Bændelorm

• MEGET OFF TOPIC!

Sad lige og diskuterede noget så klamt som bændelorme med en kammerat og vi kom på nogle rimelig klamme facts om det.
    Kunne derfor godt tænke mig at vide om der er nogen af jer der har haft eller kender en der har haft en bændelorm og kan fortælle lidt om det?
    Ikke nogle klamme billeder bare for at få aflivet min teori om en 30 meter lang 10cm tyk orm der kravler rundt i min mave og æder alt mit mad.

http://www.blind.dk/pages/d024.htm

• Altså har da hørt at der ka opstå nogle pænt lange sataner :) Og ja, de æder din mad inden du når at fordøje den (Så vidt jeg husker)

Btw til dem der syns det her er for OT: Plz bare hold jer fra tråden! Ved godt den er lidt fucked up, men først den dag hvor off topic forummet er fyldt op med sådan nogle tråde, syns jeg man ska begynde at tage regler om dem i brug..! Og til dem der ikk ka li min post: Alt det jeg siger er udelukkende IMO og siden DK er et frit land og der ikk er nogen lov mod at sige sin mening, så hold lige spydige bemærkninger væk tak ;) Al kritik modtages self, men jeg ka ikk snuppe spydige kommentare som bare ska provokere et eller andet...

• Jeg menes også at have hørt det er nogle lange tynde sataner der racer rundt i din tarm og æder alt hvad der kommer derned! Støtter KarGa i, at selvom det er særdeles off Topic så lad være med at komme med kommentare som: Lame tråd eller lign..

Fandt lige lidt på nettet: Hvilke andre orm kan mennesker få?
    Spolorm og bændelorm findes også i Danmark, men de forekommer sjældent.

En spolorm er 15-35 cm lang. Den giver almindeligvis ingen symptomer eller kun anfaldsvis kvalme og mavesmerter. Enkelte mennesker kan blive så hårdt ramt, at de bliver underernæret og får blodmangel. Både spolorm og bændelorm overføres til mennesker gennem fødevarer, typisk kød og fisk, der ikke er tilberedt tilstrækkeligt. Søg altid læge ved mistanke om spolorm eller bændelorm.

Bændelormen kan blive flere meter lang. Den lever i tarmkanalen, hvor dens hoved sidder fast i tyndtarmens slimhinde. Den består af led, som kan løsnes og afgå fra tarmen. Bændelorm kan medføre diarre, mavesmerter og vægttab.

Der findes effektive lægemidler mod begge typer orm, men lægemidlerne er på recept.

• ny slankekur???

Oprindeligt indlæg af axasion
    Sorry, men var det ikke også dig der oprette en tråd om "Germs"? Hvad er det der facinerer dig så meget ved bakterier og klamme ting? (F. eks din avatar :roller: )

Jeg er bare panisk bange (måske grænsende til psykotisk) for germs, parasitter og lignende halv-usynlige ting som kan skade eller dræbe mig.

Aller værst er dog min frygt for skov-flåt og tæger. :ph34r:

Oprindeligt indlæg af fhqwhgad

Jeg er bare panisk bange (måske grænsende til psykotisk) for germs, parasitter og lignende halv-usynlige ting som kan skade eller dræbe mig.

Også kaldt hypokondri :]

Neurotiker :))

Oprindeligt indlæg af KarGa

Også kaldt hypokondri :]

Nej overhovedet. Det er ikke sådan at jeg går og tror jeg er blever ramt af det. Jeg er bare panisk bange for at blive det. Undgår som regel højt græs osv her når solen kommer frem for der sidder den stille dræber jo! (skovflåten)

Nej overhovedet. Det er ikke sådan at jeg går og tror jeg er blever ramt af det. Jeg er bare panisk bange for at blive det. Undgår som regel højt græs osv her når solen kommer frem for der sidder den stille dræber jo! (skovflåten)

Det lyder ekstremt. Mon ikke du burde få noget hjælp til det ?
    Det lyder i hvert fald ikke, som noget der er behageligt at leve med. :rolleyes:

For at holde mig til topic.
    You'll love this one... He he. ;)
    Jeg kan huske, at da jeg var helt lille, gik min søster og åd blomsterjord. Hun fik en bændelorm, som efter min mening var mindst 4 meter lang. Jeg så den i hendes potte, da den kom ud. Damn that was a nasty bastard. 8o
    Bare tanken, er nok til at knibe ballerne sammen... :))

• hvem render og kigger i sin søster ekskramenter???

Oprindeligt indlæg af Shooqer
    hvem render og kigger i sin søster ekskramenter???

Det gør en lille dreng på 4, som har fået at vide, at der kommer et uhyre ud af sin søster. :))

• Argh de er da til at få kvalme over de billeder :rolleyes: Og jeg ska lige til at bestille pizza :)

Troede bare det var en lang, men tynd fætter, der egentlig bare lignede en sytråd med l o r t på :boxed: