Nyt design - Hva' syn's i ?

• hmm folk brokker sig over opløsningen, så vidt jeg ved kører bent i 1024x768, underligt du ikke har startet med at lave den til den opløsning?

Oprindeligt indlæg af ino
    Du skal lige huske på at der er noger der bruger
    en opløsning op 1024x768 (laptop) og så kommer siden
    til at se lidt rodet ud da den er alt alt alt for stor...

Yes - arbejder også på at få lavet det, så det passer både til de gængse opløsninger og til de lidt større. Bli'r der nok tid til på søndag. ;)

Oprindeligt indlæg af origin
    hmm folk brokker sig over opløsningen, så vidt jeg ved kører bent i 1024x768, underligt du ikke har startet med at lave den til den opløsning?

Narh - hvis du kigger i min signatur, så kan du se at der står noget andet. ;)
    Er lige ved at prøve 1152x864 og tror det bliver den - som jeg vil køre med fremover. Behagelig at kigge på - især på min nye skærm, som jeg lige har købt af Grill. 8)

• kan godt lide stemningen den giver.
    men min personlige meninger at dit banner ikke passer til duen's temperment (hvis du forstår hvad jeg mener) selve bund menuerne ser fine ud i det de ligger "inden" for billedet.
    hvis man kunne fortsætte lysstrålerne op gennem banneret og bruge de samme "kurver" fra duen samt samme farve, så mener jeg at det ville se mere sammenhængende ud.

men eller et fint stykke håndværk der .. thums up

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Narh - hvis du kigger i min signatur, så kan du se at der står noget andet. ;)
    Er lige ved at prøve 1152x864 og tror det bliver den - som jeg vil køre med fremover. Behagelig at kigge på - især på min nye skærm, som jeg lige har købt af Grill. 8)

hvis du har 19" så skal du køre med 1280x1024.. helt klart bedste oplsøning ved 19".. men det er jo selvfølgelig op til dig ;)

Oprindeligt indlæg af Avartar
    kan godt lide stemningen den giver.
    men min personlige meninger at dit banner ikke passer til duen's temperment (hvis du forstår hvad jeg mener) selve bund menuerne ser fine ud i det de ligger "inden" for billedet.
    hvis man kunne fortsætte lysstrålerne op gennem banneret og bruge de samme "kurver" fra duen samt samme farve, så mener jeg at det ville se mere sammenhængende ud.

men eller et fint stykke håndværk der .. thums up

Ang. banner - så er jeg heller ikke helt tilfreds. Det med lysstrålerne lyder som en god idé. Men selve billedet med duen er oprindeligt - med en halvbred sort kant foroven og forneden. Men det kan jeg vel fikse på en eller anden måde. Jeg vil da prøve at lege lidt med idéen. Tak for den konstruktive respons. 8)

• Så har jeg rettet lidt hist og pist - efter nogle af de ting, som i har påpeget. Bl.a. så skulle den være optimeret til 1024x768 og baggrunden er blevet en anelse mørkere, så teksten er nemmere at læse. Har også ændret sidebanneret og menubjælken.
    Kig - og kom med ris og ros til rettelserne. ;)

Så har jeg rettet lidt hist og pist - efter nogle af de ting, som i har påpeget. Bl.a. så skulle den være optimeret til 1024x768 og baggrunden er blevet en anelse mørkere, så teksten er nemmere at læse. Har også ændret sidebanneret og menubjælken.
    Kig i kom med ris og ros til rettelserne. ;)

Opløsningen: Klart en forbedring .. Hader scrollbars hvis de ikke tjener et virkelig godt formål ..

Forsiden: Selvom opløsningen er ændret, så er der stadig problemer med en scrollbar i højden, og det hører ikke hjemme på en forside .. Slet ikke når forsiden kun indeholder et banner, en menu og en tæller ..

Hvem er jeg: Billedet virker lidt "malplaceret" .. Der er ingen billedtekst, og så er billedet ret langt fra teksten .. Det virker forkert ..

B77: Helt OK .. dog ville samme størrelse på billederne måske give siden et mere ensartet præg .. evt. en anden løsning med billederne som tidligere nævnt ..

