Job/Uddannelse - Hvordan hæver jeg mig over mængden? Civilingeniør

• Jeg mener også bare at jeg helst vil lave store bygnignsværker, f.eks. huse, men generelt vil jeg helst blande det at bygge store ting med at forhindre naturkatastrofer eller mindske skaden ved dem

Naturkatastrofer der ka skade os (F.eks. jordskælv) + Store bygningsværker (F.eks. enorme skyskrabere) = Jordskælvssikre lejligheder :))

Oprindeligt indlæg af KarGa
    Jeg mener også bare at jeg helst vil lave store bygnignsværker, f.eks. huse, men generelt vil jeg helst blande det at bygge store ting med at forhindre naturkatastrofer eller mindske skaden ved dem

Naturkatastrofer der ka skade os (F.eks. jordskælv) + Store bygningsværker (F.eks. enorme skyskrabere) = Jordskælvssikre lejligheder :))

Man er jo bare nødt til at se på hvad de rent faktisk har brug for ..

Inden jeg kom herover, havde de en måned med meget voldsom regn .. Faktisk så meget regn, at de ikke har oplevet noget så slemt i 20 år .. Der var store problemer med mudderskred og der forsvandt ligefrem en vej her i området ..

Så inden du beslutter dig for hvad du vil, er du nok nødt til at finde ud af hvordan forholdene er .. Du er nok ikke den eneste der gerne vil lave sikre bygninger, og der er sikkert allerede lavet en masse af dem ..

Oprindeligt indlæg af Burger
    Du er nok ikke den eneste der gerne vil lave sikre bygninger, og der er sikkert allerede lavet en masse af dem ..

Korrekt. Der findes normer for jordskælvssikring af konstruktioner, og en californisk ingeniør skulle helst være i stand til at følge sådan en norm. Så jeg tror ikke, at man skal regne med, at der er mangel på ingeniører med de kvalifikationer.

Jeg tror heller ikke, man skal regne med, at det er specielt spændende at bygge jordskælvssikre konstruktioner. Det er bare en norm mere, der skal følges. Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at konstruere eller bygge noget, der skulle jordskælvssikres, men det er hændt, at en af kollegerne har haft en sag. Det er ikke ligefrem noget, der sætter firmaet på den anden ende.

• Inden du begynder at tænke på alt det der, skulle du måske lige finde ud af, om det overhovedet er realistisk at komme til at bygge så store huse som du gerne vil. Det er fint nok, at du tror, du kan komme til det, men god tur så.

Det er altså ikk' lige gratis at flytte til USA, og det er bestemt heller ikke let at komme ind på det marked "over there". Jeg kan love dig for, at der er en del flere kloge mennesker end her i DK, navnlig fordi der bor en del flere mennesker i USA :P

Det jeg vil frem til er, at du måske skulle satse på noget mere sikkert - noget som du (næsten) er sikker på at få job inden for, for jeg tror, at alle, der vil være civilingeniører går rundt med de samme tanker om at skille sig ud.

Desuden kan man jo være civilingeniør på en del områder. Biokemi, datateknologi, bygningsteknik (som du selv nævner), sågar civilingeniør i netværkssikkerhed, ja jeg nævner i flæng. Altså inden du vælger at få et arbejde som civilingeniør, hvis det VIRKELIG er det, du brænder for, så skulle du måske overveje, om det er præcis det med bygningsteknikken, du har mest lyst til.