bil forsærker

  • Jeg skal have noget lyd i min seat ibiza.
    Da den har en radio totalt integreret i instrument panelet, vil jeg bare have sån en fætter her i
    men der skal jo også en forstærker til og kan jeg bare tage lyden, der ellers er på vej op til mine baghøjtaler og smide over i forstærkeren??? og hvor meget skal forstærkeren kunne levere???

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

    Rettet en gang, sidst af ostermark ().

  • Hejsa


    måske den her ville være fin og rimelig billig


    Xsound guld


    eller den her hvis du vil have kvali


    Pioneer GM-6000F


    kig evt her de har lidt af vært og det er noget bedre kvalitet end T-Hansen


    http://shop.abc-electronic.dk/

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Hold dig fra T-hansen, hvis du vil have bare nogenlunde lyd i din bil.


    Køb dig en forstærker (4 kanals), kabel sæt, 10" sub + kasse, og et sæt 6"x9" højtalere til din hattehylde, eller et sæt 6,5" hvis du ikke har plads til et sæt 6"x9", så burde du være godt "kørende".


    Du skal være opmærksom på at før du kan tilslutte en forstærker til din headunit, så skal der være line-out/phono out bag på den. Du skal også være opmærksom på at du skal trække et tykt strømkabel fra dit bil-batteri om til din forstærker. Plus at du skal trække phono kabler fra din headunit om til forstærkeren.


    Fra forstærkerens kanal 1 og 2, trækker du så kabler til dine højtalere. kanal 3 og 4 brokobler du så til din subwoofer.


    http://www.bilstereoforum.dk/ <-- et godt sted at læse om hvilke produkter der er noget værd, og et godt sted hvis du har nogle spørgsmål.

  • Nu er problemet, hvis man kan kalde det det, at der ikke er skide meget plads i den bil, og når jeg samtidig bruger bagagerummet til andet, er det ikke så fedt at lægge en sub derned i...


    Men er thansens sager virkelig så dårlig??

    Intel Core i5-750
    ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
    ASUS EAH6850
    Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ostermark
    Men er thansens sager virkelig så dårlig??


    Ja, meget af det de har, er noget andenrangs møg og virker ikke som det skal. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Ja, meget af det de har, er noget andenrangs møg og virker ikke som det skal. :roller:


    nemlig fuldstændig enig
    var så ubetænksom at købe en autoradio(xsound)
    ved dem, istedet for min 10år gamle denon der var stået af.
    for dæ... hvor har jeg fortrud det mange gange men syntes ikke lige jeg havde pengene til en bedre
    radiodelen har ads som er så elendig(10-15sek søgetid når den skal finde en ny antenne)at man skulle tro den var fra 70erne
    cd delen hopper bare der er de mindste ujævnheder i vejen
    tror fandme snart jeg piller den ud og vil forsøge at slå guines rekorden i at kaste længst med en bilradio


    med hensyn til dit forslag om den bas du har fundet kan du lige så godt købe de 6x9 højtaler enheder en forslog de vil give mere bas end det br.. du kikker på der
    en god tommelfinger regel når du kikker på basenheder er jo større magneten er jo bedre bas
    prøv at kikke rundt på nettet der findes mange gode programer der kan beregne hvor stor en kasse du skal bruge til en given basenhed
    du kunne jo foreks. købe 2 stk 8 tommer basser og så lægge dem ud i siden på bagage rummet de skal ihverfald ikke have ret store kasser før de spiller godt

    intel conroe E6750
    XFX 680i LT
    4 gbddr2 corsair dominator pc 8000
    2stk XFX 8800GT
    150gb raptor
    750gb samsung F1
    G5 mus
    G15 tastatur
    G25 wheel
    logitech 5500 digital plaintronic surround headset

  • Hejsa


    ok de xsound radioer vil jeg sku heller ikke købe så hellere en god Pioneer radio og to 6-9 3 vejs højtalere og en 4 kanals forstærker på omkring 700W fylder ikke alverden og et par ordentlige 6-9 højtalere men en forstærker der kan arbejde kan altså give en temmelig god bass efekt i øsen og det bliver ikke mindre af at det er en lille bil kabine messigt altså


    eller også måske det her


    Højtalere


    Forstærker

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet en gang, sidst af Brumbassen ().

  • Det er ikke kun T-Hansen's X-Sound radioer der hopper, tror du har været uheldig, men jeg købte en panasonic radio til bilen og den hoppede også bare man kørte over et kloakdæksel. Men enig meget at det de har er noget billigt skidt...

    Chenbro Gaming Bomb
    Pentium4 Northwood C 3,00 HT
    Asus P4P800 Deluxe
    4 x 256 HyperX PC3500 2-3-3-6
    Gigabyte 5900 XT
    Seagate Barracuda 80 & 120 Gb 8 Mb Cache
    500 W Alien X PSU
    Medion 19" CRT

  • jeg hat lige monteret 2 6"x9" højtaler og 2 døre højtaler i min golf... og det er pioneer, det er min cd af spiller også og det spiller altså kanont.. skal til at skrabe sammen til sub og forstærker.. men vil da råde dig til at købe pioneer eller jbl hvis du vil have noget der dur.. og ja t-hansen er noget være pis.. det kan da godt ske at man kan få et søt 6x"9" xsound 500 watt... til gode penge men heller give lidt ekstre og få kvali.... :D :D