Hey!
Da jeg pakker min Zalman k?ler ud, ser jeg at der er nogle ridser i bunden, de kan lige m?rkes med en negel, tror I det er af betydning?
Link til pic i bunden af topic.
Hey!
Da jeg pakker min Zalman k?ler ud, ser jeg at der er nogle ridser i bunden, de kan lige m?rkes med en negel, tror I det er af betydning?
Link til pic i bunden af topic.
Ja, det kan sagtens have indflydelse, og det kan tyde p? k?leren har v?ret i brug. F? den byttet.
Hmm, er bare bange for at de er kommet efter ejg pakkede k?leren ud, jeg satte den p? mit gul, og startede den fra med en et 3pin stik, mens resten af min komp k?rte. Meen, b?r den blive byttet pga. det?
Kunne v?re meget rart at vide inden imorgen, da jeg bliver n?dt til at tage op til SHG der, hvis det er muligt. Som sagt, de er ude i kanten, og jeg kan godt m?rke dem, b?r den k?ler blive byttet? Og b?r jeg smide de 20 ekstra kroner for en i helt kobber?
Hvis de er ude i kanten er det formentligt ligemeget da CPUen ikke har kontakt der. Og desuden er det s?dan noget k?lepasta er til for at kompensere for. Det er nemlig ikke s? meget ridser i overfladen som overfladens renhed og blankhed der afg?r dens evne til at overf?re varme. Hvilket i ?vrigt g?lder for b?de CPU og heatsink.
Ok, s? jeg b?r ikke bytte den? Og kan noget Arctic Cooling 5 evt. udj?vne de ridser?
Hvis du selv har lavet ridserne.. s? er der ikke s? meget at g?re ved det.
Mht k?lepasta.. s? er det jo derfor vi har det.. til at "fjerne" sm? ridser og forskelle imellem k?ler og cpu
Er ikke sikker p? at jeg selv har lavet dem, men som sagt, kan de knap og nap m?rkes med en negel. Skal have et konkret svar, b?r den blive byttet?
Hmm, hvor meget b?r den holde en AMD A64 3000+ p?? For jeg f?r snart CPU'n, s? det er sp?rgsm?let om den skal byttes?
Har taget et pic, find det selv her: http://knallert-tuning.dk/projectx/
Den overflade ser ikke ridset ud for mig. Og slet ikke noget der skulle gøre at du skulle få den byttet. Og ja kan kølepasta sagtens. Bare husk at bruge et meget meget tyndt lag Arctic Silver 5. Ellers får det den modsatte effekt. Læg en meget lille "snegl" på midten af CPUen og sæt så køleren ned på den.
Ellers så kan du bare tage noget meget fint sandpapir og slibe den helt blank. Det giver faktisk en smule...
jeg plejer at skrabe frem og tilbage med et barberblad indtil det er fordelt så man kan kigge igennem pastaen over det hele.....