Winchester OC - Post her!

• Prøv nu lige og læs hvad det er jeg gerne vil vide, en gang til! :roller:

Og kom lige med et link for din påstand om de 5v til ram ;)

Oprindeligt indlæg af K32A

Prøv nu lige og læs hvad det er jeg gerne vil vide, en gang til! :roller:

Og kom lige med et link for din påstand om de 5v til ram ;)

http://www.pc-care.dk/artikel.php?ID=242

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/06/16/2536015 --> Selv dette gamle bræt kan give 3.2

F. eks køre SDRAM ved 3,3 volt, hvor EDO og FPM kører på 5 volt.

Står lidt her.

Beklager jeg tog fejl omkring volt til CPU!

Oprindeligt indlæg af Bentzin

Lidt malplaceret bemærkning. Så ka' du jo bare la' vær', hvis det er så slemt. Eller er det for at leve op til dit Nickname ? ;)
    Sikkert også nogen der synes det er irriterende med underlige kommentarer.
    IMO så viser det da, at folk har undersøgt lidt før de bare spørger om et eller andet. Samtidig så er da også rart, at ha' et link til det, det handler om !
    Og please la' nu vær med, at gøre det til en "stor" ting. Tak !

Jeg vil ikke gøre det til en stor ting, men jeg vil da gerne redegøre for min holdning i form af et eksempel.

De to nedenstående spørgsmål handler begge om de samme RAM. De opfylder begge dit ønske mht. at kunne se, at folk har søgt efter info. De opfylder også begge dit ønske om et link - endda til samme side:
    Er der nogen, der kender disse RAM: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86124 ?
    Er der nogen, der kender disse RAM: Geil Value?

De burde være indlysende, hvilket af de to spørgsmål, der har størst chance for et brugbart svar, eftersom det nok kun er en begrænset del af læserne, der faktisk klikker på linket.

• Tja det er så din vurdering - men nu er det jo ikke alle, der tænker/vurderer ligesom dig. Din IMO noget arrogante og bedrevidende attitude, synes jeg ikke er et særligt godt grundlag for en ordentlig konversation.
    Du skriver "jeg hader . . ." og "det burde være indlysende . . ." - På den måde sætter du dig selv højere end andre. IMO så burde du måske overveje, at skrive på en mere "ligesindet facon". For herinde er der ingen der er mere værd end de andre. Bare lige min mening. Foreslår at vi tager en evt. videre diskussion over PM, for ikke at spolere denne tråd.

• Bundkort: MSI Neo2
    CPU: A64 3200+ Winchester
    FSB/Multi: 270x10
    Divider: 1:1 2-2-2-5
    Vcore: 1.60
    Vagp: 1.65
    Vdimm: 3.85
    Køling: Zalman luftkøler

Bundkort: MSI Neo2
    CPU: A64 3000+ Winchester
    FSB/Multi: 290x9
    Divider: 5:4 2-2-2-5
    Vcore: 1.60
    Køling: Zalman luftkøler

Bundkort: MSI Neo2
    CPU: A64 FX-55 Sledgehammer
    FSB/Multi: 268x13
    Divider: 1:1 2-2-2-5
    Vcore: 1.91
    Køling: -100c cascade

Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Tja det er så din vurdering - men nu er det jo ikke alle, der tænker/vurderer ligesom dig. Din IMO noget arrogante og bedrevidende attitude, synes jeg ikke er et særligt godt grundlag for en ordentlig konversation.
    Du skriver "jeg hader . . ." og "det burde være indlysende . . ." - På den måde sætter du dig selv højere end andre. IMO så burde du måske overveje, at skrive på en mere "ligesindet facon". For herinde er der ingen der er mere værd end de andre. Bare lige min mening. Foreslår at vi tager en evt. videre diskussion over PM, for ikke at spolere denne tråd.

Ordvalget "Jeg hader" var malplaceret. Det vil jeg gerne indrømme.

Resten af dit indlæg kan jeg ikke bruge til noget.

Jeg diskuterer forresten aldrig over PM, men jeg slutter nu.

• undskyld jeg lige bryder inde i denne tråd. men er er ved at købe nyt bundkor og cpu. og så så at mange af jer køre med MSI Neo2 og 3500+.. er det noget det køre meget stabilt og kan oc en del ??

Oprindeligt indlæg af NiEn
    undskyld jeg lige bryder inde i denne tråd. men er er ved at købe nyt bundkor og cpu. og så så at mange af jer køre med MSI Neo2 og 3500+.. er det noget det køre meget stabilt og kan oc en del ??

Ville da vist være bedre med din egen seperate tråd om dette, så du kan få alt forklaret personligt ikke 8o

Oprindeligt indlæg af freehelp

Ville da vist være bedre med din egen seperate tråd om dette, så du kan få alt forklaret personligt ikke 8o

Ja flot. Lad os da ende lig spolere denne tråd yderligere ved, at komme med ligegyldige kommentare.

Nåh - lad os så se noget OC!!!! :)

• Jeg overvejer at opdatere BIOS, men er det noget vigtigt jeg skal vide? Bruger i et program eller bare en diskette? Nogle BIOS jeg skal holde mig fra? Gode BETA osv?

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

• OT:

Da jeg havde socket 754, havde jeg en del problemer med at mosfets?!(eller noget) på bundkortet pev under belastning, eller hvis man kørte SuperPI eller andet der belastede compen. Dette var, så vidt jeg ved et meget udbredt problem. Især på Epox boards. Er dette et problem i har stiftet bekendtskab med, på jeres 939-systemer?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af søndergård
    Jeg overvejer at opdatere BIOS, men er det noget vigtigt jeg skal vide? Bruger i et program eller bare en diskette? Nogle BIOS jeg skal holde mig fra? Gode BETA osv?

Hvilken BIOS bruger du nu, og hvilken vil du opdatere til?

• tror jeg har 08, men ser der er kommet en 09...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Oprindeligt indlæg af søndergård
    tror jeg har 08, men ser der er kommet en 09...

Der er vist også kommet 1010.oxx

Jeg bruger selv 1008.003 - da det skulle være den mest stabile og bedste rent oc-mæssigt.

Jeg har da nået ~310FSB med den ;)

• :pokey: Vil i være så venlig at diskutere videre over PM, og holde jer langt væk fra tråden, i stedet for at ødelægge den.

Hvis der er en Moderator der vil være så venlig, at rydde den tråd for ligegyldige posts, så vil jeg være glad :)

Oprindeligt indlæg af K32A
    :pokey: Vil i være så venlig at diskutere videre over PM, og holde jer langt væk fra tråden, i stedet for at ødelægge den.

Hvis der er en Moderator der vil være så venlig, at rydde den tråd for ligegyldige posts, så vil jeg være glad :)

Desværre så vil Wizzard ikke snakke med mig over PM. :rolleyes: Men har fjernet nogle af de ligegyldige indlæg, som du bad om.