Halløjsa jeg har en amd64 1,8ghz-3000+ jeg tror ikke den udnytter mit grafikkort fuldt ud, så måske vil jeg oc lidt jeg har en 80mm blæser bedre end den medfølgende selvfølgelig. Men hvor meget er det forsvarligt at oc uden at udsætte computeren for fare?

Amd64
-
-
Først hvad er dit systems specs?
og du vil nok kunne få den op på en 2.2-2.3 vil jeg tro.. måske mere.. leg med FSB , og sæt evt. multiplier ned hvis du har gode ram..
-
Jeg har følgende Specs:
AMD64 1,8-3000+ Winny bedre 80mm køler monteret
1024mb Corsair twinx3200
Asus a8n nforce4 ultra
PowerColor X850XT
Maxtor 160gb Harddisk -
Jeg har også OC'et min winchester, men jeg har ikke ændret på hvor meget strøm min cpu får. På den måde skulle der være forsvindende lille risiko for at min cpu dør!
Jeg er næsten sikker på at du uden problemer kan nå 2.2GHz med din cpu! Så det er bare med at komme i gang...
-
Kender i programmet Speed Fan? den øverste af temp målerne er cpu ik?
-
anden øverste på min, men du kan da genkende den. Det er den der ligger på ca. 30-40 C hele tiden
-
Ok 35 grader her.
-
Oprindeligt indlæg af chili
Ok 35 grader her.Så længe den er under 50C er den langt fra farezonen, så man må sige der er lidt at give af
-
Oprindeligt indlæg af supertyv2
Så længe den er under 50C er den langt fra farezonen, så man må sige der er lidt at give af
Gamede 4 timer inat..
- Min CPU blev 48 grader... Vandkølet...! - Og er high-end vandkøling - værelset var blot rigtig varmt... Og så er min vcore 1,525 * 1,13 = 1,72325v
- Intet problem, den levere ikke dårligere af den grund (altså varmen) - der skal sq mere til
- Dog vil jeg ikke anbefale over 1,65v da CPU temp stiger KRAFTIGT efter det
- Mellem 1,7 og 1,85v er det helt håbløst
-
Oprindeligt indlæg af 1_2_know
Gamede 4 timer inat..
- Min CPU blev 48 grader... Vandkølet...! - Og er high-end vandkøling - værelset var blot rigtig varmt... Og så er min vcore 1,525 * 1,13 = 1,72325v
- Intet problem, den levere ikke dårligere af den grund (altså varmen) - der skal sq mere til
- Dog vil jeg ikke anbefale over 1,65v da CPU temp stiger KRAFTIGT efter det
- Mellem 1,7 og 1,85v er det helt håbløst
hvad så over 1,85 bliver den så god igen eller hvad ?chili når du overclocker er temperatur selvfølgelig vigtig men det er også vigtig at den er stabil, så start lidt forsigtit og skru lidt op for CPU'en ad gange! og når du så har fundet det oc du er tilfreds med (hvis det findes) så kør prime 95 for at tjekke at den ikke er ustabil og laver fejl, hvis den gør det så kan du sætte Vcore lidt op og prøve igen...
-
de virkelig gode 3000+ (som der var flest af i starten) kunne ofte nå 2.6ghz på st. luftkøling uden det store bøvl. de sidste her kan klare mellem 250-280 på FSB normalt....forudsat at resten af komponenterne kan følge med.
-
ok fair nok