Soldat?? :)

  • Alt det med et en Major skriger en i hovedet, er de rmåske en fair mulighed for at han vil gøre, men hvis du som menig får en Major som delingsfører eller holdfører, så er der noget helt galt, så den eneste mulighed er hvis du VIRKELIG har FUCKED et-eller-andet op, noget i retning af at have smadret 2x LSV og et par M/95 eller M/96 'ere...


    Jeg tror generelt at folk har set for meget Full Metal Jacket (fed film iøvrigt ;) ), den Sergent som bliver ens Holdfører er måske kun en smule ældre eller yngre end en selv (som hovedregel) men som der bliver nævnt, så må vi (jeg er jo selv ved at blive sergent :) ) slet ikke gøre det og somregel kommer alle på holdet fint ud af det med "sjanten", for selvom han evt. er yngre, så har han jo alligevel nok lidt bedre styr på "kamp fra stilling", "delt stillings-skifte" osv osv, end man selv har som VP MG... :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Meinder


    I de 12 md. jeg var inde i 87 var der INGEN som stod og skrig mig ind i ansigtet, det må de slet ikke..


    Jeg gjorde altid hvad de sagde til mig, men var sq kold lige meget hvor meget de skrig, hvis de gjorde det.. Men jeg oplevede det aldrig.


    MÅ de ikke ?? - Siden hvornår... ? :) :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Var heldigvis for "muskuløs" til at aftjene min værnepligt, hvilket heller ikke gjorde mig noget. Havde så mange andre ting jeg heller ville bruge min tid på dengang.


    Haha for muskuløs= for erotisk buttet ? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    MÅ de ikke ?? - Siden hvornår... ? :) :rolleyes:


    Faktisk i ufattelig lang tid, de må aldrig svine en til eller fremstille en negativt foran andre... Så'n har det faktisk altid været :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Faktisk i ufattelig lang tid, de må aldrig svine en til eller fremstille en negativt foran andre... Så'n har det faktisk altid været :)


    Det er heller ikke det jeg snakker om - Jeg snakker om at skrige op i ansigtet - Det kan man jo godt gøre uden at man samtidig sviner personen til eller ydmyger ham

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Det er heller ikke det jeg snakker om - Jeg snakker om at skrige op i ansigtet - Det kan man jo godt gøre uden at man samtidig sviner personen til eller ydmyger ham


    Ja, det er rigtigt nok... men den metode er ikke ligefrem den man lærer som befalingsmand eller officer... og der skal nok stå et eller andet sted i reglementet at det ikke er tilladt :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Ja, det er rigtigt nok... men den metode er ikke ligefrem den man lærer som befalingsmand eller officer... og der skal nok stå et eller andet sted i reglementet at det ikke er tilladt :)


    Tjaa, i Frømandskorpset må de ihf. godt - det så jeg selv i et doku-program for et års tid siden...


    Det lyder vist mere som gætteri det du kommer med nu :rolleyes:

  • Tror bare jeg er glad for jeg ikke er tvunget til noget som helst ..


    Derudover kan jeg ikke se hvorfor værnepligten stadig består .. Det kan godt ske, det bliver brugt som opdragelsesanstalt, men det er da så også det eneste fornuftige i det danske forsvar ..



    Man kommer ikke udenom, at der også er magtliderlige personer i det danske forsvar, så der er nok nogen der synes det er sjovt at stå og råbe andre direkte i fjæset ..


  • Enig. Gider ikke spilde min tid i forsvaret når jeg kan komme videre med min uddannelse. Synes også at det er lame at de biver nødt til at trække nogle ind som ikke selv melder sig, det får de jo ikke ligefrem meget kampgejst af...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Tjaa, i Frømandskorpset må de ihf. godt - det så jeg selv i et doku-program for et års tid siden...


    Det lyder vist mere som gætteri det du kommer med nu :rolleyes:


    Ja, men som du jo nok ved, så er Frømandskorpset og Jægerkorpset special-enheder, og når du skriver kontrakt med dem, så må de gøre ved dig havd du har lyst til!!


    Jæger-/Frømandskorpset hører heller ikke under det normale militær, de er små enheder for sig selv... så nu snakker vi om noget helt andet!


    Og det samme gælder faktisk for Sirius Patruljen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af simonwh


    Enig. Gider ikke spilde min tid i forsvaret når jeg kan komme videre med min uddannelse. Synes også at det er lame at de biver nødt til at trække nogle ind som ikke selv melder sig, det får de jo ikke ligefrem meget kampgejst af...


    Det vil jeg nu give dig ret i, men man gør det jo selv til hvad det er... Vil man have det til at være træls, så bliver det træls, og omvendt :) Men lur mig, om ikke de fleste finder nogle kæmpe go'e kammerater derinde og om det ikke bliver sjovt alligevel :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen
    Ja, men som du jo nok ved, så er Frømandskorpset og Jægerkorpset special-enheder, og når du skriver kontrakt med dem, så må de gøre ved dig havd du har lyst til!!


    Jæger-/Frømandskorpset hører heller ikke under det normale militær, de er små enheder for sig selv... så nu snakker vi om noget helt andet!


    Og det samme gælder faktisk for Sirius Patruljen!


    Jaja - det er sikkert meget godt - men der er stadig ingen regler imod at råbe op i ansigtet...

  • Har intet imod at skulle i militæret... Har altid gerne ville ind og "pløkke", og er rimelig sikker på at meget af det some folk har imod forsvaret er pga fordomme.
    Desuden er 4 måneder ingenting... Jeg kan sq nemt klare den tid med en eller anden galning som chef eller lignende, og er desuden rimelig sikker på at der nok skal blive knyttet nogle stærke venskaber med folk man møder derinde..


    Skal dog nok først til session når jeg er færdig med HTX om et år. Tvivler på at min indstilling vil ændre sig i den periode, når den nu ikke har gjort det siden jeg først tog stilling til det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TheNIX
    Synes helt af vi glemmer det med at det kun er mænd der har værnepligt!


    Kvinder vil have ligestilling på arbejdsmarkedet og det kan jeg godt forstå, men kan ikke forstå at kvinder ikke har værnepligt i dette ligestillet samfund vi lever i! Enten burde det være lige for alle eller afskaffes!(helst det sidste;))


    Hænger nok meget sammen med at kvinder slet ikke er lige så fysisk stærke og udholdende som mænd er. Desuden har de ikke det samme kamp-gen i sig, som mænd (mere eller mindre) er udstyret med.

  • Hey Puggen.


    Jeg skal også på Hvorup kaserne ved trænregimentet her den 1. August. Jeg glæder mig:) Hvad er den gode stue? Hvad er der godt ved den?

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Var inde som sergent, syns det var ok hygge tid, og 20K om måneden før skat + gratis transport er heller ikke dårligt ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg