Hvordan åbnet jeg for de sidste pipelines, og hvordan flasher jeg den til en GT, hvis man kan?
Nogle der kan forklare hvad pipelines er og hvad der sker når man flasher et kort?
Hvordan åbnet jeg for de sidste pipelines, og hvordan flasher jeg den til en GT, hvis man kan?
Nogle der kan forklare hvad pipelines er og hvad der sker når man flasher et kort?
- Hent og installer den nyeste version af RivaTuner
- Start RivaTuner (Tager lidt tid første gang).
- Når programmet så er startet op, skal du ind under menuen "Main" (den starter på den side). Her skal du klikke på den lille pil der er ud for "256bit NV40 (1A, 12x1,5vp) with 128mb DDR...
- Klik på low-level system settings
- Gå ind under menuen "NVstrap driver"
- Nede i bunden trykker du på Installer og du vil nu kunne ændre på nogen af de ting der står i felterne.
- Ud for "Active pixel/vertex units cunfig" ændre du den fra "Determined by VGA bios" til custom (16x1,6vp).
- Du klikker så på Customize og så vil du se en liste over de PL og Vs der er aktive og deaktivere på dit kort.
- I den række der hedder "State" er der to af dem der står til disable. Ved de to sætter du et "flueben" ud for dem og klikke OK. Programmet vil bede dig om at genstarte, hvilket du bare klikker ja til.
Du vil nu ha moddet dit kort så det har 16 PL og 6VS.
Og kortet kan ikke tage skade?
QuoteOprindeligt indlæg af archon-
Og kortet kan ikke tage skade?
Det kan meget nemt tage pernament skade...
Hvis en af de pipes du åbner er ødelagt, er kortet faktisk også ødelagt, og det er ikke muligt at flashe tilbage.
Jeg ville ikke anbefale at åbne de sidste pipes, medmindre man er kold i r*ven for at købe et nyt kort.
QuoteOprindeligt indlæg af Slammand
Det kan meget nemt tage pernament skade...
Hvis en af de pipes du åbner er ødelagt, er kortet faktisk også ødelagt, og det er ikke muligt at flashe tilbage.
Jeg ville ikke anbefale at åbne de sidste pipes, medmindre man er kold i r*ven for at købe et nyt kort.
jeg taler ikke om flash, men bare et mod... Ikke snakket om at flashe til gt bios.... Så vist jeg har forstået kan rivatuner ikke gøre nogen skade andet end den ændrer noget i reg. databasen... så hvis der er beskadigede pipis, så er det ikke sværere end at lave en format c: også skulle det køre fint...
Hm nu ved jeg sq ikke om jeg tør
har lige gjordt det på mit kort(point of view 6800nu)
det er ganske uskadeligt foreks. har guru3d kun et rapoteret tilfælde af hvor kortet har taget skade af det
det virker fint hos mig har ikke grafikfejl overhovedet,åbnede først vertex shaderen og tjekkede med 3dm03 ingen fejl dernæst åbnede jeg pixelunit og som sagt gik alt glat
hvis du oplever fejl går du bare ind i rivatuner og fjerner markeringen igen,så går det tilbage til standard
men husk kun at åbne en ting af gangen og test så.
Kan man bare lukke tingene igen hvis der er grafikfejl og så er alt tilbage?
Min er 62 grader standard så er det sundt?
TwinX >> Mange mange tak fordi du kopiere mit indlæg inde fra Oc.dk og tager æren for det herinde. En anden gang, så tag lige og skriv at det er mig der har skrevet det og henvis til hvor andre har skrevet det.
Hvis du ikke fatter hvad jeg mener, hvorfor er det så lige at min indlæg nr.5 her: http://www.overclocking.dk/for…traade&id=158929&emneID=6
Er nøjagtig på samme måde som du skriver det og du har også lige spurgt om hjælp til det i en anden tråd herinde, hvor en anden bruger herinde fra henviser til mit indlæg inde på OC.dk.
Det er ikke fordi i ikke må bruge min hjælp, men jeg synes godtnok det er lavt at kopiere andres indlæg direkte uden at skrive at det ikke er noget man selv har skrevet.
