• Hej
    Jeg har læst en del om ram på nettet og er faldet over et udtryk: T1 command rate(eller noget i den stil?). Så tænkte jeg på:


    1. Hvad er det?
    2. Hvilken funktion har det?
    3. Performance i forhold til T2?
    4. Er det kun AMD platforme det her handler om? For kan ikke rigtig finde det i BIOS på mit p4c800-e dlx.


    Hvis det nu ikke er amd only, hvordan ændre jeg det så i bios?

  • så vidt jeg lige er orienteret, har det noget at gøre med, hvor lang tid memery controlleren er om at "oversætte" signalet fra fsb til ram. det kan man vist ikke stille på. Jeg kan huske at SIS havde et chipset, som fik en væsentlig forbedring, da de lavede en revision, så command rate var nedsat fra 2t til 1t...

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • På mit mobo (Se min sig) kan jeg selv vælge om jeg vil køre T1 eller T2. Jeg har ikke testet om der er nogen forskel, den står bare fast på T1... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • så fik jeg tjekket det. Der var ikke noget der hed noget med CPC. Der var godt nok nogle andre settings inde under chipset(der ville det nok være normalt at placere relevante chipset settings...) så som ICH Delayed Transaction, men ved ikke hvad det gør, og vil helst ikke rode med noget jeg ikke ved hvad er.



  • jeg har jo det samme mobo og jeg ka ngodt ændre det...... min kører bate std....... kan ikke lige huske hvad det er...... men du kan godt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    T1 giver normalt et godt boost i ram score men til gengæld kan man ikke oc nære så meget


    Jo hvis man har gode ram og masser af Vdimm at give af 8)


    EDIT: jeg har da rundet de 275 mhz 1:1 med 2-2-2-5 1T ved 3,8Vdimm :evil:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JacobN
    Men der er ingen der ved noget om hvordan jeg deaktivere/aktivere det på mit p4c800-e dlx?


    det findes kun på amd bundkort