13-årige må ekspedere i forretninger - Hvad mener du?

• Selvfølgelig ville en vær person få traumer. Men mon ikke at en moden 16årig "mand" ville kunne styre situationen lidt bedre end en 13årig der knap er modnet el. lign?

Var skam blot et eksempel på hvorfor jeg synes det er så komplet pløk at lade "konfier" styre en kasse.

Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

Oprindeligt indlæg af Kez
    I et forsøg på at få dig overbevis om at jeg har ret, er det klart jeg kommer til at bruge en belærende tone.
    Beklager hvis det har stødt dig hårdt :)
    Men men, vi bliver nok aldri egnige, og fred være med det.
    Dog vil jeg lige pointere at, det er langt fra alle forældre der kan lære sit barn respekt. Og da slet ikke nu til dags, hvor halvdelen af forældrene er enlige mødre på bistand eller uden job.

Ps, håber mit forsøg med Quote virker :S

Well, du kan ikke få mig overbevist, for du har simpelthen ikke ret .. Længere er den ikke ..

Mine forældre har været skilt siden jeg var 7 og jeg har boet alene med min mor, og været weekendbarn hos min far .. Dette har ikke været nogen forhindring for at lære mig almindelig respekt for andre mennesker - men hvad ved jeg, bistandsdelen mangler jo ..

Og nej dit forsøg med quote virker ikke .. Prøv igen, det er slet ikke så svært ..

The Symbol: Jeg vil gerne se en kilde på din udtalelse mht. alder og salg af spiritus .. For hvis det er sandt, så kan man jo melde samtlige diskountbutikker til politiet for overtrædelse af den lov .. Men der er en regel i forbindelse med servering af alkohol som sikkert er den du mener siden du snakker om tjenere .. (der er i hvert fald ikke tjenere i mit lokale supermarked)

Carsten_DK: En 18 årig får mere i løn end en under 18 år - af samme grund bliver en del servicemedarbejdere fyret når de bliver 18, og det er faktisk en del af deres kontrakt ..

The Symbol: Jeg vil gerne se en kilde på din udtalelse mht. alder og salg af spiritus .. For hvis det er sandt, så kan man jo melde samtlige diskountbutikker til politiet for overtrædelse af den lov .. Men der er en regel i forbindelse med servering af alkohol som sikkert er den du mener siden du snakker om tjenere .. (der er i hvert fald ikke tjenere i mit lokale supermarked)

Det gør de oss... De får en mega bøde... Men det er jo småkriminalitet i politiets øjne... Kilden: 'Tv2 er den ven':D

• Stikker bare lige hoved ind for at sige jeg ikke har ændret mening. :)

Hvorfor lave en lov der forbyder de få unge på 13 år der har lyst/tid og er voksne nok til et job, hvorfor lave en lov der afskære dem den muglihed ?
    Lad nu være med at mal fanden på væggen, og tro at unge nu ikke skal gå i skole mere.

Burger du beder mig selv om at undlade at køre alle over en kam, når jeg siger at unge nu til dags er uden respekt eller ansvar.
    Jamen så lad selv være med at køre alle over en kam, når du/i mener at dem på 13 år ikke er voksne nok.
    For nogle af dem er sgu.
    Og dem der ikke er, for nok ikke tilbudt et job.

Stikker bare lige hoved ind for at sige jeg ikke har ændret mening. :)

Hvorfor lave en lov der forbyder de få unge på 13 år der har lyst/tid og er voksne nok til et job, hvorfor lave en lov der afskære dem den muglihed ?
    Lad nu være med at mal fanden på væggen, og tro at unge nu ikke skal gå i skole mere.

Har jeg heller ikke gjort .. Jeg er udmærket godt klar over, at det ikke betyder de ikke skal gå i skole mere .. Unge på 13 år må godt allerede arbejde, jeg synes bare det er forkert de nu får muligheden for, at arbejde i kiosker m.v. hvor de vil kunne komme ud for uheldige oplevelser, bl.a. pga. varegrupper som de slet ikke burde have lov til at sælge ..

Burger du beder mig selv om at undlade at køre alle over en kam, når jeg siger at unge nu til dags er uden respekt eller ansvar.
    Jamen så lad selv være med at køre alle over en kam, når du/i mener at dem på 13 år ikke er voksne nok.
    For nogle af dem er sgu.
    Og dem der ikke er, for nok ikke tilbudt et job.

Øhhh nej .. Jeg skrev bare, at mine forældre nemt har kunne lære mig respekt og ansvar, selvom de har været skilt .. At være skilsmissebarn er ingen særstatus, og er ikke en undskyldning for ikke at respektere andre mennesker ..

Jeg mener, og vil fortsætte med at mene det, at 13 årige generelt set ikke er parate til at arbejde i butik .. Selvfølgelig vil der altid være nogen der nok er parate, men det er ikke dem jeg snakker om .. Samtidig vil der være nogen kioskejere der helt klart vil udnytte de unge, fordi de kan få billigere arbejdskraft end de hidtil har kunnet ..

• Vil lige blande mig med en kort bemærkning. 13-årige er børn . . . og børn leger !! Og det skal de ha' lov til !
    De skal ihf. ikke arbejde IMO - Kan ikke se hvorfor de skal - de går i skole til ca. kl. 14. De skal da også ha' noget fritid hvor de kan skabe nogle sociale relationer, som er ret væsentlige for deres videre liv.
    Det kan godt være at der er nogen der nu vil himle op - men tænk jer lige om inden i gør det.

Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Vil lige blande mig med en kort bemærkning. 13-årige er børn . . . og børn leger !! Og det skal de ha' lov til !
    De skal ihf. ikke arbejde IMO - Kan ikke se hvorfor de skal - de går i skole til ca. kl. 14. De skal da også ha' noget fritid hvor de kan skabe nogle sociale relationer, som er ret væsentlige for deres videre liv.
    Det kan godt være at der er nogen der nu vil himle op - men tænk jer lige om inden i gør det.

Det har ret i at man er barn, når man er 13 år.. Men idag er der ikke særlig mange 13-årige, som leger mere.. De vil hellere rende rundt oppe i byen, og se på tøj og være voksne.. Alternativet for arbejde kunne blive tyveri, for har man ikke nok penge, og når man stadig er barn kan det være sværere at skelne hvad der er rigtigt og forkert.. Over alt ser man at unge, især piger, er begyndt at stjæle, og det er især tøj i forretninger! Det ville da være noget bedre hvis de kunne stå i f.eks. en kiosk. De kan selvfølgelige også kører med aviser, eller andet.. men kan stadig ikke se problemet i at stå i en kiosk, som 13 årig.. man står jo med en på 18!

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Oprindeligt indlæg af Mazie
    men kunne ikke se en lille pige/dreng som kassedame i bilka :D

Er heller ikke en mulighed.. Kun i mindre forretninger!

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1