Ondt i halsen

Oprindeligt indlæg af LecTer
    nu er det faktisk japanerne der står for pebermyntedråbe tricket og ikke kiniserne ;)

Anywho.. de er geniale de dråber! Den måde de virker aller bedst på er hvis du tager 4-5 dråber på din hånd og slikker dem op. Dine øjne begynder at løbe i vand og slim, snot og lign. løsner sig med det vuns! Dem skal du tage at prøve. De fåes som sagt i Matas og hedder Japanske Pebermyntedråber.

Derudover er en kop kamillethe med honning også en god ide! og så smager det jo godt

Det er også rigtigt ;) - men det er jo ik' til at se, hva' slags "skævøjer" det lige er. :)) Slet ik' så langt ud på natten. ;)

Oprindeligt indlæg af Torque
    Varm te med 4cl rom og honning. Plejer at jorde de fleste forkølelser her.

Det er det rene indbildning - og helt klart kun fordi du er en lille druk-mås...... ;) :dance:

• hvis du for en hver pris vil af med din forkølelse, så skal du endten:

tage en ordentlig røvfuld pebermynteolie, og hælde det over en meget varm ting(dvs. en gryde eller sådan noget), den lugt - den pebermynte er så stærk når den fordamper, at du tror det er løgn. Men efter den lejr var der ingen snottede næser! :P (vi lavede bolcher og ned med pebermynteolie i 164 grader varm sukkermasse uha uha).

eller hvis du ikke har pebermynteolie

Så lige et hiv 3 db. salmiak spiritus. Det kan være det gør nas, og det kan være at man bliver en smule(?) skæv af det, men det renser omend endnu bedre end pebermynteolien.

Jeg har kun brugt pebermynteolien - den med salmiakken ved jeg bare virker, da min far en gang fik min søster til at tage en ordentlig snøvs af det :P

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Det er det rene indbildning - og helt klart kun fordi du er en lille druk-mås...... ;) :dance:

Jeg kan godt lide rom :))

Men jo, det virker her. Det har en dejlig lindrende effekt. Det gamle ordsprog med "ind under dynen og svede det hele ud bagefter" ved jeg ny ikke noget om. Men det er godt til løsne slimen i halsen, og lindre irritationen der får en til at hoste.

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Bruger personligt pastillerne Hexocain, som bedøver halsen ret godt og fjerner en del former for "ondt i halsen".

Dem har jeg også brugt med udemærket resultat ;)

• Jeg har IKKE brug foir råd til stoppet næse - jeg har brug for råd mod slim i halsen! ;) ;)

Oprindeligt indlæg af Mikkel

Jeg har IKKE brug foir råd til stoppet næse - jeg har brug for råd mod slim i halsen! ;) ;)

fuck jeg tåger... sorry... hvis der er nogen der ude med stoppet næse... så prøv mine forsøg.. jar du ondt i halsen, så prøv at drikke det i stedet for at indånde det.