Foretrukne Browser!!!

  • Da jeg i går nat fik et "flip" og ville prøve FF og Avant da jeg sad med IE før, fik jeg et MEGET godt førstehånds udtryk af FF. Derfor kunne det være sjov og høre om hvilken browser i andre bruger og hvorfor... Vane, foretrukken osv. :)


    PS. Første gang jeg har lavet en poll så bær over med mig :D

  • Firefox her.


    Brugte IE, men blev træt af alt det spyware som der kom igennem den. Så prøvede Firefox. Har brugt den lige siden.
    Har aldrig prøvet Avant, men har prøvet Opera for mange år siden.

  • FireFox, hvad ellers :))


    Der er intet der når FireFox til storetåen. IE er overraskende den mest brugte browser, men synes nu folk skulle tage at "Get Firefox" som der står lige så fint i Macimuz'es signatur.


    Og FireFox kan, i modsætningen til IE, forstå ren og clean vertificeret kode uden der skal diverse hacks der hjælper browseren på vej pga. fejl i browseren... (Microsoft, *hint*)

  • Firefoix her


    Hvorfor? Fordi jeg tidligere har brugt IE samt avant, og de har altid været dårligere på en eller anden måde.


    Nu kan vi så vente på, at grillrotten poster det link, hvor i der står at FF loader lanmgsomere... og at Bentzin siger, at IE er det han bruger, fordi at det bare gælder om at have sikkerheden oppe :))

  • mozilal - all the way.
    1: det virker hver gang
    2: NÆSTEN ingen spyware
    3: popupblocker der bare virker
    4: jeg vil IKKE støtte et monopol på NOGEN som helst måde, så min næste com bliver også en mac. uden tvivl !

  • IE her - kører perfekt. Har så at sige ingen problemer haft. Kun de få gange, hvor jeg selv har leget lidt for meget med indstillinger i regedit. :O
    Har heller ingen problemer med snask og virus, da jeg har programmer til at tage sig af det. (Norton Internet Security 2004 og Spybot - løbende opdateret)
    Ser ingen grund til at skifte, når tingene virker som de skal.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    IE her - kører perfekt. Har så at sige ingen problemer haft. Kun de få gange, hvor jeg selv har leget lidt for meget med indstillinger i regedit. :O
    Har heller ingen problemer med snask og virus, da jeg har programmer til at tage sig af det. (Norton Internet Security 2004 og Spybot - løbende opdateret)
    Ser ingen grund til at skifte, når tingene virker som de skal.


    men du betaler for norton ik? ...


    Vi andre har det gratis(ikke norton, men den sikkerhed) - er det ikke lidt nederen at tænke på?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ


    men du betaler for norton ik? ...


    Vi andre har det gratis(ikke norton, men den sikkerhed) - er det ikke lidt nederen at tænke på?


    Vil da lige tilføje man med alene en installation af FF er mere sikret end IE alene ...


    Ellers er IE's svagheder efterhånden den ringe understøttelse af ren og god kode (hjemmesider), PNG og tabs ... ja, og self. sikkerheden ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ


    men du betaler for norton ik? ...


    Vi andre har det gratis(ikke norton, men den sikkerhed) - er det ikke lidt nederen at tænke på?


    Overhovedet ikke ! Har da også valgt, at betale mere for et af de bedste Philips TV - i stedet for at få et gratis 2. rangs TV af min mor. :))
    Så'n har jeg det - har ikke noget imod at betale lidt ekstra, for at få den kvalitet, som tilfredsstiller mine behov. Og 400 kr. om året el. lidt over 1 kr. pr dag, for en sikker maskine, er det værd IMO.
    Og bare vent - FF skal nok få deres hyr med spyware virus og andet snask. Hvis de når op på en stor markedsandel på verdensplan. Men det er der jo PT et pænt stykke vej til endnu. ;)
    I følge forsk. global browser stats, så bruges IE 6 og 5 af ca. 85% af internettets brugere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Bruger IE da det kører upåklageligt..... så hvorfor skifte. Dem der har skiftet, har vel bare haft problemer pga fejl 40


    UNdersøg nu lidt ikke, vi har ikke skiftet pga., at vi selv var skyld i fejlene.
    :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
    Bruger IE da det kører upåklageligt..... så hvorfor skifte. Dem der har skiftet, har vel bare haft problemer pga fejl 40


    Det må simpelthen være ironi det der ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin


    Overhovedet ikke ! Har da også valgt, at betale mere for et af de bedste Philips TV - i stedet for at få et gratis 2. rangs TV af min mor. :))
    Så'n har jeg det - har ikke noget imod at betale lidt ekstra, for at få den kvalitet, som tilfredsstiller mine behov. Og 400 kr. om året el. lidt over 1 kr. pr dag, for en sikker maskine, er det værd IMO.
    Og bare vent - FF skal nok få deres hyr med spyware virus og andet snask. Hvis de når op på en stor markedsandel på verdensplan. Men det er der jo PT et pænt stykke vej til endnu. ;)
    I følge forsk. global browser stats, så bruges IE 6 og 5 af ca. 85% af internettets brugere.


    Helt rigtigt, når man har den største markedsandel, så er man også den mest udsatte.


    Men hvorfor har IE så den store markedsandel ? Vel ikke fordi det er en god browser, vel nærmere fordi den simpelt ligger i windows .. Og mange folk kender ikke alternativer, så de bruger den simpelthen bare.


    Dermed sagt ikke den bedste browser, og slet ikke den bedste bare fordi mange bruger den.