en af mine venner siger at han kender en hacker der kan hacke sig in på en computer med norton firewall og NATrouter og brænde den af ved at give den 380v !!
kan det virklig lade sig gøre ?
en af mine venner siger at han kender en hacker der kan hacke sig in på en computer med norton firewall og NATrouter og brænde den af ved at give den 380v !!
kan det virklig lade sig gøre ?
Måske der findes en hacker, som kan hacke sig gennem en firewall, men der findes ikke den hacker, som kan ændre 230V til 380V.
QuoteOprindeligt indlæg af The Hans
Måske der findes en hacker, som kan hacke sig gennem en firewall, men der findes ikke den hacker, som kan ændre 230V til 380V.
[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/t_hans_rules.gif] [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/whistling.gif]
Det kan ikke lade sig gøre.. overhovedet..
Medmindre han bevæger sin fedladne krop ned og sætter en fase mere i stikkontakten, istedet for nullen.. dvs. 380~400v..
Edit: Hilsen Elektrikeren
Edit igen: Medmindre du ligefrem har trukket 2 faser ned til din stikkontakt, gør det, det kun endnu mindre muligt.. Men spørg ikke hvem der kom til at sætte 380v til en hel lysgruppe til sin Faglige eksamen? Så lyser pærene fanme!!!!
QuoteOprindeligt indlæg af Muffe
.. Men spørg ikke hvem der kom til at sætte 380v til en hel lysgruppe til sin Faglige eksamen?Så lyser pærene fanme!!!!
[Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/lol_2.gif]
tænkte mere på om han kunne ændre på strømen
fra psuen til motherboardet såen det brændte af
Edit: Hilsen Elektrikeren
Men spørg ikke hvem der kom til at sætte 380v til en hel lysgruppe til sin Faglige eksamen?
Så lyser pærene fanme!!!!
Hehe... Derfor du hedder "muffe", som i samlemuffe?? :p
:ban: :dots:
QuoteOprindeligt indlæg af Viking
Nej tror bare du skal overhøre det du har fået fortalt,det kan sku ik lade sig gøre
Nej for at ændre strømmen fra PSU til MotherB skal du fysisk switche fra 230 W ( normalt en lille rød ting bag pc'en)
kan IKKE anbefales.....
flere har forvækslet den med en reset knap ( hvordan de så ellers får den til at være det)
Og jeg skal da lige love for at den får lavet reset.....
så hold fingerene fra den.
QuoteOprindeligt indlæg af Avartar
Nej for at ændre strømmen fra PSU til MotherB skal du fysisk switche fra 230 W ( normalt en lille rød ting bag pc'en)
kan IKKE anbefales.....
flere har forvækslet den med en reset knap ( hvordan de så ellers får den til at være det)
og den sidder ikke engang på alle PSU'er mere.. men og pille med den er noget man gør med f.eks skolens computere *host* engel *host* ?
QuoteOprindeligt indlæg af origin
og den sidder ikke engang på alle PSU'er mere.. men og pille med den er noget man gør med f.eks skolens computere*host* engel *host* ?
Hehe jeg husker godt dengang jeg gik i folkeskole.. det var sgu tider. Vores matematik/klasselærer havde fundet en hjemmeside hun ville vise til klassen og hun var bestemt ikke nogen edb-haj. Hun havde gjort alt klart med hjælp fra skolens "pc-ekspert" så det var tilsluttet projektor osv.
Men hun vidste bare ikke at næsten samtlige bogstaver på keyboardet var flyttet random rundt..(altså då det ikke var tydeligt der var faked).
Jeg glemmer det aldrig.. hun brugte 10min på at skrive den der URL uden held og så fik jeg lov at prøve og man kan vel lidt blindskrift så det gik rimeligt hurtigt og hun fattede ikke en brik
kan IKKE anbefales.....
Sludder og vrøvl. Det eneste den knap bagpå er til at vælge om du vil have 110V eller 230V fra kontakten - PSU'en vil ALTID sende 12V ud til mobo mv..
QuoteOprindeligt indlæg af Viking
nej. det er fysisk umuligt! man kan ikke regulere på strømmen via nettet...heller ikke elektrikkere kan...tror ikke så meget på det med at hacke sig igennem en firewall...har ikke hørt om nogen der har kunnet endnu...
Edit igen: Medmindre du ligefrem har trukket 2 faser ned til din stikkontakt, gør det, det kun endnu mindre muligt.. Men spørg ikke hvem der kom til at sætte 380v til en hel lysgruppe til sin Faglige eksamen?Så lyser pærene fanme!!!!
ja de lyser skide godt men bare ikke så længe
QuoteOprindeligt indlæg af Astral_Light
nej. det er fysisk umuligt! man kan ikke regulere på strømmen via nettet...heller ikke elektrikkere kan...tror ikke så meget på det med at hacke sig igennem en firewall...har ikke hørt om nogen der har kunnet endnu...
lol.........så er du meget naiv da......selv steder som nasa er blevet hacket, og de har garanteret en firewall eller 2 .
og må sige at de få jeg kender der har gjort lidt i den slags, er nortons noget af det nemmeste at komme ind i.....
QuoteOprindeligt indlæg af Puggen
Hehe... Derfor du hedder "muffe", som i samlemuffe??:p
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
:ban: :dots:
*GG*.. Den tanke er nærliggende...
Normalt bliver vi bare kaldt trikker på en byggeplads.
Da vi skulle lave svendeprøve, var jeg lige henne og hjælpe en af de andre lidt. Hans automatikkasse var blevet til en automatisk sikringsafbrænder og han kunne ikke finde fejlen. Det er lidt træls at komme til svendeprøve med, men vi fandt da fejlen
Edit:
BTW. Man kan godt forbinde 3 stk 230V pærer til 3 faser (380V), hvis man forbinder pærerne i stjerne. De får derved 230V.
Well en firewall er ikke lig med at det ikke er muligt at komme igennem. En firewall beskytter ikke mod buggy programmer o.s.v.
En IPS er lidt mere avanceret og gør det svære for crackeren/hackeren. Men det kan stadig lade sig gøre...
QuoteOprindeligt indlæg af WizzarD
Sludder og vrøvl. Det eneste den knap bagpå er til at vælge om du vil have 110V eller 230V fra kontakten - PSU'en vil ALTID sende 12V ud til mobo mv..
tror ikke den sender så meget til mobo hvis du sætter den til 110V. (tror den sender røgsignal fra PSU)
tror ikke den sender så meget til mobo hvis du sætter den til 110V. (tror den sender røgsignal fra PSU)
Det var der da en tråd om på et tidspunkt, hvor en havde gjort det og hans PSU gik lige præcis op i røg. Det kunne han ikke forstå, for han havde da kun flyttet på den røde knap på PSU.
Jeg kan ikke lige huske hvem det var, men jeg fortalte ham, at han aldrig måtte gøre det igen.
QuoteOprindeligt indlæg af Astral_Light
Så skal du tro om igen, ALLE firewalls kan knækkes, og mange bliver knækket dagligt.