rogue vs warrior

  • lvl 60 Rogue med Barman shanker og hanzo
    21-8-22 build


    lvl 60 warrior med Barb.sword
    31-20-0 build


    5 mands tur til f.eks. BRD:


    Dmg. lavet
    Rogue 30,x% dmg
    Warrior 29,x% dmg
    Paladin 17,x% dmg


    Warrior var den der klart tog mest skade.


    Dette eksempel er fra en gruppe der kan samarbejde og hvor han ikke behøvede at køre 1h/shield.


    Har set lignende tal fra mange ture. Her er jeg roguen, da min warrior endnu ikke er high lvl.


    1 vs 1 er jeg enig med dig Berlebung men forstår ikke din arrogance overfor warrior, med mindre du selv spiller Rogue som main-char selvfølgelig.


    Warrior har S.Strikes for hits på 5 mobs på 1 gang, Cleave for hits på 2 mobs på 1 gang, Whirldwind i berserk.
    Instance = intet med 1 vs 1. dmg. men en hel tur gennem et hav af mobs.


    Kan ikke diskuteres at rogues giver syg skade, det ved alle jo, men du siger warriors kun er med for at tanke....Ikke korrekt efter min mening. Der kan ofte være et par tanks ud over mt.

  • Jeg siger jo ikke, at en warrior ikke kan gøre skade. Men at fokusere på warrior som dedikeret damagedealer er en fejl. Warrior har sin helt unikke rolle i et ordentligt party, som MT. Dermed ikke sagt at warrior bare skal taunte. De skal jo give den fuld skrue, og med det rette setup (equipment samt talent-wise) så kan de også forårsage en kæmpe del skade.


    Hvis I kan klare jer med en 2h-berserkerstance/battle warrior i eksempelvis BRD. Fint nok, men det kræver et unikt sammenspil, og kan altså ikke foretages af random parties. Desuden betyder det altså også, at en del af skaden I modtager, bliver fordelt ud på alle spillere, da warrior ikke vil benytte sig af sine taunt skills (shield bash, revenge osv.)


    Det optimale i alle instances er, en warrior i defensive med 1h + shield. Dermed giver han afkald på en mængde DPS, men dem skal ie. rogues og mages kompensere for.


    Det er selvsagt, at warrior kan dele tæv ud i melee. Han er jo en 100% melee class, og derfor SKAL han jo have skills der kan gøre op med dette. Men han kan under ingen omstændigheder følge med en rogue.


    De tal du kommer op med vil jeg ikke gøre så meget ud af, udover at jeg kan se, at rogue altså ikke har spillet 100% ind i det. For jeg VED, at en lvl 60 rogue vil hive sig langt op i % i en instance. Ift. en warrior. Men det er jo klart...snakker vi 10-mands raid i strat? Eller 5-mands raid i brd. Det kan alt sammen have en større eller mindre indflydelse på det samlede damage-output, hver spiller især.


    Hvad angår mig selv, så er jeg altså ikke arrogant overfor warrior, eller hvad det er du mener.


    Jeg spiller selv warrior. Dog ikke på samme lvl endnu som jeg var med min rogue.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Vi er fuldstændig enige i warriors rolle i instance :D
    Pointere bare at 1-1 er Rogue syg i forhold til Warrior mht. dps, men at en warrior med mange mobs om sig med backup fra healer kan skade enormt. Derfor står valget mellem warrior og Rogue i 5-10 mands raid, vælger en del førstnævnte da han vil kunne skifte til def. hvis mt dør eller er i probs med henblik på aggro.
    (hvis der er altså er nok af alle classes i forvejen, pga. mere armor og ovennævnte).


    Enig med sammenspil. Var i SM her et par gange med min warrior, og damm jeg havde glemt hvordan det er at spille "low-lvl".....Rogue ville pulle, derefter ville Priest'en - "nej ville da også være dumt warrior gjorde det....

  • Medium til High instances er det warrior der SKAL pulle. Ikke alt det der one-man show. Warrior er en slags Squad Leader. Det er bare sjældent folk fatter det, eller accepterer det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Medium til High instances er det warrior der SKAL pulle. Ikke alt det der one-man show. Warrior er en slags Squad Leader. Det er bare sjældent folk fatter det, eller accepterer det.


    Medium dungeons er jeg bestemt ikke enig med dig i at warrior "SKAL" pull tværtimod... imp. sap er brilliant i Sm, Zul'farral og div. medium dungeons ... self er der nogen få steder det er en warriors job at pulle her også men generalt, nej!. i high end instance jow så er det en anden snak ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    har selv en rogue. intet problem at nakke en warrior ;) .. og så har du lavet tråden i den forkerte kategori.



    EDIT: dog :boxed: læste det som den bedste PvP chr ;)
    men stadig min mening at rogue er de bedste . men hver sin chr, hver sin styrke og svagheder.


    Og jeg kan flå en rogue noget så grumt med mine crits på 600-800 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Og jeg kan flå en rogue noget så grumt med mine crits på 600-800 ;)


    Har endnu ikke tabt til en rogue med daggerbuild/backstab efter jeg har fået arcanite reaper. Den eneste rogue jeg har tabt til var swordbuild og fløj rund som superman hele tiden og var umuglig at kæmpe mod. :)

  • Rogues er nemme som en warrior.


    har selv en 60 Rogue og den værste modstander 1 vs. 1 for ham er warriors....måske også lige shamans til tider, men hvém har ikke problemer med dem hehe.

  • Har mødt nogen rogues som var VILDT gode. de kunne godt ta mig som warrior

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CarStone
    Har mødt nogen rogues som var VILDT gode. de kunne godt ta mig som warrior


    Det skal man være for at tage dig? :clap:

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ablulu
    hvilken ville i så vælge til pve


    Jeg ville vælge en warrior, da en warrior næsten er et must i instancer, hvor man nemt kan undvære feks. en rogue. :)

  • Btw, hvis pvp diskussionen skal op, så siger rogues farveller til warriors. De prøver at bruge evasion = 1000dmg crit gang efter gang, en fejl som rogues ofte laver når de går mod warriors, self kræver det også at warrioren ved hvad han laver.


    Rogues er eftertragtet, men på grund af den enorme mængde af rogues som er på de fleste servers er en god warrior mest eftertragtet. Bliv kendt som god tank og du ryger med i stort set alle raid instances. Og det med dmg output, der kan ingen og jeg gentager ingen tage en lvl 60 warrior på deathwing som hedder keldon. Manden har ingen problemer med nogen class. IMO er warriors den sygeste class og jeg taler fra mine erfaringer som lvl 60 UD frost mage på Frostwhisper(dog har jeg en lvl 54 rogue på deathwing samt en lvl 14 druid :boxed: "