Hey, jeg kommer li med et ( muligvis ) dumt spørgsmål...
Må man gerne ligge p3 tjenestens sange på sin ftp til download? Altså de der "Hvor blå vi er" og "Minimal stat" osv...?
Hey, jeg kommer li med et ( muligvis ) dumt spørgsmål...
Må man gerne ligge p3 tjenestens sange på sin ftp til download? Altså de der "Hvor blå vi er" og "Minimal stat" osv...?
Mail til DR.. De svarer altid på mails og så er du sikker på at få et rigtigt svar
umiddelbart ifølge lovgivning er det et nej. Men ved ikke hvad DR siger... så ja, skriv og hør
JEg vil sige at du godt må fordi har være i radioen, men jeg tror at også at jeg lige ville sende en mail til dr
QuoteOprindeligt indlæg af Grumme Gris
JEg vil sige at du godt må fordi har være i radioen, men jeg tror at også at jeg lige ville sende en mail til dr
Har sendt en mail...sendte igår, så nu venter jeg på svar...
QuoteOprindeligt indlæg af Grumme Gris
Så fordi det har været sendt i radioen må man downloade det... den holder vist ikke rigtig.
hehe nej den holder ikke, så skulle han jo måtte ligge al musik op på sin hjemmeside til download :]
hehe ja det tror jeg ikk selv på
Her står der lidt om hvad man må og ikke må omkring musik og film: http://www.infokiosk.dk/sw10272.asp
Ude til venstre er der også mulighed for, at få svar på andre relaterede spørgsmål. Kig rundt og bliv måske lidt klogere.
Edit: Vi har også en Sticky her i dette forum, som omhandler dette: http://tweak.dk/forum/thread.php?threadid=19955&sid=
Har set sticky'en Men derfor ka det jo godt være at DR's regler er anderledes når det gælder deres egne sange....har ikk fået noget svar fra dem, så det lader ikk til de tar det seriøst:P
Det radio og TV selv producerer må du optage og gemme og bruge selv. Men om det må videredistribueres er jo spørgsmålet...
QuoteOprindeligt indlæg af WinterSilence
Det radio og TV selv producerer må du optage og gemme og bruge selv. Men om det må videredistribueres er jo spørgsmålet ...
Det er jo det ...
Siden man skal betale radio-licens for at høre P3, så er chancen for at man må dele musikken med alle ... som så også er ikke-licens-betalende folk, jo nok noget ligende nul ...
Ud over det, så tror jeg at det gælder for stort set alle radio-kanaler ... Privat brug tilladt, men ikke noget filesharing ...
Nu har jeg ringet og spurgt DR's juridiske chef, om dit spørgsmål og svaret er, at materialerne fra DR IKKE må stilles til rådighed på nettet for andre. Men du må gerne selv hente MP3 ned og optage digital video med en harddiskrecorder, som KiSS's DP-558 jeg har anmeldt her i foråret og bruge det indenfor din egen husstand.
Du må altså ikke give materiale fra DR digitalt til dine venner eller optage DR2 temaaften, om vin til din mor og låne hende på en DVD du brænder, fra recorderen af.
Men du må gerne optage DR's egne producerede programmer, som DR-Derude, DR2 Temaften osv. på VHS og kasettebånd/spolebånd og låne ud indenfor din egen omgangskreds, så længe du ikke tager penge for dette. Men i digital form må du kun benytte det indenfor din egen husstand.
Så skulle det være på plads
Wintersilence....tusind mange tak for det
Hehe hmm gad vide om man må ligge sangene op på en ftp og kalde det "Personlig backup"...og så ved et UHELD ( selvfølgelig ) kom vennerne liiiige til at få adressen til disse filer.....og hov så kom de sku li til at downloade dem....wups
Hmm..men back to reality...tror bare jeg lader være
Selvfølgelig må du lave online backup, bare det ikke er tilgængeligt for andre end dig selv...
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Deuce313
Wintersilence....tusind mange tak for det
Hehe hmm gad vide om man må ligge sangene op på en ftp og kalde det "Personlig backup"...og så ved et UHELD ( selvfølgelig ) kom vennerne liiiige til at få adressen til disse filer.....og hov så kom de sku li til at downloade dem....wups
Hmm..men back to reality...tror bare jeg lader være
Nok en meget god idé, hvis dine venner vil ha' fat i de sange, så ka' de jo hente dem selv. Så kommer du ihf. ikke i fedtefadet. Selv om de lige kom til det, så er det stadig ulovligt. Og du hænger på den, da det er din ftp-adresse.
QuoteOprindeligt indlæg af Bentzin
Nok en meget god idé, hvis dine venner vil ha' fat i de sange, så ka' de jo hente dem selv. Så kommer du ihf. ikke i fedtefadet. Selv om de lige kom til det, så er det stadig ulovligt. Og du hænger på den, da det er din ftp-adresse.
Hehe som sagt har jeg heller ikke tænkt mig at gøre det
Tror bare jeg vil lære dem hvordan de ka optage sangene fra nettet.....men det ska vi ikk komme ind på her
QuoteOprindeligt indlæg af Deuce313
Hehe som sagt har jeg heller ikke tænkt mig at gøre det
Tror bare jeg vil lære dem hvordan de ka optage sangene fra nettet.....men det ska vi ikk komme ind på her
Jeg har hørt at det skulle være fuldt lovligt at lave digitale kopier af radioen. Det er vidst rimelig udbredt i udlandet hvor det næsten er lige så stort som file-sharing