Jeg sidder og skal til at OC min Prescott noget mere... Men hvordan ser jeg om den er stabil for hver gang jeg tager den lidt op? Jeg gider ikke til at gå ind og ud af Doom 3 1000 gange... Er der ikke et lille program eller noget?

Stabilitetstest efter OC?
-
-
der er prime 95 som du kan teste med finder lige et link
-
ok
-
her kan du downloade det
http://www.downseek.com/download/7026.asp
derefter gåind i advanced- password- skriv 9876.
der efter ind i priority og sæt den til 10 og så torture test din maskine
-
Hvor langtid skal jeg lade den teste? Kan se den stiger i temp så det virker da
-
Oprindeligt indlæg af archon-
Hvor langtid skal jeg lade den teste? Kan se den stiger i temp så det virker daEt døgns tid.
-
så længe som muligt jo længere du kører jo merer ser du om dit system er stabilt
-
Et døgn af gangen, det er pænt træls hvis man finder ud af at den holder og man så skal sætte den op endnu engang med 1 døgn osv
-
Oprindeligt indlæg af archon-
Et døgn af gangen, det er pænt træls hvis man finder ud af at den holder og man så skal sætte den op endnu engang med 1 døgn osv
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige til det udsagn. Jeg har lyst til at brokke mig lidt over de hjælpeløse unge nu til dags, men det vil nok ikke hjælpe alligevel. Jeg ender sikkert også bare med at få på puklen, fordi jeg ikke forstår smileys.Du skal naturligvis ikke køre 24-timers tests lige fra starten.
Start med at clocke op i grove spring, mens du hele tiden checker, at den kan klare et 1-2 minutter i Prime95. Når du begynder at få fejl, clocker du lidt ned igen og lader Prime95 køre, indtil den fejler. Det sker sikkert allerede inden et kvarter. Clock lidt ned igen og lad igen Prime95 køre, indtil den fejler. Bliv ved, indtil den kan køre 24 timer uden fejl. Clock derefter yderligere en smule ned, hvis du vil være på den sikre side fremover.
-
Oprindeligt indlæg af Gnavpot
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal sige til det udsagn. Jeg har lyst til at brokke mig lidt over de hjælpeløse unge nu til dags, men det vil nok ikke hjælpe alligevel. Jeg ender sikkert også bare med at få på puklen, fordi jeg ikke forstår smileys.Du skal naturligvis ikke køre 24-timers tests lige fra starten.
Start med at clocke op i grove spring, mens du hele tiden checker, at den kan klare et 1-2 minutter i Prime95. Når du begynder at få fejl, clocker du lidt ned igen og lader Prime95 køre, indtil den fejler. Det sker sikkert allerede inden et kvarter. Clock lidt ned igen og lad igen Prime95 køre, indtil den fejler. Bliv ved, indtil den kan køre 24 timer uden fejl. Clock derefter yderligere en smule ned, hvis du vil være på den sikre side fremover.
Ingen brok over dét indlæg, som vel egentlig er perfekt. Manden får svar på sit spørgsmål, og så er den ikke længere.
Kender ikke nogen der gider bruge en uge på at OC sin maskine. -
Oprindeligt indlæg af Gnavpot
Jeg fik da svar på det jeg ville, mange tak.
-
Tror du vil få mere ud af at få lidt flere ram i di maskine. 512 mb er lige i underkanten til en 4 Ghz...
-
Det er bare så dyrt buhuuu
-
Oprindeligt indlæg af Boris
Tror du vil få mere ud af at få lidt flere ram i di maskine. 512 mb er lige i underkanten til en 4 Ghz...
Det er vel ligemeget om ens CPU kører 2,3 eller 4GHz. Mere RAM vil altid hjælpe.... -
Ja, nemli' ja.....Man kan aldrig få for meget RAM....Jeg har 1,5 Giga.
-
Oprindeligt indlæg af Boris
Man kan aldrig få for meget RAM
Næ, men man kan sagtens få nok. Alt derudover påvirker næsten ikke hastigheden. -
Har lige købt cpu, mobo, ram, hd, gfx og skal snart have strømforsyning. Så det bliver ikke lige nu. Plus nogen har smadret min bil med en stor sten så min kassekredit har nok at se til for tiden.