World of WarCraft = Trivielt, kedeligt?

  • Diablo 2.. Prøv at sammenligne den første udgivelse af spillet, med den her udgivelse (d. 1.) af WoW, der var Diablo jo også skod... Hvor er min assassin?!


    Og selvfølgelig er det ærgeligt at der ikke er housing i WoW, men ligefrem at bruge det som begrundelse for at spille SWG? Nu har jeg kun spillet SWG i en uge, men efter hvad jeg så, og senere har hørt går spillet ud på at grinde, og intet andet.. Hvad er formålet? Det samme som i WoW, have det sjovt mens man gør det.


    Når jeg sætter mig ned og starter WoW, læser jeg ikke straks min quest-log, og så går i gang med quests.. Jeg starter med at finde ud af om min guild har gang i noget, og hvis den ikke har, og ingen gider, kan man jo evt. gå i gang med quests.. Men for mig, er de sidsteprioritet..
    Hvis en eller anden pludselig kommer med en "/y RAID @ SPLINTERTREE", så springer jeg altid frisk derhen, elsker at raide.


    Men på den måde du skriver det op, er alle spil jo trivielle og kedelige.. Man skal jo det samme i spillet hele tiden.. Nu har jeg sammenlagt spillet WoW i omkring 13 dage, ja, dvs. 13 x 24 timer, og jeg synes stadig ikke det er kedeligt.. Det er kun sket 1 gang før. Battlefield. Spawn, tag et køretøj, skyd folk. Trivielt, men ikke kedeligt.
    Det samme vil jeg sige om WoW, trivielt, men ikke kedeligt. det samme vil jeg sige om 'alle' spil, trivielle, kedelige om man vil det.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Jeg kan godt følge dig, Berleburg.


    Jeg er nu lvl 29 (min første caracter. Har ikke spillet BETA heller), og er allerede begyndt at køre surt i det. Det er virkelig trivielt, og det eneste der holder mig kørende, er de nye spells osv. der kommer lige om hjørnet ved næste level.


    Men hver gang jeg bliver træt af at solo'e rundt og nakke mobs (hvilket er utroligt kedeligt og ikke videre udfordrende. Nok det mest simple gameplay set i lang tid), prøver jeg istedet at indvolvere mig mere med de andre spillere. Finde en IRL mate at rende rundt med, eller slå pjalterne sammen med en tilfældig og lave en masse quests i en fart. Det hjælper somregel. Også fordi man derved hurtigere opnår resultater, og ligesom skal koordinere slagets gang med ens fight-buddy.


    Tror jeg opsiger mit abonnement efter en måned endnu. Så er der nok ikke mere knald på det.

  • Jeg kan læse at mange af jer soloer rundt, og det er WoW ikke bygget til.. Eller, self. kan man, men det bliver altså røvkedeligt i længden.. Prøv at finde jer en guild..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Capo - Ved ikke lige hvorfor du tror jeg har svært ved at klare mig på PvP. Synes jeg ikke fremgår i min tråd på noget tidspunkt.


    Hayes - Har ikke benyttet mig af player housing, som argument for at spille SWG. Nævnte det for, at perspektivere, hvor afgrænset WoW på visse punkter er. Har slet ikke sagt, at man hellere skulle spille SWG.


    Det er klart, at alle spil i sidste ende går hen og bliver kedelige. Når man ikke længere har mulighed for at opleve noget nyt, så går det stærkt op for en, hvor afgrænset og trivielt det er.


    Men jeg vil nu stadig holde fast i, at WoW, til forskel fra andre MMO's, ikke byder på særlig mange forskellige ting.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Er helt enig i meget af hvad du siger.
    Er også ved at være lidt træt af at queste..


    Synes til gengæld WoW er rigtig sjovt når man finder en ordentlig mate at gå rundt med. Synes også PvP er rigtig sjovt.


    Imo kunne de godt sætte gamespeed'en op med 100% :) For som du siger er det VIRKELIG trættende at skulle gå fra den ene til den anden ende, for at gøre en simpel ting.


    Jo der er mount - så skal man bare lige level 40

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • har hørt at PvP delen i WOW skulle stinke noget så grusomt, selvfølgelig det er kun fra en enkelt person..


    Stort set alle MMORPG bliver trivielle hehe på et eller andet tidspunkt


    Spiller en del Lineage 2 og der er det da også trivielt nogen gange, men hvis jeg ikke gider spille med den ene char spiller jeg sq bare med den anden :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    hvis du er træt af de quests, så grind da istedet


    jeg elskede det i betaen med min rogue


    Er lvl 48 :) Har grindet meget :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    har hørt at PvP delen i WOW skulle stinke noget så grusomt, selvfølgelig det er kun fra en enkelt person..


