er det bare mig eller er forbrugerprogrammerne (Konsum/Kontant) begyndt at gøre folk MERE forvirrede end de var før? Synes det virker sådan
En tillægsforsikring kan godt være en god ting, selvom Konsum siger andet.
er det bare mig eller er forbrugerprogrammerne (Konsum/Kontant) begyndt at gøre folk MERE forvirrede end de var før? Synes det virker sådan
En tillægsforsikring kan godt være en god ting, selvom Konsum siger andet.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Zlinky
Okay... til at starte med fik jeg fucket godt up i det indlæg. Forkert quote, og det skulel have været til dig Wraper.
Well, expert er i bund og grund en butik som alle de andre, dog med mere styr på det end den sucki Merlin fuckere. Det er i hvert fald det indtryk jeg har dem i Viborg.
Nu skriver I alle sammen at HiFi klubben er så godt, men Expert har mange af de samme produkter som HiFi klubben, men til en betydelig bedre pris - I hvert fald dem der er specialiseret i HiFi...
Hehe okay så :]
Men altså jeg synes ikke Hifi Klubben altid er lige god. Har mine dårlige og gode erfarringer med dem. Og sådan har vi det jo nok alle med diverse forretninger :]
QuoteOprindeligt indlæg af Burger
Nu skal vi jo ikke glemme at A64 processorer kan køre 64 programmer ad gangen, og at støjen fra din bærbar kommer an på hvor mange ram du har i den .. *GG*
Det er typisk Merlin, og det viser bare hvor "dumme" mange folk egentlig er .. Folk tror gang på gang hvad inkompetente folk fortæller dem, og det er egentlig ret sørgeligt ..
Hmm, du kender min kone
Kunne ikke drømme om, at købe noget hos Merlin ud fra råd fra en ekspedient. Hvis prisen var/er rigtig ville jeg nok bare købe og skynde mig ud.
QuoteOprindeligt indlæg af Maverick
Hmm, du kender min kone
![]()
![]()
![]()
Tror jeg ikke .. Ikke medmindre hun deltager i latterlige Merlin reklamer *GG*
QuoteOprindeligt indlæg af Burger
Tror jeg ikke .. Ikke medmindre hun deltager i latterlige Merlin reklamer *GG*
Så var bestemt ikke min kone
Burger...
Delvist korrekt... - Jeg gidder ikke finde det frem, men når det drejer sig om IT er det sat til 2 år - mener det var maxtor som prøvede at lancere en HDD med 1 års garanti, den gik ikke...
Man har 2 års garanti på den slags er jeg overbevidst om
QuoteOprindeligt indlæg af 1_2_know
Burger...
Delvist korrekt... - Jeg gidder ikke finde det frem, men når det drejer sig om IT er det sat til 2 år - mener det var maxtor som prøvede at lancere en HDD med 1 års garanti, den gik ikke...
Man har 2 års garanti på den slags er jeg overbevidst om
Der er intet særligt afsnit om garanti på en HDD i købeloven ..
Der er desuden som regel 3 eller 5 års garanti på en HDD ..
Jeg vil godt bidrage med mine opfattelser af uduelige ekspedienter. Har endnu ikke mødt en eneste der viste hvad han havde med at gøre.
De steder jeg hentyder til og hvor jeg har oplevet det er: Elgiganten, Merlin, Fona, TDC-butikken, Electronic World og nogle stykker flere.
Men nu skal vi jo ikke fare i flint, det er jo i de fleste tilfælde "grønne" unge mennesker, som måske lige er kommet ud på arbejdsmarkedet. Og som tror de ved det hele og lidt mere. Men det skal de nok komme til, når de får lidt mere "hår på brystet". Så bær over med dem.
Ved godt, at der er nogle der himle op, over det jeg skriver. Men det er altså mine erfaringer, med meget lidt vidende ekspedienter - i stort set alle de nævnte butikskæder.
Det der er fatalt - er at firmaerne laver sådanne tåbelige reklamer. Det kan de stakkels ekspedienter, jo ikke gøre for.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Zlinky
Okay... til at starte med fik jeg fucket godt up i det indlæg. Forkert quote, og det skulel have været til dig Wraper.
Well, expert er i bund og grund en butik som alle de andre, dog med mere styr på det end den sucki Merlin fuckere. Det er i hvert fald det indtryk jeg har dem i Viborg.
Nu skriver I alle sammen at HiFi klubben er så godt, men Expert har mange af de samme produkter som HiFi klubben, men til en betydelig bedre pris - I hvert fald dem der er specialiseret i HiFi...
Expert er jo ligesom fona, merlin osv. de har en masse forskellige produkter, og har ikke speciealiseret sig i noget specielt, men har lidt af det hele. Hifiklubben derimod har kun hifi, tilgengæld er næsten alle ansatte i hifiklubben hifi entuiaster og ved virkelig hvad de snakker om! Her får du helt sikkert en super vejledning ligemget om du køber første gang eller skal ud og bruge 200000 kr. på et anlæg! I expert vil du aldrig føle dig så sikker i den rådgivning du får som du vil være i Hifiklubben..
QuoteOprindeligt indlæg af Burger
Der er intet særligt afsnit om garanti på en HDD i købeloven ..
Der er desuden som regel 3 eller 5 års garanti på en HDD ..
Nemlig ja, og det er jo producenten der vælger at give den garanti ...
