Kan ikke starte op ved ændring i BIOS

  • Hey .. Jeg har en anden computer med en AMD athlon XP 2200+ .. jeg har aldirg oc før og kunne godt tænke mig at prøve det med den. Jeg ændrede et eller andet i bios så det pludslig blev en 2600+ men når jeg tænder den så siger den at den vil starte i fejlsikrettilstand og det siger jeg så bare ja til også bliver skærmen bare sort også sker der ikke mere. men hvsi jeg så laver det om til som det var fra start af er det ingen problemer... Nogle?


    Mvh zerokiller


    EDIT: Nu har jeg lavet noget så der står 1900mhz istedet for 2200+ er det bedre?? ved ikke hvad der sker lige nu ?

  • 1900MHz er hurtigere, da den 2200+ kører 1800MHz standard. Prøv at starte den op et par gange og se, om det hjælper. Ellers er der ikke andet for, end at du må resette BIOS.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    okay .. Men kunne godt tænke mig den ville køre i 2800+ istedet for 2200+ alligevel noget bedre. Men den vil ikke starte op så :(


    Så kan det være, du skal hæve vCore. Men inden du rører noget af det, skal du finde ud af, hvor varm din CPU bliver. Dels når den ikke laver noget (idle), og dels når den bliver presset, fx i spil (load).

  • Det kan også være dine ram ikke vil så meget.. har du evt nogle specs på den amd computer?? hvis det er en palomino cpu kan de vist ikke klare så forfærdelig meget mere end de er rated til...

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB