Merlin - En milliardmillion råd.

• Hehe okay så :]

Men altså jeg synes ikke Hifi Klubben altid er lige god. Har mine dårlige og gode erfarringer med dem. Og sådan har vi det jo nok alle med diverse forretninger :]

Oprindeligt indlæg af Burger
    Nu skal vi jo ikke glemme at A64 processorer kan køre 64 programmer ad gangen, og at støjen fra din bærbar kommer an på hvor mange ram du har i den .. *GG*
    Det er typisk Merlin, og det viser bare hvor "dumme" mange folk egentlig er .. Folk tror gang på gang hvad inkompetente folk fortæller dem, og det er egentlig ret sørgeligt ..

Hmm, du kender min kone ?( ?( ?(
    Kunne ikke drømme om, at købe noget hos Merlin ud fra råd fra en ekspedient. Hvis prisen var/er rigtig ville jeg nok bare købe og skynde mig ud.

• Burger...

Delvist korrekt... - Jeg gidder ikke finde det frem, men når det drejer sig om IT er det sat til 2 år - mener det var maxtor som prøvede at lancere en HDD med 1 års garanti, den gik ikke...

Man har 2 års garanti på den slags er jeg overbevidst om :)

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Burger...

Delvist korrekt... - Jeg gidder ikke finde det frem, men når det drejer sig om IT er det sat til 2 år - mener det var maxtor som prøvede at lancere en HDD med 1 års garanti, den gik ikke...

Der er intet særligt afsnit om garanti på en HDD i købeloven ..

Der er desuden som regel 3 eller 5 års garanti på en HDD ..

• Jeg vil godt bidrage med mine opfattelser af uduelige ekspedienter. Har endnu ikke mødt en eneste der viste hvad han havde med at gøre.
    De steder jeg hentyder til og hvor jeg har oplevet det er: Elgiganten, Merlin, Fona, TDC-butikken, Electronic World og nogle stykker flere.
    Men nu skal vi jo ikke fare i flint, det er jo i de fleste tilfælde "grønne" unge mennesker, som måske lige er kommet ud på arbejdsmarkedet. Og som tror de ved det hele og lidt mere. Men det skal de nok komme til, når de får lidt mere "hår på brystet". Så bær over med dem. ;)
    Ved godt, at der er nogle der himle op, over det jeg skriver. Men det er altså mine erfaringer, med meget lidt vidende ekspedienter - i stort set alle de nævnte butikskæder.

Det der er fatalt - er at firmaerne laver sådanne tåbelige reklamer. :roller: Det kan de stakkels ekspedienter, jo ikke gøre for.

• Expert er jo ligesom fona, merlin osv. de har en masse forskellige produkter, og har ikke speciealiseret sig i noget specielt, men har lidt af det hele. Hifiklubben derimod har kun hifi, tilgengæld er næsten alle ansatte i hifiklubben hifi entuiaster og ved virkelig hvad de snakker om! Her får du helt sikkert en super vejledning ligemget om du køber første gang eller skal ud og bruge 200000 kr. på et anlæg! I expert vil du aldrig føle dig så sikker i den rådgivning du får som du vil være i Hifiklubben..

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Oprindeligt indlæg af Burger

Der er intet særligt afsnit om garanti på en HDD i købeloven ..

Der er desuden som regel 3 eller 5 års garanti på en HDD ..

Nemlig ja, og det er jo producenten der vælger at give den garanti ...

Oprindeligt indlæg af Krillen

Expert er jo ligesom fona, merlin osv. de har en masse forskellige produkter, og har ikke speciealiseret sig i noget specielt, men har lidt af det hele. Hifiklubben derimod har kun hifi, tilgengæld er næsten alle ansatte i hifiklubben hifi entuiaster og ved virkelig hvad de snakker om! Her får du helt sikkert en super vejledning ligemget om du køber første gang eller skal ud og bruge 200000 kr. på et anlæg! I expert vil du aldrig føle dig så sikker i den rådgivning du får som du vil være i Hifiklubben..

Ja, hifi klubben har hifi, men de har efterhånden mange forskellige slags produkter indenfor hifi, så kom ikke her og sig til mig de ved hver en eneste detalje om hver evig eneste reciever, dvdafspiller, højtaler, højtalerstik, tv, etc...

Men hifiklubben variere nu i kvalitet fra sted til sted, så god vejledning får man ikke altid. Vil gerne uddybe hvorfor, hvis du synes ;)

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Men hifiklubben variere nu i kvalitet fra sted til sted, så god vejledning får man ikke altid. Vil gerne uddybe hvorfor, hvis du synes ;)

Må du meget gerne :P!

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Rettet 2 gange, sidst af Krillen ().

• Hvilke steder udmærker Merlin sig egentlig? ikke priserne i hvert fald, og ikke rådgivningen.

I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

Oprindeligt indlæg af chili
    Hvilke steder udmærker Merlin sig egentlig? ikke priserne i hvert fald, og ikke rådgivningen.

I dumhed :P!

Ej.. Jeg mener de udmærker sig ved at de har lidt af alt, en ok allround butik!

Rettet en gang, sidst af Krillen ().

Må du meget gerne :P!

Okay, fint nok .. I dette tilfælde, Hifi Klubben i Herning ..

1. Min ene Dali Grand Højtaler skal til rep.
    2. Aflevere den hos Hifi Klubben
    3. Den står der i 2 uger uden der sker noget
    4. vælger selv at køre til Dali i stedet for
    5. Får glimragende service derfra ...

Det korte af det lange er, min højtaler stod 2 fucking uger hos Hifi hvor de skulle gennemteste den. Hver gang mange ringede var det en anden som skulle teste den. Hallo, hvis de ikke engang ved hvem der skal gennemteste en højtaler, hvor sikker kan jeg så være på de overhovedet ved noget om hvad de sælger ? ...

Nej tak, jeg køber ikke mit hifi hos dem. Køber løsdele dernede, fordi de ikke fås andre steder. Og her tænker jeg på kabler, stik og andre småting ...

Måske jeg var uheldig, det ved jeg ikke. Men når jeg snakker med folk, så er kvaliteten på Hifi Klubben ikke hvad den har været. Ved i hvertfald fremover, så kører jeg selv til dali med mine højtalere... Gav iøvrigt kun 350 kr. hos Dali for at få højtaleren gennemtestet og fikset ...

• Det er self. en uheldig oplevelse... Men skal vi sammenligne Hifiklubbens råd omkring med hifi og sorrund, og de milepæle foran Merlin...

Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    Burger...

Som Burger siger - der er intet særligt afsnit i købeloven om HDD's. Og heller ikke IT generelt.

Som der allerede er blevet sagt. I DK er der 2 års reklamationsret (heraf ½ års formodningsret). Producenten behøver ikke yde så meget som én dags garanti!

Get your facts straight!

• Gad vide hvad de ekspedienter kommer igennem af træning inden de bliver ansat i Fona/Merlin/Expert osv.

Anyone?

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• nu har jeg selv arbejdet i ComputerCity. Der bliver folk oplært af de sælgere der allerede arbejder der. Derudover er der løbende produktmøder hvor producenterne præsenterer nye produkter osv. Resten er nok ren og skær interesse. Man arbejder ikke i ComputerCity, hvis man ikke interesserer sig for computere.

Det er self. en uheldig oplevelse... Men skal vi sammenligne Hifiklubbens råd omkring med hifi og sorrund, og de milepæle foran Merlin...

self. :)