Protest mod stram-regelføring på tweak.dk

  • Alletiders, så kan vi måske få en lidt mere saglig debat, uden at frygte tråden bliver låst.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Alletiders, så kan vi måske få en lidt mere saglig debat, uden at frygte tråden bliver låst.


    Der skal altid være plads til saglig kritik - også af mods.


    Men den måde han opfører sig på kan jeg ikke tolerere, så hans bruger er nu lukket.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial


    Der skal altid være plads til saglig kritik - også af mods.


    Men den måde han opfører sig på kan jeg ikke tolerere, så hans bruger er nu lukket.


    Det kan jeg da ikke forstå - eller kan jeg.... :boxed:


    Forleden faldt jeg over månedens mest lamme indlæg - nu har vi så fundet forummets tåbeligste bruger - sorry - ex-bruger.



    Når det så er sagt....!!!!!! - så skal det absolut ikke være nogen hemmelighed at JEG også mener at en vis moderator er ALT for hurtig til både at slette og lukke.


    Uanset hvor meget jeg leder KAN jeg ikke finde noget sted hvor der står at en mod kan/skal slette indlæg på så tyndt et grundlag som det mange gange sker. I den omtalte mus-tråd - ja der kommer forslag til alternative mus - og hva' så...?? - det kunne jo være forslagene var geniale.


    Det "burde" ikke være en mod's opgave at bestemme/afgøre om et indlæg er relevant - MEDMINDRE man gør som CVO-fjolset - eller på anden måde sviner nogen til.


    Jeg har faktisk taget det op med Martin - som tildels giver mig ret (om han så mener det - kan jeg jo af gode grunde ikke vide).


    Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Berleburg's linie om at mod's generelt burde stikke en finger i jorden og liiiiiiige vurdere en ekstra gang om det nu også er på sin plads at lukke/slette - (det gør de generelt også). Det er i hvert fald ALDRIG iorden at slette/lukke fordi en anden bruger ikke er enig i en given moderator mener - og JOOH der bliver lukket tråde og slettet indlæg på det grundlag.


    Til slut - så ER der jo i særdeleshed EN betemt mod som er ude med riven. At der flyttes forkert placerede tråde, rettes trådnavne og den slags - det kan på ingen måde bringe mit pis i kog. MEN det kan fandeme bringe mit pis i kog når f.eks. en bruger med FIRE posts skal have læst og påskrevet om regler og andet. Det holder ikke en skid.


    Hmmm - mener egentlig selv jeg har holdt den ret saglig.... :dance: :cheers:

  • Må sige at jeg bestemt også undrer mig over at Berleburgs indlæg blev slettet..
    Især når der lidt længere nede i off-topic sektionen, dukker tråde op om "grønt hår" og "vans-sko"..


    Hva faen har den slags tråde at gøre på vores dejlige tweak?
    Dette forum handler IMO slet ikke om computere mere.. - det eneste jeg ser for tiden, er latterlige tråde - ikke kun i off-topic, OGSÅ i HW-sektionen!


    Hva med at stramme lidt mere op på de "latterlige" tråde?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • fuldt enig med
    WizzarD og Astrocity


    lad os få noget mere hardware snak.


    personligt læser jeg faktisk kun


    hardware , oc og køb/salg forums herinde.

  • Man kunne lave en spærer på max 5. nye topics i "Off-Topic"...


    Ellers er jeg meget enig med Wizzard!


    Vil nu bare gerne have et svar fra Bentzin?

    MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Krillen


    Vil nu bare gerne have et svar fra Bentzin?


    skal du ikke regne med


    fornuftig nok holder han sig væk fra en tråd som denne .


    hatten af for det.

