Proxy blocking.

• Det forholder sig sådan, at jeg har rimelig mange lamere på min side, der skriver latterlige beskeder i min tagwall og lign.
    Hvis jeg så banner dem fra siden, så bruger de jo bare proxys.
    Er der ikke en .htaccess eller php kode der kan blocke proxys?

På forhånd tak for hjælpen.

• hmm... det lyder som noget af en uoverkommelig opgave i mit hoved?

Kan du ikk bare skrive et filter som sorterer det fra?

~ N I N J A ~
    1 - Ninjas are mammals.
    2 - Ninjas fight ALL the time.
    3 - The purpose of the ninja is to flip out and kill people.

• Altså jeg tror ikke du har forstået hvordan en proxy virker...

En proxy giver bare brugeren en anden ip-adresse så du kan IKKE blokke en proxy, da den bare er en anden computer de forbinder sig igennem... uden altså at du blokker alle ip-adresser i verden!

Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Altså jeg tror ikke du har forstået hvordan en proxy virker...

En proxy giver bare brugeren en anden ip-adresse så du kan IKKE blokke en proxy, da den bare er en anden computer de forbinder sig igennem... uden altså at du blokker alle ip-adresser i verden!

Jeg forstår hvordan en proxy virker, og jeg kan sagtens se muligheder. Jeg skal ikke kunne sige, om det er din fantasi eller din viden om proxier, der adskiller sig fra min.

Man kan sagtens blokere en bestemt proxy. Eller flere bestemte proxier.

Så det kan være, at han forestiller sig et filter, som blokerer ved at slå op i en liste over ip-adresser på de mest anvendte offentlige proxies. Eller måske endda ved at spørge ude på nettet, om en bestemt ip-adresse tilhører en kendt proxy.

Det lyder måske som en uoverkommelig opgave at lave sådan en liste, men vel ikke mere uoverkommelig end f.eks. en dnsbl over åbne mail-relays. Hov, det kan jo være, at nogen har gjort det:

Open Proxy DNSBLs

Så nu skal han bare finde et filter, som kan bruge disse dnsbl'er til at blokere adgangen til hans webserver. Og så skal de proxier, som hans ubudne gæster benytter, naturligvis være registeret i en af dnsbl'erne - men det kan man jo teste lidt på, inden man går i gang.

• Thats what im saying nigger :))

• Jeg ved så udemærket efter årevis som sikkerheds-og netværksadministrator, hvordan proxies fungerer. Og det er i praksis umuligt, at blokke dem uden, at kende deres præcise adresser, da der findes utallige af tusinder proxies på nettet med fri adgang til...

Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Og det er i praksis umuligt, at blokke dem uden, at kende deres præcise adresser, da der findes utallige af tusinder proxies på nettet med fri adgang til...

Dvs. du læste ikke, hvad jeg skrev?