Ang. om kortet kan tag skade af moddet - kortet kan kun tag skade hvis du clocker kortet før du laver moddet. Nogen af de ting som er locket på LE og NU kort, kan ofte ikke klare std. NU/LE hastighed og vil derfor gå helt kold hvis de køre en højere clock. Hvis man bare modder kortet og finder ud af at kortet ikke kan klare det, er det bare at afinstallere moddet eller hvis grafikken gør helt kold, så bliver man nødt til at geninstallere windows. Moddet skal nemlig laves hver gang man installere ny windows det er ikke et mod der kan spores på kortet, med mindre det sidder i den comp man har lavet moddet på.
Hvis i får lavet moddet og det virke, så sker der ofte det at kortet ikke kan cockes lige så højt som før moddet. Men nu har i jo så en "GT" chip men dog kun med DDR1 ram, så kortet er på højde med et Asus 6800GT med DDR1 ram. Jeg har dog kunne clocke mit kort højere efter moddet, men jeg har også været meget heldig med mit kort. Har ikke set andre der har kunne clocke højere efter moddet.
Jeg har moddet mit plz jeg har clocket: 325@380 og 700@800.
Jeg er meget tilfreds, og mange tak for hjælpen - AphiX.
Klart enig med AphiX
hvis man finder en løsning på et andet site må man lige linke til den orginale side.
alm høflighed.
Selvfølgelig kan man så sige at jeg også skulle have skrevet at jeg havde læst om at man kunne bruge RivaTuner til at modde 6800 kort, men da jeg ikke bruger en andens indlæg og også selv har fundet ud af en del af de ting jeg skriver. Så mener jeg ikke jeg behøver at skrive at der er lavet tråde på XS.org ang. det mod.
I indlæget inde på XS.org, som var skrevet at en japser, fremgik det ikke engang hvilken menu man skulle ind under for at aktivere det. Man kunne bare se at han havde sat flueben ud for de to ting som er deaktiveret på LE og NU kort.
Det kan være jeg lige skal lave en guide til det og få den smidt op på OC.dk, så folk ikke behøver læse det inde midt i en tråd inde på oc.dk. Det kan jeg lige bruge en time på her i weekenden. Så kan i også lige få nogen screenshots og så kan jeg lige køre test med og uden mod, så man kan se hvor stor en forskel der egentlig er på moddet og ikke moddet kort.
QuoteOprindeligt indlæg af AphiX
Selvfølgelig kan man så sige at jeg også skulle have skrevet at jeg havde læst om at man kunne bruge RivaTuner til at modde 6800 kort, men da jeg ikke bruger en andens indlæg og også selv har fundet ud af en del af de ting jeg skriver. Så mener jeg ikke jeg behøver at skrive at der er lavet tråde på XS.org ang. det mod.
I indlæget inde på XS.org, som var skrevet at en japser, fremgik det ikke engang hvilken menu man skulle ind under for at aktivere det. Man kunne bare se at han havde sat flueben ud for de to ting som er deaktiveret på LE og NU kort.
Det kan være jeg lige skal lave en guide til det og få den smidt op på OC.dk, så folk ikke behøver læse det inde midt i en tråd inde på oc.dk. Det kan jeg lige bruge en time på her i weekenden. Så kan i også lige få nogen screenshots og så kan jeg lige køre test med og uden mod, så man kan se hvor stor en forskel der egentlig er på moddet og ikke moddet kort.
kan du ikke lige sende et link til mig når den er klar så kan vi lige smide den op som nyhed her på siden og linke til oc.dk
Jo det skal jeg nok. Bliver nok først engang i weekenden, skal i byen imorgen. Det tager jo også lige lidt tid før den bliver lagt op, skal lige smides op af en admin inde på OC.dk.
Det kan også være jeg kan få mig en ny score i 3Dmark03, nu har jeg jo fået mig et A64 system.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af AphiX
TwinX >> Mange mange tak fordi du kopiere mit indlæg inde fra Oc.dk og tager æren for det herinde. En anden gang, så tag lige og skriv at det er mig der har skrevet det og henvis til hvor andre har skrevet det.
