OC af AMD 700 mhz ;)

  • Jeg skal have OCet min 700 mhz AMD fætter.. ;=).. Dette kan jeg ikke gøre fra BIOS - den vil højest lade mig sætte FSB til 112, hvilket giver 784 mhz.. Og de er IKKE nok.. :P..
    Er det nogle, som kender et program, som jeg kan OC den med?


    På forhånd tak!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hehe.. Den 700mhz athon der skal du nok ikke regne med du kan presse mere ud af. i hvert fald ikke med et sådan bundkort, som kun kan gå til fsb 112. Hvis Du vil ha mere ud af den, skal du have dig en Nforce2 bundkort, så kan du vist også regulere Multiplieren på den.

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    Hehe.. Den 700mhz athon der skal du nok ikke regne med du kan presse mere ud af. i hvert fald ikke med et sådan bundkort, som kun kan gå til fsb 112. Hvis Du vil ha mere ud af den, skal du have dig en Nforce2 bundkort, så kan du vist også regulere Multiplieren på den.


    skulle det være for sjov du siger et nforce2 bundkort???
    for hvis det ikke er ved jeg ikke hvad du ikke har forstået :D
    du kan ikke bruge et Nforce2 bundkort sammen med en 700 mhz

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    FUCK det ser svær ud :O
    Hehe.. Men det kan vel lade sig gøre... Hehe.. :P


    Jamen det jo os bare en 700mhz :P
    Hvis du smadrer den er det jo ikk så galt, som hvis det var en 2500+ eller noget hehe....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Deuce313


    Jamen det jo os bare en 700mhz :P
    Hvis du smadrer den er det jo ikk så galt, som hvis det var en 2500+ eller noget hehe....


    Jamen.. :P.. Hehe.. Når jeg skære med kniven, ødelægger den bare det hele :s.. Den åbner ikke de der connections :S

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    er det en duron?


    for så kan du jo give den en tur med en blyant og åbne multiplierlock, det er mega nemt ;)


    http://www.ocinside.de/html/wo…ta/socketa_resistors.html


    Lool.. :P Har sidder og skåret med en skalpel, så der ser helt smadret ud, og tværet blyant ud over det hele... Sætter den spændt i og..


    7*Multi - AMD 700 mhz.. Lol!! Der sketet slet ikke noget.. :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Lool.. :P Har sidder og skåret med en skalpel, så der ser helt smadret ud, og tværet blyant ud over det hele... Sætter den spændt i og..


    7*Multi - AMD 700 mhz.. Lol!! Der sketet slet ikke noget.. :P


    Hvorfor har du skåret med en skalpel :boxed: (mangler en "DOOOH - smilie")


    det eneste du skulle gøre var at finde en blyant og så forbinde alle broerne i L1! , har selv prøvet det og det virker!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Hvorfor har du skåret med en skalpel :boxed: (mangler en "DOOOH - smilie")


    det eneste du skulle gøre var at finde en blyant og så forbinde alle broerne i L1! , har selv prøvet det og det virker!


    Øh? I L1? Jeg kan da ikke ændre multi på et ECS K7VZA Rev. 3 Mb?
    BTW - Har fået installeret en ny BIOS, som giver mig mulighed for at OC til 840 mhz.. :P
    Men den kan ikke ændre Vcore.. :(.. Og min er kun 1.525.. Vil gerne have den op på min 1.7.. :P


    EDIT: 1.7V-mod Done.. :).. Nu mangler jeg bare at kunne ændre Multi :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Øh? I L1? Jeg kan da ikke ændre multi på et ECS K7VZA Rev. 3 Mb?
    BTW - Har fået installeret en ny BIOS, som giver mig mulighed for at OC til 840 mhz.. :P
    Men den kan ikke ændre Vcore.. :(.. Og min er kun 1.525.. Vil gerne have den op på min 1.7.. :P


    EDIT: 1.7V-mod Done.. :).. Nu mangler jeg bare at kunne ændre Multi :D


    min fejl, havde jeg ikke lige set :O


    nå, men så må du jo bare øve dig i at skære og tegne :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    min fejl, havde jeg ikke lige set :O


    nå, men så må du jo bare øve dig i at skære og tegne :P


    hehe.. :P.. Det kan jeg jo blive nødt til.. ;).. Men jeg skal egne for at forbinde, og skære for af "afforbinde", ikke?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    skulle det være for sjov du siger et nforce2 bundkort???
    for hvis det ikke er ved jeg ikke hvad du ikke har forstået :D
    du kan ikke bruge et Nforce2 bundkort sammen med en 700 mhz


    Og hvordan kan det så være??? en 700mhz er jo også socket 462 mig bekendt.....

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil
    hehe.. :P.. Det kan jeg jo blive nødt til.. ;).. Men jeg skal egne for at forbinde, og skære for af "afforbinde", ikke?


    jo, det vil jeg mene, men bare lad være med at skære for dybt ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    jo, det vil jeg mene, men bare lad være med at skære for dybt ;)


    Forstår ikke rigtigt hvorfor der skal skæres. Min gamle Duron 750 - der brugte jeg bare en meget tynd stift-blyant(o.5mm) og så satte jeg streger fra bro til bro.
    [Blocked Image: http://www.motherboards.org/im…s/guides/ritterpencil.gif
    [Blocked Image: http://www.ocmelbourne.com/tut…ncilTrick/images/arul.jpg]


    Brugte en kraftig lup, så jeg kunne ramme broerne præcist.
    Der er også godt, at have en rolig hånd. ;)
    Den kørte faktisk 912 mhz. 8) Har den endnu - også mit Asus A7V-E mb + 3x128mb Spectec PC133 sdram. ;) Bli'r hel "nostalgisk". :)
    Her lige et par link:
    http://www.a1-electronics.net/…dDuron_overclocking.shtml
    http://www.ocmelbourne.com/tutorials/PencilTrick/

  • Jeg har en 600 MHz og en 700 MHz Duron, begge 100% stabile da de kørte ved 950 MHz (9.5 x 100).


    Det er nok et af de bedste købe jeg nogensinde har gjort! :) Dernæst må det være min P4 NW 1.8 Ghz hvor man med tre tryk i BIOS ændrede FSB fra 100(400) til 133(533), og vupti, 2.4 GHz... :)

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Forstår ikke rigtigt hvorfor der skal skæres. Min gamle Duron 750 - der brugte jeg bare en meget tynd stift-blyant(o.5mm) og så satte jeg streger fra bro til bro.


    Fordi han har et bundkort hvor man ikke kan ændre multiplier i bios...


    men kom lige til at tænke på at han vel bare kan ændre den via jumpere eller en switch på bundkortet..


    Har du tjekket det Dare_devil?


  • Kan ikke finde noget på hverken mit ESC eller mit Gigabyte MB.. :(

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]