    Stort set alle MMORPG bliver trivielle hehe på et eller andet tidspunkt


    Spiller en del Lineage 2 og der er det da også trivielt nogen gange, men hvis jeg ikke gider spille med den ene char spiller jeg sq bare med den anden :D


    Synes PvP delen er meget fed.. Specielt de store raids.. Det eneste er, at PvP i WoW i 99% a tilfældene er unfair for den ene..


    Edit: Men altså, jeg gider ikke forsvare WoW, for det er jo som det er.. Nogle kan lide det, andre kan ikke, og hvad andre mener ændrer jo ikke særlig meget..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • Well efter 60 = PvP og farmning :) ka jeg godt få mange måneder til at gå med

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • I et interview, skrev en af de første lvl 60 char fra USA --> du er "barn" indtil 10 (der du får dit første talent point), ung til lvl 40 --> drengerøv til lvl 59, og ved lvl 60 først bliver du "voksen"...


    For det første er der utroligt meget at lave ved lvl 60, og for det andet er det ikke så mange som skrønen lyder, der bliver lvl 60...


    Det er sådan med wow at der er så mange Quests at lave selv hvis du er højt-lvl med en character.
    Du kan ved at lave en anden char vælge at gå en anden vej uden at møde samme Quests efter lvl ca. 20 (de første 20 lvls går rimelig hurtigt, ellers tåler de en gentagelse)


    Derudover kan man spille både horde og alliance (hver sin oplevelse af spillet + hver sin race har sin historie hvorfor de er i spillet (dog mindre vigtigt efter de første par lvls)..


    Derudover har jeg personligt en ide om at efterprøve alle professioner, da de helt sikkert vil give en anden spiloplevelse... (gør de indtil videre allerede)


    Det jeg siger er at, hvis man vælger at synes spillet er hurtig færdigt, er det det også...


    Det handler om at "ville" noget andet og sætte sig "mål" , ligesom i det virkelige liv...

  • Nu er jeg bare af den opfattelse. At et spil skal være sjovt hele vejen. Ikke først efter jeg er nået et vist punkt. Dvs. Det skal da ikke først være en fornøjelse at spille, når jeg er blevet lvl 60. Når man HAR nået sit "mål".

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Har kun en ting at sige: Prøv Everquest II.


    Jeg kunne genkende alt de du skrev om WoW, for jeg havde det på samme måde, Men med everquest 2 er der hele tiden noget nyt at lave :)


    Den nye Adventure pack, Bloodlines chronicles er lige udkommet og er fyldt med sjove quests, krævende encounters osv.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • er slet ikke blevet træt af det endnu, og kan heller ikke se hvorfor jeg skulle blive det.
    jeg tror en vigtig ting er at finde en god guild som hjælper hinanden med quests items osv. så bliver mange ting pludselig meget sjovere. jeg fik min illusionary rod i dag, og hold kæft hvor blev jeg glad :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
    berleburg nu er det de færeste mmorpg's der er sjovt hele vejen igennem, det kræver hårdt arbejde at bygge sin char op


    Du taler som om, du tror jeg ikke har erfaring på området.


    Brugte ca et halvt år på SWG, så jeg har altså ret god erfaring med den slags.


    WoW udkom i februar. Det er lidt over 1 md. siden.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget
    er slet ikke blevet træt af det endnu, og kan heller ikke se hvorfor jeg skulle blive det.
    jeg tror en vigtig ting er at finde en god guild som hjælper hinanden med quests items osv. så bliver mange ting pludselig meget sjovere. jeg fik min illusionary rod i dag, og hold kæft hvor blev jeg glad :D


    Det er skam ikke fordi jeg ikke har guild :)


    Er Guild Leader af en guild på 30-35 mand :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • ja undskyld mig men det lyder ikke som din erfaring er stor.. Man kan ikke forvente det hele kommer af sig selv.. (jaja så kan du jo altid sige at det gør du ikke :evil: )

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shantri


    ja undskyld mig men det lyder ikke som din erfaring er stor.. Man kan ikke forvente det hele kommer af sig selv.. (jaja så kan du jo altid sige at det gør du ikke :evil: )


    Du behøer ikke undskylde...om det så er ironisk eller ej. Jeg kan have svært ved at se hvad du mener...med at jeg lyder uerfaren. Hvis jeg var det, ville jeg da ikke sætte mig ned og skrive en side-lang post.


    Mine kritik-punkter bygger jo på sammenligninger med andre spil i samme "genre". At WoW på visse punkter adskiller sig lidt, eftersom det hovedsagligt er et War-MMO, fremfor et reelt RPG. Det kan godt være jeg har skåret over én kam. WoW ER nemlig i bund og grund ikke et RPG. Ikke i samme forstand som man normalt vil se det. Så derfor havde jeg da visse forventninger til WoW, inden jeg gik i gang.


    Men jeg ved ikke, om jeg rammer en nerve, med denne tråd? Synes jeg kan ane nogle "my-precious"- forhold til WoW, imellem svarene? :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().