Oprindeligt indlæg af Puggen
    Hey derude...

Jeg ville lige høre om nogen af jer derude har nogle ordentlige højttalere?? Jeg ved at mange af jer nok har Cervin Vega, men bortset fra dem... hvad har i så??

Højttalere? - gerne surround setup
    Forstærker?
    kabler?

Frontspeaker : Vienna Acoustics - Beethoven

Center : B&W LCR 60 S2

Bag : B&W DM 600 S3

A/V Receiver: Harman/Kardon AVR7500

DVD : Harman/Kardon DVD25

Projektor : Sanyo PLV-Z1

Lærrede : Lissau 92" MattWhite Gain 1.1

Kabler Front/Center : TaraLabs Prism 1000

Kabler Bag HT : TaraLabs Nexa

Kable DVD-Receiver : TaraLabs 300D

Kabel DVD-Receiver analog : TaraLabs Axiom

Kabel DVD-PJ : YUV SE Component kabel 6m

Lidt billeder :

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5391&PN=6

Receiver og DVD samt center og bag bliver dog snart skiftet til noget nyt :

A/V : Audia Flight One + Audia 3.100

DVD : Marantz DV 12 S2

Center : Vienna Acoustics - Maistro

Bag : Vienna Acoustics - Waltz

De nye opgraderinger, løber dog op i +100K, men et par md. mere så er pengene der også..

:)

Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

Rettet en gang, sidst af Bjørn B ().

• Har lidt af hver.. Bytter rundt på det, alt efter hvad jeg skal bruge det til.

Har:
    Forstærker:
    Denon AVR 3802

Center:
    Paradigm CC170

Front:
    B&W 604S3

Bag:
    Dali 505

Til høj musik:
    Cerwin Vega CLSC-215

Ouu.. Så har jeg et Sony Satelitsystem sat til commen.. Som drives af en JVC surround forstærker..

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Bjørn B *LOL* du har sataneme et mega nice anlæg. Ta'r jeg møtzen af for :D
    i øvrigt hva gav du for din forstærker??? Har selv datteren til den :boxing:

• Jeg kan da kun sige til
    Skodfjæs
    jurban
    Kosmo
    Bjørn B
    NICE setup...

Og til jer andre, man kan ikke sige at det spiller godt bare fordi det kan spille højt... og MEGET bass er kun med til at ødelægge lyden. Det hele skal være afstemt præcist, så man kan komme tættest på den oplevelse som kunsteren ønsker...

Og man kan godt høre forskel på musik fra original cd, og noget der lige har været en tur igennem mp3 codec...

Men ellers, mit setup:
    NAD T753 surround receiver
    NAD T533 DVD-afspiller

DALI Concept 8 gulvhøjttaler
    DALI Dali C0.8 centerhøjttaler
    DALI Blue R1000 baghøjttaler
    DALI Suite S1.2 subwoofer
    plus diverse kabler...

Billede her:
    mit anlæg

Oprindeligt indlæg af kio_liex

DALI Suite S1.2 subwoofer
    plus diverse kabler...

Lækker sub du har der... hvad synes du om den?? jeg går og overvejer enten den eller 1.5 :)

I det hele taget skal jeg have HiFi.Klubben til at gi' mig et bud på følgende:

Denon 2105 surround reciever
    Denon 1910 DVD/CD

2x Dali Suite 1.8 (evt. 2stk på et senere tidspunkt)
    Dali Suite C0.8
    2x Dali Suite R0.8
    Dali Suite S1.2/1.5

+ Diverse Tara Labs kabler (komplet til installation)

Nogen der bille anbefale mig noget andet end de Dali Suite (de spiller jo godt og ser jo pæne ud :) )

Og senere hen et NAD D81M LCD TV :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af BukkeMand
    Bjørn B *LOL* du har sataneme et mega nice anlæg. Ta'r jeg møtzen af for :D
    i øvrigt hva gav du for din forstærker??? Har selv datteren til den :boxing:

Jeg gav 13995,- for Receiveren, ca. 2mdr. senere kunne man få den for 9995,- men sådan er det jo...

Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

Oprindeligt indlæg af Bjørn B

Jeg gav 13995,- for Receiveren, ca. 2mdr. senere kunne man få den for 9995,- men sådan er det jo...

He he, mega surt... Men det endnu mere surt at ærge sig.
    Heldigvis er intet af mit gået ned i pris endnu.
    Ud over at der er kommet nogle nyere modeller af forstærkeren.. Men det jo udviklingen.

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

• Hej Puggen.