  • Damn, en griner tråd..... :))


    Må nok give Berleburg ret i at der er meget kort line fra div. mods herinde. Nogle mere end andre. Har desværre ikke læst det omtalte indlæg, men hvis det bare var en henvisning til en anden mus, så stiller jeg mig uforstående over for sletningen.
    Jeg er også træt af at se div. irettesættelser i en tråd, da jeg mener det ofte vil blive opfattet negativt og er noget der bør ordnes via PM.
    Om Bentzin er grim, dum, eller uintelligent, skal jeg afholde mig fra at kommentere, da jeg aldrig har mødt manden og diverse indlæg herinde er vist ikke det rette grundlag for en sådan vurdering......Og det er det eneste jeg kender til ham, udover dette billede:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Damn, en griner tråd..... :))


    Må nok give Berleburg ret i at der er meget kort line fra div. mods herinde. Nogle mere end andre. Har desværre ikke læst det omtalte indlæg, men hvis det bare var en henvisning til en anden mus, så stiller jeg mig uforstående over for sletningen.
    Jeg er også træt af at se div. irettesættelser i en tråd, da jeg mener det ofte vil blive opfattet negativt og er noget der bør ordnes via PM.
    Om Bentzin er grim, dum, eller uintelligent, skal jeg afholde mig fra at kommentere, da jeg aldrig har mødt manden og diverse indlæg herinde er vist ikke det rette grundlag for en sådan vurdering......Og det er det eneste jeg kender til ham, udover dette billede:


    Tja - der er en spøjs én. Opstået pga. at en bruger og undertegnede prøvede at opfordre til, at alle holdt sig reglerne.
    Synes ikke jeg ville blande mig før nu - men vil så lige fortælle "why I did it" !
    Som det fremgår at tråden, så har jeg slettet nogle indlæg, som ikke fulgte opretterens opfordringer om at holde sig til sammenligninger mellem MX1000 og 3 andre mus. De slettede indlæg handlede om en helt 5. mus og var ikke relevante ift. de opfordringer, som forfatteren og dernæst jeg havde skrevet. That's all ! Var kun ment, for at holde tråden kørende i det rette spor - ikke andet.
    Ka' da godt være, at jeg var lidt grov med filen. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/sorry.gif]
    Men da jeg havde fjernet 2, som var direkte i mod Richie's opfordring, så følte jeg også at Berleburg's indlæg måtte gå samme vej. Da det jo faktisk også var imod det, som forfatteren havde bedt om.
    At så enkelte bruger dette til en noget negativt ladet dialog, kan jo desværre ikke undgås, når der er så mange forskellige individer herinde. At de selvsamme, så kalder mig det ene og det andet. Tja det tager jeg helt roligt. Siger måske lidt om . . . . ;)
    Jeg er kun moderator, for at hjælpe med til at holde tweak.dk, på et godt og brugbart niveau og ud fra de retningslinjer, som jeg får udstukket. Ikke for at pleje egne interesser - og det kommer helt fra sjælen af. Da jeg mener tweak.dk er unikt sted og helst skal bevares som dette.


    Til det med at irettesætte i tråde - er jeg helt enig. Synes også selv, at sådanne ting burde ordnes ved hjælp af PM.
    Men det er desværre nødvendigt i nogle tilfælde, da det ikke er alle der læser deres PM + at enkelte ikke vil kommunikere med mig på denne måde. :(
    Så må det desværre foregå i trådene !


    Håber det kan kaste lidt lys over, hvorfor tingene sker, som de sker.


  • Tjaaaaa - ligesom månedens latterligste post lige er kommet - månedens tåbeligste bruger er fundet - så ER månedens mest latterlige tråd også lige kommet - og den fik endda lov til at "leve" - jeg tænker på tråden om BÆNDELORM - What the fuuuuuuuuck sker der for folk - er de på skovsvampe eller hvad..????? - Jesus christ - gu' skal OT dække bredt - meeeeeeen der må sgu være grænser.... :roller:

  • Der er vel en grund til det hedder off-topic.
    Hvis man mener at det er for lavt til en kan man jo bare lade vær med at læse den.
    Hvis man kun kommer her for at læse om hardware kan man jo bare holde sig til det forum der hedder hardware. Men det er selvfølgelig også meget rart at kunne overbevise sig selv om at man er så meget bedre. Måske skulle man lave lidt selvtilidsøvelser foran spejlet...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Der er vel en grund til det hedder off-topic.
    Hvis man mener at det er for lavt til en kan man jo bare lade vær med at læse den.
    Hvis man kun kommer her for at læse om hardware kan man jo bare holde sig til det forum der hedder hardware. Men det er selvfølgelig også meget rart at kunne overbevise sig selv om at man er så meget bedre. Måske skulle man lave lidt selvtilidsøvelser foran spejlet...


