Mht. de 6 øl, og den 13 årige .. Tja .. Nu skal man jo ligesom være 16 år for at KØBE øl og spiritus, så mon ikke det også var en god idé at være 16 år for at SÆLGE det ..
Hvorfor ?
Det kan da på ingen måde komme sangen ved at der er lavet en lov angåne køber. !?
Du siger du arbejder i en form for klup for unge.
Lyder ritig spændene, respekt for det.
Men her må du også tænke på, hvilke slags unge de klupper tit henveder sig til.
Der findes mange unge der ikke kommer i den form for klupper, måske fordi de bliver holdt uden for af de andre på forskelige måder.
Jeg er sikker på du har ret når du mener at ingen af de unge der kommer der, ville være voksen nok til et rigti job.
Og dog..... Jeg er nemlig også sikker på at hvis den unge fik muglihed for at få er "stort" et ansvar, samt en masse kolegaer der var afhængi af ham/hende, ville Han/hun nok ændre karakter en smule.
Det store problem er nemlig at ingen unge har noget ansvar nu til dags.
De har absolut INEGN de skal stå til regnskab overfor.
Du nævner selv at det er vores forældre der har opbygget den tid vi lever i nu.
Men prøv du at spørg dem om tingene ikke var anderledes den gang ?
Om de unge havde respekt for de voksne ?
Og for nu at gå helt i peditesserne, så er det nok ikke engang så meget vores forældre der har stået for den tid vi lever i nu. Derimod er det dem der er 80 -90 år nu.
Så prøv og spørg gamle fru Hansen hende i nr6 om hun arbejdede som barn ?
(du gider nok ikke smutte hen til hende)
Så derfor kan jeg fortælle dig svaret.
Det gjorde hun nemlig. Fra hun var 9 år hakkede hun roer, og alderede som 16 årige var hun ung pige i huset hos en fremmed familie. Som 17 årige rejsete hun måske fra Fyn til Kbh og arbejde fuldtid på hotel, og når hun havde fri gjorde hun rent hos en familie nær ved.
ja, det er sgu nok nærmer dem der har stået for den fine tid vi lever i nu.
Man kan så mene at dette er i overkanten af hvad der er rimligt, men mon dog ikke vi kan finde en gylden mellem vej ?