Film man sidder og tænker over efter man har set dem? :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kez
    Ups, glemte lige:


    Fluernes herre.
    handler om unge der er strandet på en øde Ø.
    For at overleve er de nødt til at spise hinanden.
    Og meget andet.....


    Der tænker du vidst på vi lever.. Så vidt jeg kan huske, spiser de ikke hinanden i Fluernes Herre :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KLS|


    Der tænker du vidst på vi lever.. Så vidt jeg kan huske, spiser de ikke hinanden i Fluernes Herre :rolleyes:


    nje det gør de ikke :S


    hmm af film jeg tænkte over??


    hvad med forest gump??

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro


  • Nu har du ikke set den, så du ved ikke hvad du udtaler dig om. Jo den kan måske få dig til at tænke, hvis man tror på den slags hokus pokus, men magen til LORTEFILM skal man lede længe efter!


    Sådan et ringe manus... Filmen formår slet ikke at opbygge den klamme uhygge, som fx The Ring gør. For at rette op på manglende stemning forsøger filmen sig med billige chokeffekter, som fandme også falder til jorden. Og så går den bare fuldstændigt i selvsving til sidst.


    Som sagt: MEGET dårlig film. Lad være med at spilde dine penge på den


    Her er hvad der lige står på min hylde, som ikke er blevet nævnt:


    The Sixth Sense
    Requiem for a Dream
    Vanilla Sky
    Basic (ved ikke hvor meget man tænker bagefter, men den tager fandme røven på en)
    Pay It Forward
    The Family Man (ændrede mit syn på børn/ikke børn totalt!)
    8 MM
    Identity
    Adaption (Orkidetyven på dansk)
    The Matchstick Men (yndlingsfilm :D )
    Kids


    Og så til sidst må jeg fremhæve den film der fuckede mig mest op:


    LOST HIGHWAY

  • Helt klart Schindler's Liste, en kanon film man kommer til at tænke lidt over bagefter. Derudover The Butterfly Effect som også er en kanon film, lidt forvirende indtil man finder ud af den egentlige handling men ellers kanon.

  • USUAL SUSPECTS og The matrix (mest nr 1)
    Fight club er nu oxo ret meget deroppe...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    USUAL SUSPECTS og The matrix (mest nr 1)
    Fight club er nu oxo ret meget deroppe...


    Man ska nok være af en speciel støbning for at ku sidde og tænke over den, men okay, det tror jeg næsten vi alle er herinde :))


    Tror der er mange, der bare ser den som en action film..



    Så er der mig, der har videre udviklet historien og alt muligt :crazyeyes: For prøv at tænk på, der er jo ingen løse ender i den historie!


    Løse ender = Ting som man stiller spørgsmål ved, ting som ikk ka lade sig gøre
    Spiderman = Løs ende - Han ka kravle på en mur 8o :))

  • Ville lige tilføje en helt speciel..


    Den grønne mil...


    Tror aldrig jeg har set så følelses agtig film. :D eller hvad man nu skal kalde det..


    Handlingen er fantastisk, og der er også meget spænding..

  • Jeps,, den Grønne mil.
    Den er fed, lige ind til det viser sig at han kan Heale ??? Total latterligt, tror man sider og ser en enærmest Baste on a true story film... og så healer han bare de syge ?? Fladt. !
    Man skulle næste tro det var en Steven King film.
    Han har det med at lave en suveren start, men når han ikke kan finde på nogle slutning, ender det somregel bare med der kom et monster og åd dem alle. Slut !




    Hmm,,, Hvad er FLuernes herre så ?
    Nå, kan vel findes på google

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    ingen der nævner "der untergang?" :D


    Mig :] Den er noget for sig den er virkelig godt spillet, specielt Adolf....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    Saving private Ryan.
    We were soldiers
    Blackhawk Down
    og ALLE andre "sande" krigsfilm


    UHHHH De tre film er nok de blandt de 10 vildeste film jeg har set i hele mit liv bla. fordi det er sket i virkeligheden, bortset fra Saving Private Ryan den er vidst nok ikke direkte sket, men har da hørt om at de sendte en gruppe ud for at redde en mand :lame: :boxed:

  • film der virkelig sætter gang i tankerne..


    Prøv:
    The Cube
    djævelens advokat
    Blood in, blood out
    Groove
    vanilla sky


    Den lidt mere specielle afdeling hvor man tænker HVORFOR blev disse film lavet!? (stadig værd at se)


    house of 1000 corpses
    a night at the roxbury
    guesthouse paradisio
    freddy got fingered


  • freddy got fingered er for genial :D


    house of 1000 corpses er bare for latterlig.. geez :boxed: den forstår man ik hvorfor den blev lavet

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    I høj grad:
    Donnie Darco (kan man virkelig tænke længe over)

    Hørt, hørt!
    Især hvis man lader musikken fra DVD'ens start side køre - så kan man godt få lidt "gøjser" over det; bare en lille smule... :boxed: Har nemlig DVD'en.