    Det kan det godt være at det hedder Off-topic men som WizzarD skriver er der sgu grænser for hvad man man kan tillade sig... Og hvis man tror man har bændelorm hvorfor fanden i helvede spør man på tweak i stedet for at gå til lægen eller i det mindste prøve at google eller gå på netdokter.dk :roller:


    Og så lige den med den grønne hårfarve..*host* frisør *host*


  • jeg er bange for du ikke har læst hans første post men kun overskriften bentzin.......her er det:


    Kort spørgsmål, hvad er der godt ved en Logitech MX1000 og kan den nærme sig alle de andre gode mus? her tænker jeg på MX510 og Explorer 3,0 Razor Diamondback osv.


    for at vide om den kan måle sig med andre "top mus" er man vel nødt til at høre fordele og ulemper på dem også.......og det er næppe mange der har alle de mus hjemme......som du ser er næsten alle enige ii at sletning af det indlæg var en fejl, og selvom man er moderator så kan man vel godt indrømme at man har lavet en fejl.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Der er vel en grund til det hedder off-topic.
    Hvis man mener at det er for lavt til en kan man jo bare lade vær med at læse den.
    Hvis man kun kommer her for at læse om hardware kan man jo bare holde sig til det forum der hedder hardware. Men det er selvfølgelig også meget rart at kunne overbevise sig selv om at man er så meget bedre. Måske skulle man lave lidt selvtilidsøvelser foran spejlet...


    Men off-topic = grøn hårfarve og skatersko? Hvad har det at gøre på et computerforum?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg kan give jer ret i at det enkelte gange skader mere end det gavner at begynde at redigere i tråde ved at slette indlæg. Dette vil vi fra teamet's side begrænse mest muligt.


    Dog vil jeg opfordre hele teamet til at være hårdere overfor de tråde der er specielt her i offtopic. Jeg synes efterhånden der bliver oprettet tråde herinde , bare for at oprette , istedet for at få en ordentlig debat igang.
    Selvfølgelig skal der være plads til lidt gas, men det er efterhånden svært at finde noget som helst seriøst i offtopic - og dette synes jeg er en kedelig udvikling.


    Så til jer brugere vil jeg oplyse at vi vil prøve at lade være med at forvirre ved at redigere for meget i aktive tråde, men vil koncentrere os kraftigt om kvaliteten af tråde her i offtopic !

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity


    Men off-topic = grøn hårfarve og skatersko? Hvad har det at gøre på et computerforum?


    Det står jo netop i off-topic forumet og ikke hardware forumet. Nogle gange (syntes jeg) er det sgu meget sjovt at være en klaphat og diskutere nogle hjernedøde ting. Man vælger jo selv hvilke diskutioner man deltager i. Men vi bliver nok aldrig enige om det så jeg tror jeg holder her (inden mine posts bliver slettet for ikke at høre til i denne tråd).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Må sige at jeg bestemt også undrer mig over at Berleburgs indlæg blev slettet..
    Især når der lidt længere nede i off-topic sektionen, dukker tråde op om "grønt hår" og "vans-sko"..


    Hva faen har den slags tråde at gøre på vores dejlige tweak?
    Dette forum handler IMO slet ikke om computere mere.. - det eneste jeg ser for tiden, er latterlige tråde - ikke kun i off-topic, OGSÅ i HW-sektionen!


    Hva med at stramme lidt mere op på de "latterlige" tråde?


    Tja... Det lyder jo meget nemt at sige det, men hvad er definitonen på en latterlig tråd så ?


    IMO er definition på en latterlig tråd, en tråd som er oprettet for at score posts eller oprettet, uden at give nogen som helst mening.


    At der er mange latterlige tråde i de andre fora, synes jeg ikke, jeg kan give dig ret i.


    Jeg vil godt lige opfordre de få brokrøve her, som har noget imod Bentzin, til at lukke krydderen.
    Jeres evindelige brok i alle hjørner og jeres konstante flabetheder, er trivilelle at se på.
    Det er et gratis forum det her. Følg reglerne eller skrid. så enkelt er det.