Hvis jeg var dig og du har pengene, vil jeg gå efter Suite 2.8 som front, det er faktisk en rigtig fed speaker, overgår i mine øre langt både Concept og Blue serien fra Dali, det er en kanon speaker til pengene, Center speakeren har jeg selv overvejet, da den er intet mindre end eminent, klart den bedste center i Dali´s midrange sortiment, har faktisk fundet ud af at Dali´s Suite serie gør sig rigtigt godt sammen med mine V.A. Beethoven speakers som trods alt er et sæt til 32K...

Dit valg af Receiver og DVD kan jeg ikke sætte noget på, da jeg ikke har lyttet det, dog ville jeg personligt gå efter et af de Fujitsu Plasma ting som HFK sælger frem for det NAD LCD.

Et lille råd, lad for guds skyld være med at spare på kabel til billede, et højkvalitets Scart eller DVD/HDMI er et must...

Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

Oprindeligt indlæg af jurban

He he, mega surt... Men det endnu mere surt at ærge sig.
    Heldigvis er intet af mit gået ned i pris endnu.
    Ud over at der er kommet nogle nyere modeller af forstærkeren.. Men det jo udviklingen.

Nej jeg ærger mig heller ikke, da nypris da jeg købte 18995,- men der var det allerede en "næsten" udgået model, de nye H/K siger mig intet, de har slet ikke de krafter som X500 serien...

Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

Oprindeligt indlæg af Bjørn B

Nej jeg ærger mig heller ikke, da nypris da jeg købte 18995,- men der var det allerede en "næsten" udgået model, de nye H/K siger mig intet, de har slet ikke de krafter som X500 serien...

Okay.. Jeg har desværre ikke lige styr på H/K's modeller, så hva du siger er vel rigtigt :D . Altid godt med lidt kvali.

• når nu må jeg jo nok sige det :D
    samsung reciever...
    2 JVC højtalere ikke for store og heller ikke for små :D
    2 små samsung højtalere bagved...

i må gerne give penge til et nyt anlæg til mig :D

"bare" noget denon :D

• Hvad kan du anbefale?? Scart eller SVHS ?? min DVD har jo ikke HDMI/DVI udgang :-(

Min plan er at kører SVHS over forstærkeren og videre op i TV'et...

Har kigget på de Fujitsu Plasma'er, men synes at deres billede er dårligt, i forhold til NAD LCD'ere...

Forresten, så var det også Dali Suite 2.8 jeg mente, en mindre typo :-(

Forstærkeren har jeg hørt, dog "kun" til Dali Concept 6 og tilhørende Dali bag ht. og med Gale sub.
    Dog må jeg sige at den lød imponerende godt til prisen... Og så leverer den jo også nok til at jeg i første omgang kan smide den til mine 2stk Dali 8 (a 32kg stk. :)) :)) )

• NAD 3240PE (2x40Watt) :D

den klammeste billige Denver DVD afspiller fra Kvikley :chain: (den spiller ok når man ikke skruer for højt op) køber en ordenlig når jeg får råd...

NAD stereo tuner 4220 :D

Beovox S45 (det er mine fars) men så snart jeg får råd regner jeg med at købe et sæt B&W DM603 S3

Kabler snakker vi ikke om ;)

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

• Hvis man ikk har mulighed for DVI, så er Scart-kablet det beste. Man kan jo få nogle gode scart-kabler. Desuden kan du godt få et kabel med Scart i den ene ende, og DVI i den anden. Om det forbedre noget, skal jeg ikke kunne sige. Kan bl.a. fås i HiFi-klubben

• hvis man overvejer Dali Suite 2.8 ville jeg nok også hører på B&W's DM604 og DM603 ;)

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

Oprindeligt indlæg af joatim
    hvis man overvejer Dali Suite 2.8 ville jeg nok også hører på B&W's DM604 og DM603 ;)

Nu ikk glemme Cerwin.. Deres CLSC-215 lyder nu engang okay. Synes den lyder mere klar end Dali's Blue-serie. Dog mangler der lidt diskant, i forhold til B&W's 600 -serie..
    Men det jo op til ørene.. Og ikke mindst øjnene, alt efter hvad man vælger.

Oprindeligt indlæg af jurban

Nu ikk glemme Cerwin.. Deres CLSC-215 lyder nu engang okay. Synes den lyder mere klar end Dali's Blue-serie. Dog mangler der lidt diskant, i forhold til B&W's 600 -serie..
    Men det jo op til ørene.. Og ikke mindst øjnene, alt efter hvad man vælger.

Må nok indrømme at CerwWin Vega næsten er udelukket, men kun pga. deres udseende... Vil gerne ha' et par go'e stil-rige højttalere, og ikke nogle drengerøvs ht'ere som jeg har haft før...