Indlæg af Nelly

    Hej alle


    Jeg arbejder for et firma hvor vi blandt andet udlejer pc'er.
    Vi Ghoster altid maskinerne efter hver udlejning, så maksinerne renses helt der.


    Mit spørgsmål er nu, er det nødvendigt med et virusprogram på sådanne maskiner? (Hvorfor?, hvorfor ikke?)


    Pc'erne køre vista. (Enkelte xp)


    Den typiske brug af pc'erne er til websurfing, teksbehandling og lign.


    Håber der er nogen som sidder med god viden på området.
    På forhånd tak.



    PS. Som tillægsspørgsmål:


    Hvis der er installeret et antivirusprogram på maskinerne, men som ikke har on-access real-time scanner inkluderet (hvilket jeg synes mange virusprogrammer ikke har?) så er man vel lige vidt som hvis der ikke er et virusprogram på computeren???

    Hej alle
    Jeg har et par pc'er som jeg jævnligt ghoster, da de fra tid til anden skal køre med fortroligt matriale.


    Mit spørgsmål er nu, hvis jeg har et rask ghost af en af disse pc'er, men selve pc'en har fået virus.
    Hvis jeg så ligger det gamle ghost ind på pc'en, vil virussen så stadig være på maskinen, eller vil den forsvinde når jeg ghoster maskinen?


    Håber på nogle kloge hoveder:)
    På forhånd tak

    Hejsa, mit svar bliver lige ud fra hukommelsen, så detaljerne er måske ikke 100%.


    Hvis du skal tilgå en vista maskine vil du blive promted for et brugernavn og et password.
    Denne bruger og dette password skal oprettes via kontrolpanelet og noget konto styring. Når du har oprette denne konto kan du logge ind på vista maskinen med bruger+kodeord (husk at du ikke kan undlade et kodeord).
    Derefter skal du huske når du deler en mappe at give den enkelte bruger adgang til mappen. Mener at dette gøres ved at højreklikke på mappen, og så under egenskaber, eller deling.


    Det var sådan lige ud fra hukommelsen.


    Håber det hjælper.


    Venligst


    ps. hvis der er fejl eller kommentare (f.eks. kan man lave en åben tilgang i vista???), så ret mig endelig folkens:)

    hmm, lyder noget underligt, OG træls.


    Men det kunne jo være en ide at slå automatisk opdatering fra (kig under kontrolpanelet) og se om den så holder op med at være langsom, hvis den gør det så er det nok en driver opdatering som går galt, og så må du in dog kigge på den.


    Ellers forsøg at finde den proces som stjæler alt CPU/DISK kapaciteten, ved at se hvad der er aktisvt når computeren går i SLOWWWWW;)


    God jagt

    hmm, ja går ud fra at du har forsøgt med flere forskellige browsere? Jeg ville også anbefale at du scanner din harddisk godt igennem, hvilket program du bruger er vil lidt underordtnede, bare det er opdateret.
    Scan også gerne for spyware som tidligere nævnt (jeg bruger ad-aware til dette).


    Håber det kan hjælpe

    Takker for svaret, men nej det var desværre ikke det.


    Accespointene er sat op til at broadcast af det samme netværk, og derfor kan denne løsning desværre ikke bruges, er der ikke nogle som har Cisco certificering som hurtigt lige kan komme med et par lede tråde?

    Hej folkens


    Jeg er ved at forbedre mit trådløsenetværks stabilitet, og her i den forbindelse sat et ekstra accespoint på, jeg oplever dog problemer med at mine computere vælger det svage netværk frem fra det stærkeste. Nogen der kan give mig en teknisk forklaring på problemet, eller henvise til en side der kan???


    Netværket er sat op af WRT54GS Linksys router
    en d-link switch, og derefter et Linksys WAP11 accespoint.


    Computerne har tildens til at vælge WRT54GS som accespoint. Personligt kan jeg kun se den forskel at dette kører stærker 54vs.11, kunne dette være en grund til at dette blev valgt? og hvordan sker udvælgelsen tekninsk set?


    På forhånd tak:)

    Kan godt være det bare er mig, men det er jo ikke umuligt at "hacke" en computer hvis man har en ip adresse. Forudsat at at computeren er åbenet, på den ene eller anden måde, f.eks. fjernadministration ect.


    Derfor synes jeg det er lidt ufagligt kun at joke i de svar folk har postet.


    En almindelig bruger vil dog som udgangspunkt være sikret godt nok, men hvis du vil have beroliget dine nerver vil jeg anbefale at du tjekker om på om du har nogle porte åbne som du ikke burde have åbne, og generelt tjekke din firewall efter for hvilke programmer der har visse rettigheder osv.
    Hvis disse ting ser fornyftige ud ville jeg føle mig sikker nok.


    Håber ikke der er nogen som er blevet fornærmet over mit synspunkt, og I må endelig rette mig hvis noget af det jeg har skrevet ikke er korrekt :D


    Venligst

    Hej folkens
    Jeg håber på der er nogle kloge hoveder der ved hvad forskellen på at Ghoste og at benytte windows systemgendannelse er? (Hvis der er en forskel)
    Gerne dokumenterede forskelle:)


    På forhånd tak for hjælpen:)


    Venligst

    hejsa, jeg synes at dit spørgsmål er noget uspecificeret.


    Men jeg vil forsøge at svare efter bedste evne:)


    Jeg tror at en del af dit problem ligger i driverne til den forskellige hardware (her kan der være adskillige problemer). Jeg ville kigge under controlpanelet, system, enhedshåndtering... Og der se om der er nogen af driverne som ikke er installeret korrekt.


    Venligst

    En løsning kunne være et lille program som hedder DOSBox.. Google det og vælg link nr. 1;) Der ligger guide osv på siden:D


    Venligst
    Nelly


    :cheers:

    Vil foreslå at du lære C# eller JAVA hvis du gerne vil programmerer. Min personlige holdning er at C# er lettes at gå til hvis man skal lære at programerer og ikke har nogen erfaring... Kan anbefale visual studio som udviklingsmiljø (du kan vist finde nogle gratis prøver af det).


    Men vil så også sige at det er en seriøs omgang at gå igang med, og hvis du gerne vil være rigtig god til at programmere så skal du overveje at tage en IT uddannelse, da du på en sådanne vil være blandt en masse mennesker der kan hjælpe dig.


    Jeg har googlet "learn C#" for dig, og fandt en masse interessante link. Så gør evt det samme og kig f.eks. på


    http://www.c-sharpcorner.com/A…tionID=1&SubSectionID=144


    Venligst
    Nelly

    Hej kloge hoveder ;)


    Har en ide om at jeg gerne vil kunne se video fra min server på mine 2 fjernsyn. Jeg kan selvfølgelig trække et kabel, men synes bestemt ikke at denne løsning er optimal.


    Findes der et grafikkort som kan sende et video signal til en "boks" der sidder i et scar stik på et fjernsyn, eller lign løsning?


    Havde tænkt at løsningen kunne se ud som noget i denne retning:


    tv1-----server----tv2


    Hvor serveren egentlig bare står og afspiller hvad man nu har sat den til i et almindeligt afspildningsprogram, og tv'erne så kan skifte kanal til det stik hvor scarstikket sidder (ligesom hvis filmen sad i en dvd afspiller der var sat til scarstikket).


    Håber det var forståligt og at der er nogen som har en god løsning på problemet.


    Venligst
    Nelly