Hvis du ikke fatter hvad jeg mener, hvorfor er det så lige at min indlæg nr.5 her: http://www.overclocking.dk/for…traade&id=158929&emneID=6
Er nøjagtig på samme måde som du skriver det og du har også lige spurgt om hjælp til det i en anden tråd herinde, hvor en anden bruger herinde fra henviser til mit indlæg inde på OC.dk.
Det er ikke fordi i ikke må bruge min hjælp, men jeg synes godtnok det er lavt at kopiere andres indlæg direkte uden at skrive at det ikke er noget man selv har skrevet.
Ang. om kortet kan tag skade af moddet - kortet kan kun tag skade hvis du clocker kortet før du laver moddet. Nogen af de ting som er locket på LE og NU kort, kan ofte ikke klare std. NU/LE hastighed og vil derfor gå helt kold hvis de køre en højere clock. Hvis man bare modder kortet og finder ud af at kortet ikke kan klare det, er det bare at afinstallere moddet eller hvis grafikken gør helt kold, så bliver man nødt til at geninstallere windows. Moddet skal nemlig laves hver gang man installere ny windows det er ikke et mod der kan spores på kortet, med mindre det sidder i den comp man har lavet moddet på.
Hvis i får lavet moddet og det virke, så sker der ofte det at kortet ikke kan cockes lige så højt som før moddet. Men nu har i jo så en "GT" chip men dog kun med DDR1 ram, så kortet er på højde med et Asus 6800GT med DDR1 ram. Jeg har dog kunne clocke mit kort højere efter moddet, men jeg har også været meget heldig med mit kort. Har ikke set andre der har kunne clocke højere efter moddet.
MANGE gange undskyld
Det var på INGEN måde at jeg ville tage æren fra dig.... Det må du sku undskylde.... Tænkte bare ikke lige over at få smidt link med da det du havde skrevet jo stod i en pænt lang tråd...Men skal jeg nok huske næste gang.....
Bare sig det stille og roligt næste gang elelr be mig lige rette det... Det var sq en overseelse... sry
En guide til det vil være en fin idé. Det virkede perfekt for mig, jeg har åbnet de sidste to pipelines + OC'ed 325@380 og 700@800.
Det skal dog gøres inden man åbner pipeslinesne, eller kan man kun clocke ned da den mener den normale hastighed er for høj.
QuoteOprindeligt indlæg af archon-
En guide til det vil være en fin idé. Det virkede perfekt for mig, jeg har åbnet de sidste to pipelines + OC'ed 325@380 og 700@800.
Det skal dog gøres inden man åbner pipeslinesne, eller kan man kun clocke ned da den mener den normale hastighed er for høj.
Det kunne tyde på dit gfx, så ikke er helt stabilt ved den hastighed det køre med moddet. Har du prøvet at stresse grafikkortet i et par time?
Kan de ikke få dine ram højere, synes 800 er lidt lavt, mange når op omkring 850-875mhz på ram.
moddet......altså jeg ville kalde en uautoriseret bios eller direkte hardwareændringer for modding af et gfx kort, men nok bare mig der er pendantrisk..... på den anden side er der blevet låst pipes op selvom det er via software.....jaja i får ret og fred denne gang
syntes bare man skulle overveje begreberne når det nu er nye folk vi har med at gøre...de kan lige så godt lære det rigtigt
QuoteOprindeligt indlæg af AphiX
Det kunne tyde på dit gfx, så ikke er helt stabilt ved den hastighed det køre med moddet. Har du prøvet at stresse grafikkortet i et par time?
Kan de ikke få dine ram højere, synes 800 er lidt lavt, mange når op omkring 850-875mhz på ram.
Ja har gamet doom 3 i længere tid og taget nogle 3dmarks, den er helt stabil.
Så jeg er meget tilfreds med at have købt et sparklet. Det skal dog siges jeg har haft afmonteret køleren for at sætte noget bedre kølerpasta på, ellers har jeg ikke lavet noget med den.