blev lovet de gode vager osv osv... til gengæld måte han vente med kontrakten, men han blev røvrendt i en måned og så gad han ikke mere...