Bændelorm

• Der tager du helt fejl. 8o
    Den type bændelorm, der hyppigst findes i Danmark, er oksens bændelorm. Den kaldes sådan, fordi ormens æg udvikles til larver i oksen, der derefter kan smitte mennesket. Ormen kan blive op til 10 m lang . Bændelormen består af et hoved og en lang række led. Hovedet suger sig fast til tarmens væg.

Oprindeligt indlæg af axasion
    Sorry, men var det ikke også dig der oprette en tråd om "Germs"? Hvad er det der facinerer dig så meget ved bakterier og klamme ting? (F. eks din avatar :roller: )

Jo..det var så........ :lame:

------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

------------------------------------------------------------------

Oprindeligt indlæg af The Hans

Der tager du helt fejl. 8o
    Den type bændelorm, der hyppigst findes i Danmark, er oksens bændelorm. Den kaldes sådan, fordi ormens æg udvikles til larver i oksen, der derefter kan smitte mennesket. Ormen kan blive op til 10 m lang . Bændelormen består af et hoved og en lang række led. Hovedet suger sig fast til tarmens væg.

Oka :T Det er jo endnu værere... :boxed:

• Hvor fedt :D
    det her er en af de sjovere tråde. Må sige at selvom mange vil synes det er klamt og åndsssvagt kan jeg godt nyde sådan en usaglig diskussion om noget ekstremt ulækkert :))
    Er der nogen der ved hvor tyk oksens bændelorm bliver?
    hvis man skal have 10 meter af den kan jeg godt forstille mig det bliver trangt hvis den er for tyk..

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Hvor fedt :D
    det her er en af de sjovere tråde. Må sige at selvom mange vil synes det er klamt og åndsssvagt kan jeg godt nyde sådan en usaglig diskussion om noget ekstremt ulækkert :))
    Er der nogen der ved hvor tyk oksens bændelorm bliver?
    hvis man skal have 10 meter af den kan jeg godt forstille mig det bliver trangt hvis den er for tyk..

Den hoved er vist et par mm i diameter.
    Selve kroppen er så lidt tykkere da den består af mange led som i virkeligheden er "sække" med æg i som den slipper fri engang imellem.

• Jeg har haft en eller anden form for orm engang...

Den var ikke specielt lang den jeg sked ud, 30 cm måske.... og den var gul... lignede lidt pasta... damn jeg gik i panik da jeg opdagede den.... var vidst ca 11 år...

Jeg kan huske, at da jeg var helt lille, gik min søster og åd blomsterjord. Hun fik en bændelorm, som efter min mening var mindst 4 meter lang. Jeg så den i hendes potte, da den kom ud. Damn that was a nasty bastard. 8o
    Bare tanken, er nok til at knibe ballerne sammen... :))

Eeeew! .. :boxed:

I Hollywood har de Alien vs. Predator - I Nordborg har man Hans' søster vs. bændelorm *G* :))

Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Eeeew! .. :boxed:

I Hollywood har de Alien vs. Predator - I Nordborg har man Hans' søster vs. bændelorm *G* :))

Har haft og det var ikke i Nordborg... Det er snart 40 år siden, så jeg husker ikke, hvor det var.
    The shitty anaconda glemmer jeg nok aldrig. 8o
    Alien vs Predator har jeg for øvrigt liggende her. Har ikke set den endnu. :))
    Skal lige have skiftet nogle stumper i mit skod B&O tv først. :]

Edit: Btw... Var der ikke noget med Mikkel vs mudderpøl og cykel i Helsingør... :))

Har haft og det var ikke i Nordborg... Det er snart 40 år siden, så jeg husker ikke, hvor det var.
    The shitty anaconda glemmer jeg nok aldrig. 8o
    Alien vs Predator har jeg for øvrigt liggende her. Har ikke set den endnu. :))
    Skal lige have skiftet nogle stumper i mit skod B&O tv først. :]

så få dog det gamle tv smidt af helvede til ;) og se den snart hans.. den er pænt fed :D holder dog ik rigtig alien stilen, men gør jo ik noget da det jo ik kun er en alien film ;)

Oprindeligt indlæg af origin
    så få dog det gamle tv smidt af helvede til ;) og se den snart hans.. den er pænt fed :D holder dog ik rigtig alien stilen, men gør jo ik noget da det jo ik kun er en alien film ;)

Nah... Det er på alder med min svigerfars og samme model. Han har lige solgt det og fik 8000 for det da han købte et B&O fladskærms tv. Vildest. 8o
    Der kommer et par nye kondensatorer i og så kan det igen. ;)

Nah... Det er på alder med min svigerfars og samme model. Han har lige solgt det og fik 8000 for det da han købte et B&O fladskærms tv. Vildest. 8o
    Der kommer et par nye kondensatorer i og så kan det igen. ;)

vildt nok 8o man må gi dem at det er kvalitet de laver.. bare lige for dyrt for min smag hehe

• Jeg sov engang hos en veninde. Men midt om natten vågnede jeg fordi der var noget der blev ved med at klø i røven :S
    Tilsidst blev det for meget for mig, jeg måtte på toilet og løse mysteriet. Så sked jeg en orm på 30 cm, den var hvist guli :S
    Næste morgen fortalte jeg det til min venindes mor, men hun troed bare det var noget jeg havde drømt :/
    Min mor troed på mig, og konstaterede at det var en bændelorm.

Ang Tæger/Flåder.
    Der er ikke den helt store grund til at være nærvøs for dem. Jeg har haft de første 100 tæger sitende.
    Lidt smør på en finger, nuller dem lidt, og vupti, de falder af. Det gør hverkend ond eller noget.
    Dog skal man lige holde øje med bide stedet de næste 14 dage, og komer der rødme eller høvelse, skal man havde penselin.

Ang Bændelorm. Så bider den sig fast på din tarm, og øder hvad der kommer forbi (noget af det)
    Der er nok ikke den store grund til bekymring hvis ikke man roder i jorden og bider negle.
    (kort sagt, går og bliver beskidt) det er hovedsagligt noget børn for, pga manglende hygiejne.
    Som barn spiser man måske lige noget græs eller lidt jord. det kan være kilden.

Så er det være med Spoleorm. Det er en masse små hvide orme der holder til i mavesækken, og kravler ud gennem røven når de vil se lys.
    De kan smitte fra person til person mener jeg.
    Eller fra kat/hund til menneske.

• Det er altså ikk sundt at vide så meget om orme :]