Kalymnos: Siden er meget tung .. Pæne billeder, men igen, en anden løsning ville klart fungere bedre .. Menuen bliver loaded til sidst, det virker ikke godt ..

Digileg: Har samme problem som ved Kalymnos ..

Mit alter: Er ikke vild med valget af gul og blå font med hvide streger under .. Igen er billedet i bunden for langt fra teksten, og selvom man godt kan regne ud det er dit kamera ville en billedtekst være at foretrække ..

Gode links: Synes ikke om, at man kan se tabellen dine links er sat op i .. Den blå streg under linksne passer ikke helt ind ..

Tips og Tricks: Gode ting der er med, men mellemrummet fra teksten til bunden af siden er alt for stort ..

Anim. gifs: Ingen kommentarer

Generelt: Det har som nævnt hjulpet meget med opløsningen, så det er en klar forbedring .. Det jeg mener der mangler kan være en smagssag, men ellers består det bare mest af små skønhedsfejl .. Hvis du ikke bruger CSS vil det være en klar fordel at gøre det .. Du kan finde guides på http://www.html.dk ..

Jeg er ikke helt vild med, at baggrunden bliver stående, og teksten så ruller ovenpå .. Det hænger nok sammen med, jeg overhovedet ikke er tilhænger af, at lave baggrund på den måde - men billedet kan jeg nu godt lide *G*

Det er rart de der små lys er kommet væk ..

De sorte kanter ved banner samt menu er ikke noget jeg synes ret meget om ..

Det skulle vist være det hele .. Spørgs løs hvis der er noget du er i tvivl om, så skal jeg prøve at uddybe hvad jeg mener ..

• Thanks Burger - godt med noget konstruktivt ris og ros. 8) Har lige opdateret noget af det du har bemærket. Menu-knapperne vil jeg prøve at lave selv, dem der følger med er noget juks. Men det bli'r først i morgen.
    Nu vil jeg flytte mit korpus til noget rart. Er blevet inviteret på en lækker middag. 8)

Thanks Burger - godt med noget konstruktivt ris og ros. 8) Har lige opdateret noget af det du har bemærket. Menu-knapperne vil jeg prøve at lave selv, dem der følger med er noget juks. Men det bli'r først i morgen.
    Nu vil jeg flytte mit korpus til noget rart. Er blevet inviteret på en lækker middag. 8)

Det var skam så lidt ..

Kan se du har ændret din skrifttype til en med seriffer .. Til webbrug er en font uden seriffer klart den mest læsevenlige, mens skrifttyper på papir helst skal være med seriffer af hensyn til læsevenligheden ..

Og velbekomme da .. En lækker middag lyder ikke dårlig .. ;)

• Øhh - har ikke ændret nogen skrifttype [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/33.gif] - og hvad er seriffer for noget ?

Maden var super, sgu jeg hilse og sige. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/food.sml.gif
    Puha - hvorfor spiser man altid for meget, når det er så lækkert. ;)

Oprindeligt indlæg af rasmusvn

Seriffer er "fødder" på teksten.

Så lærte jeg også noget i dag. 8)
    Bare lidt underligt at det er ændret - uden at jeg har gjort noget ved skrifttypen. :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af origin
    hmm folk brokker sig over opløsningen, så vidt jeg ved kører bent i 1024x768, underligt du ikke har startet med at lave den til den opløsning?

Nice nok

• Thank you KarGa - for en god forklaring. 8)

Oprindeligt indlæg af Maverick
    Jeg kan li´ det nye. Flot arbejde, Bent.

Thank you - er også selv rimelig tilfreds. Men det irriterer mig, at jeg ikke kan få den til at være centreret - ligemeget hvilken opløsning den åbnes i. Har sat den den til "Center in browser" - men det virker ikke helt efter hensigten. Så jeg har lavet et kompromis, så den næsten er det i de fleste oplysninger. :rolleyes:

• Ku forestille mig at det her ville hjælpe..

HTML
    1. <html>
    2. <body>
    3. <center>
    4. *Siden her*
    5. </center>
    6. </body>
    7. </html>

Ellers har du måske lavet en width:100%; et sted i en tabel som gør at den tror det er centreret, da det jo fylder hele siden så ;)

Hvis det er vil jeg gerne kigge på koden på et tidspunkt hvis det ikk virker det der..