Valget mellem Computeren eller Knallerten!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    Jeg havde meget glæde af min knallert indtil jeg en dag lod den stå med ratlås ved gymnasiet. Da jeg kom tilbage 50 minutter senere var den stjålet, aldrig set den siden :rolleyes:


    = køb en knallert og en HUSK at låse den!.... MED EN KÆDE!


    Har lige købt denne her kædelås hos thansen: http://www.thansen.dk/product.…&n=298496383&pn=298496396

  • som sagt, er det helt op til dig selv.


    jeg ville nok vælge computeren. ulempen er bare at om 2år er den out of date, og så skal der investeres i en ny.


    hvis du beslutter dig for at købe en knallert skal du også huske på at der er udgifter. benzin og vedligeholdelse (og evt. forsikring). og VÆR FOR GUDS SKYLD FORSIGITG! for hvis dukører i et trafikeret eller glat område og du er uopmærksom i bare 2 sek. kan det gå meget galt. og så er de penge spildt.
    EDIT: som Try-This også siger, skal du være omhyggelig med at låse en knallert. det ville nok også være en god ide at have et alarmsystem på, for en sikkerhedsskyld.


    der er både lyse og mørke sider, ved de to muligheder.


  • modsat Tweak ifølge Recons avatar :))
    når men jeg ville nok købe begge dele - du kan da godt få en hæderlig brugt knallert og ihvertfald opgradere din computer ret godt for de penge.

  • Tag en computer.. Hvad skal man bruge en knallert til? Hvis du absolut skal et sted hen, så tag da en cykel, og hvis der er langt tag en bus.

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Det mest fornuftige i mine øjne er at bruge alle dine penge på computeren.


    Når det så bliver bedre vejr kan du begynde at tænke på knalleret, det er sq for koldt til den slags nu. :D

  • Tag en knallert.


    Din comp kan du altid opgradere løbende, og når du er færdig med folkeren og skal videre til gym eller anden udd. så er der ikke noget der hedder gratis buskort mere - der skal du alligevel hoste op med en masse penge.


    Jeg fik min halvdelen af min sfx'er i stedet for 3 år med bus - har jeg ikke fortrudt. Det er hurtigere med scooteren i stedet for bussen, dejligere om sommeren, røvkoldt om vinteren, og der er ikke nogen bustider man skal holde styr på. :)


    Igen er knallerten jo også bare en midlertidig invistering hvis du passer på den, de kan sælges for rimelig mange penge selv om de har kørt nogle kilometer.. :)

  • Ville klart købe en computer, da jeg ikke er den store knallert-freak... :))

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • Kunne bare slet ikke se mig selv på en knallert, her hvor jeg bor, virker cyklen udemærket.. :)
    Men giver dig ret i, at det er fint til at komme fra A til B hurtigt

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • Jeg så ikke lige din alder før..


    Men hvis du er 15, så vælg da helt klart en knallert... Jeg har som sagt lige solgt min, men det var nu mest fordi jeg ikke kunne tune den mere (Blev taget 2 gange, 3 gang tar de den jo helt..)
    Så jeg havde skam beholdt den det halve år der er til jeg skal ha kørerkort, hvis jeg stadig kunne tune, men ville ikke risikere at miste den, når jeg havde lagt så meget arbejde og penge i den.


    Her er min gamle: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=42


    Jeg har aldrig været så glad for en ting som den knallert.. Dog har jeg heller aldrig brugt så mange penge på noget før! :)


    Men køb du den knallert.. Du vil sgu ikke fortryde det! :)