QuoteOprindeligt indlæg af Krillen
Expert er jo ligesom fona, merlin osv. de har en masse forskellige produkter, og har ikke speciealiseret sig i noget specielt, men har lidt af det hele. Hifiklubben derimod har kun hifi, tilgengæld er næsten alle ansatte i hifiklubben hifi entuiaster og ved virkelig hvad de snakker om! Her får du helt sikkert en super vejledning ligemget om du køber første gang eller skal ud og bruge 200000 kr. på et anlæg! I expert vil du aldrig føle dig så sikker i den rådgivning du får som du vil være i Hifiklubben..
Ja, hifi klubben har hifi, men de har efterhånden mange forskellige slags produkter indenfor hifi, så kom ikke her og sig til mig de ved hver en eneste detalje om hver evig eneste reciever, dvdafspiller, højtaler, højtalerstik, tv, etc...
Men hifiklubben variere nu i kvalitet fra sted til sted, så god vejledning får man ikke altid. Vil gerne uddybe hvorfor, hvis du synes
QuoteOprindeligt indlæg af Macimuz
Men hifiklubben variere nu i kvalitet fra sted til sted, så god vejledning får man ikke altid. Vil gerne uddybe hvorfor, hvis du synes
Må du meget gerne :P!
Hvilke steder udmærker Merlin sig egentlig? ikke priserne i hvert fald, og ikke rådgivningen.
QuoteOprindeligt indlæg af chili
Hvilke steder udmærker Merlin sig egentlig? ikke priserne i hvert fald, og ikke rådgivningen.
I dumhed :P!
Ej.. Jeg mener de udmærker sig ved at de har lidt af alt, en ok allround butik!
QuoteOprindeligt indlæg af Krillen
Må du meget gerne :P!
Okay, fint nok .. I dette tilfælde, Hifi Klubben i Herning ..
1. Min ene Dali Grand Højtaler skal til rep.
2. Aflevere den hos Hifi Klubben
3. Den står der i 2 uger uden der sker noget
4. vælger selv at køre til Dali i stedet for
5. Får glimragende service derfra ...
Det korte af det lange er, min højtaler stod 2 fucking uger hos Hifi hvor de skulle gennemteste den. Hver gang mange ringede var det en anden som skulle teste den. Hallo, hvis de ikke engang ved hvem der skal gennemteste en højtaler, hvor sikker kan jeg så være på de overhovedet ved noget om hvad de sælger ? ...
Nej tak, jeg køber ikke mit hifi hos dem. Køber løsdele dernede, fordi de ikke fås andre steder. Og her tænker jeg på kabler, stik og andre småting ...
Måske jeg var uheldig, det ved jeg ikke. Men når jeg snakker med folk, så er kvaliteten på Hifi Klubben ikke hvad den har været. Ved i hvertfald fremover, så kører jeg selv til dali med mine højtalere... Gav iøvrigt kun 350 kr. hos Dali for at få højtaleren gennemtestet og fikset ...
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Macimuz
Okay, fint nok .. I dette tilfælde, Hifi Klubben i Herning ..
1. Min ene Dali Grand Højtaler skal til rep.
2. Aflevere den hos Hifi Klubben
3. Den står der i 2 uger uden der sker noget
4. vælger selv at køre til Dali i stedet for
5. Får glimragende service derfra ...
Det korte af det lange er, min højtaler stod 2 fucking uger hos Hifi hvor de skulle gennemteste den. Hver gang mange ringede var det en anden som skulle teste den. Hallo, hvis de ikke engang ved hvem der skal gennemteste en højtaler, hvor sikker kan jeg så være på de overhovedet ved noget om hvad de sælger ? ...
Nej tak, jeg køber ikke mit hifi hos dem. Køber løsdele dernede, fordi de ikke fås andre steder. Og her tænker jeg på kabler, stik og andre småting ...
Måske jeg var uheldig, det ved jeg ikke. Men når jeg snakker med folk, så er kvaliteten på Hifi Klubben ikke hvad den har været. Ved i hvertfald fremover, så kører jeg selv til dali med mine højtalere... Gav iøvrigt kun 350 kr. hos Dali for at få højtaleren gennemtestet og fikset ...
Det er self. en uheldig oplevelse... Men skal vi sammenligne Hifiklubbens råd omkring med hifi og sorrund, og de milepæle foran Merlin...
QuoteOprindeligt indlæg af 1_2_know
Burger...
Delvist korrekt... - Jeg gidder ikke finde det frem, men når det drejer sig om IT er det sat til 2 år - mener det var maxtor som prøvede at lancere en HDD med 1 års garanti, den gik ikke...
Man har 2 års garanti på den slags er jeg overbevidst om
Som Burger siger - der er intet særligt afsnit i købeloven om HDD's. Og heller ikke IT generelt.
Som der allerede er blevet sagt. I DK er der 2 års reklamationsret (heraf ½ års formodningsret). Producenten behøver ikke yde så meget som én dags garanti!
Get your facts straight!
Gad vide hvad de ekspedienter kommer igennem af træning inden de bliver ansat i Fona/Merlin/Expert osv.
Anyone?
nu har jeg selv arbejdet i ComputerCity. Der bliver folk oplært af de sælgere der allerede arbejder der. Derudover er der løbende produktmøder hvor producenterne præsenterer nye produkter osv. Resten er nok ren og skær interesse. Man arbejder ikke i ComputerCity, hvis man ikke interesserer sig for computere.
QuoteOprindeligt indlæg af Krillen
Det er self. en uheldig oplevelse... Men skal vi sammenligne Hifiklubbens råd omkring med hifi og sorrund, og de milepæle foran Merlin...
self.