hjælp mig, formatering duer nada på virus : (

  • ja selv lige nu hvor jeg sidder og skriver er jeg rædsens for at 1:00 shutdown kommer frem eller lign.


    men :
    ligemeget om jeg formatere den, eller virus scanner den er der altid en masse virus som stadig ligger på den efter formateringen. PLUS når jeg formatere kan jeg ikke lave den til FAT-32 mere. kun NTFS og NTFS (hurtig) og pga. den så er NTFS kan man ikke formatere den ude i "DOS" ( når man bruger 98-bootdisk)


    så har på fornemmelsen der er noget der virkelig noget der spiller puds med min computer. kan virus ligge i mine ram ? eller andre steder? . kender i nogle gode tricks ? eller et program der kan formatere HELE harddisken, eller RAM ?


    håber i kan hjælpe,


    på forhånd tak.


    mvh. en nubbe : )

  • 1: Slet og opret en partion , så sletter du ALT på din hdd.
    2: Hvis du laver en scan for virus , så sluk pc på knappen ikke luk den ned , men power fra på den hårde måde , så er det også væk i ram og lægger sig ikke ned på hdd.
    Du skal jo også have de opdateringer som MS laver til XP install da de lukker for nogle " åbne døre " , eller det bedste køb en router med indbygget firewall , den tager alt udefrakommende.
    Dte med NTFS og Fat-32 evt gå ind på hdd producent og hent et værktøj til deres hdd , de kan næsten alt.



    The_Unforgiven

  • og når du instalere så tag netkabel ud af maskinen
    instalere win med minimum service pak 1 en virus skanner og evt en firewall ala sygate
    nu kan du smide dit netkabel i igen

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Du kan nøjes med at bruge " fixblast " men først skal du lukke det vindue ned som kommer op heletiden og lukker din pc..


    Det skal gøres inde under en dospromt...


    Der skal du skrive " shupdown -a " :T så lukker den og du kan bruge " fixblaster " du kan hente den her hos mig..


    Så du skal IKKE formatere igen..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Meinder: Nej med tilgengæld spreder han den stadig.


    Tilbage til tråden: Hvis du har flere partitioner, så skal du også slette dem, ellers nytter det ikke noget.

  • Hent service pack 2, læg den på en cd


    Formater, installer windowsXP UDEN at være koblet på nettet. Installer service pack 2. Og sæt dig til nettet

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AtoM!C
    En venlig sjæl der kan smide et link til sp2?, Synes jeg har ledt microsofts side igennem, nok mig der er dum :/


    Lav den HER..... ;) ;) - og som andre siger - installer uden netkabel monteret - når windows er installeret - så installerer du dit virusscan program/firewall - og så opdaterer du det. Bagefter skal der så lige hentes yderligere et par windows updates.. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zlinky
    Meinder: Nej med tilgengæld spreder han den stadig.


    Tilbage til tråden: Hvis du har flere partitioner, så skal du også slette dem, ellers nytter det ikke noget.


    Jeg har selv prøvet det, det ER en blaster virus, og jo den kan du fjerne med fixblaster for den scanner også boot på hd..


    Så det du siger er forkert, jeg har gjort det to gange, og ( efter ny install, kom virussen på igen fra nettet da den var meget udbredt ) det har virker hver gang og den bræder sig ikke når du har fjernet den fra hele din hd også boot sector..


    Så alt det med at lave en ny boot sector med fdisk og formatere igen er helt unødvendigt..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • jamen problemet er at jeg ikke KUN har blaster men 10-20 andre virusser der ligger i "joblisten" og AVG FREE duer ikke
    sådan super fedt : ( . og har også zonealarm pro på trial. men den duer ok. men sletter jo ikke virusserne. hæh


    men tak indtil videre.

  • Jeg havde også AVG og har også prøvet andre freeware antivirus programmer jeg kan kun anbefale dig at købe F-Secure, der kan du få 1 års antivirus samt firewall for 500 kr, hvilket i mine øjne ikke er meget for jeg havde også blaster og sasser og blevet hacket så min pc genstartede men efter jeg formateret ALT og installerede F-Secure harve jeg ingen problemer og jeg kører kun med sp1 på xp pro...

  • når i siger formaterede ALT, hvad mener i så med det ?


    jeg formatere ved at sætte windows xp cd'en i og så siger den om man vil formatere, og så vælger jeg NTFS ( kan ikke vælge andet, tror det er virus også?) men selvom net stikket IKKE er i så kan jeg se under joblisten at der kører en masse der ikke skulle værer der. kan man slette ALT på en anden måde ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jegerennubbe
    når i siger formaterede ALT, hvad mener i så med det ?


    jeg formatere ved at sætte windows xp cd'en i og så siger den om man vil formatere, og så vælger jeg NTFS ( kan ikke vælge andet, tror det er virus også?) men selvom net stikket IKKE er i så kan jeg se under joblisten at der kører en masse der ikke skulle værer der. kan man slette ALT på en anden måde ?


    Ja ved at slette og opretten partion , da den så sletter bootrecord , eller hente et tool til din hdd , den kan også det samme og som regel meget andet.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jegerennubbe
    jamen problemet er at jeg ikke KUN har blaster men 10-20 andre virusser der ligger i "joblisten" og AVG FREE duer ikke
    sådan super fedt : ( . og har også zonealarm pro på trial. men den duer ok. men sletter jo ikke virusserne. hæh


    men tak indtil videre.


    Ok når du er totalt over rendt med virusser, ud med internettet stikket.. så bare kør en fdisk, format, install, sp2, virusprogram updater med det samme, zonealarm god du bestemmer hvem der kommer ind og ud af dit internet, installer adware og spybot og kør dem 1 gang om ugen, slå fjernforbindelse fra i egenskaber for system, ik start guest under netværk. OSV OSV OSV og kig lidt på den her side.. tweak xp

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().