Vægten skal ned!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Hehe den gruppe hører jeg også til :P Lige meget hvad jeg spiser, så tager jeg ikke på ;)


    Også her. Pisse-irreterende faktisk siden jeg godt vil rende rundt med ~5 extra kilo...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Også her. Pisse-irreterende faktisk siden jeg godt vil rende rundt med ~5 extra kilo...


    Ja den gruppe slutter jeg mig også til,jeg spiser og spiser og drikker meget ØL :D men lige meget hjælper det :boxed:
    Har fået målt mit stofskifte,blodtal osv,men der er sku ik noget galt,jeg er 180 cm høj og vejer kun 58 kg. 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af icemann
    Ja den gruppe slutter jeg mig også til,jeg spiser og spiser og drikker meget ØL :D men lige meget hjælper det :boxed:
    Har fået målt mit stofskifte,blodtal osv,men der er sku ik noget galt,jeg er 180 cm høj og vejer kun 58 kg. 8o


    Ja, øl er godt ... :)) Skål ;)


    Er selv ~180 og vejer ~68 ... :crazyeyes:


    Har også selv være forsøgskanin, men min læge fatter heller ikke hvorfor jeg ikke kan tage på. Skide amatør. :boxed:


  • Ja min læge kan sku heller ikke forstå det,det eneste han siger er at jeg har en go forbrændning 8o


    Ja det er vel ved at være tid til en formiddags pils :D
    Skål Skipper :cheers:

  • Jeg var selv elendig til at løbe, da jeg startede hos milli, men det blev man ret hurtigt god til, da de jo går højt op i alt det løberi. Det var noget med en fast 5 km en gang om ugen og så en 6 km terrænløb hver fredag. Kombineret med opvarming i form af FUT, var det en gratis og meget effektiv motion, som jeg varmt kan anbefale.
    En sergent vi havde, blev pludseligt single. Han havde mindst 10 kg for meget på i form af en pænt stor ølvom og sidespæk. Det kom han lige af med på 3 måneder. 8)
    Jeg endte også med at være god til at løbe. En Cooper test (12 min. løb) nåede jeg sommetider op på 3950 m på og det er ikke dårligt. ;)
    Kom i løb knægt, men husk at starte stille og roligt op. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ScratchY


    ja, der findes nogen som har usædvanligt højt stofskifte.... ( lucky @$#*¤ X( )


    i øjeblikket vejer jeg 83kg og er 183cm høj.
    jeg regner med at komme ned på de 70kg, som en start. jeg har hørt fra folk at når man først er begyndt at dyrke motion og spise sundt, så bliver det tilsidst ren rutine. men man skal stadig huske at spise sukker og salt. ikke kun grøn salat og friske grøntsager.


    Du har et BMI på 24,8, og 18.5 til 25 er normalt, så du er ikke overvægtig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Du har et BMI på 24,8, og 18.5 til 25 er normalt, så du er ikke overvægtig.


    Det kan man nu ikke sige udelukkende pga. ens BMI ... Ens kropsbydning kan være meget forskellig... Højde og vægt kan ikke bruges som absolutte tal for udregning på om man ser "tyk" eller "tynd" ud ...

  • jeg slutter mig til gruppen som ikke ka ta på :D jeg er 185 og vejer godt 62kg og lige meget hvor meget jeg indtager af slik, øl og mad så tar jeg ikke på det er sq irriterende :P

  • Ja, jeg købte jo et lækkert Polar A5 puls ur i sommerferien, kunne være jeg skulle bruge det som puls ur nu :D ;)


    ang. træning, så for at gøre det optimalt, så skal man skifte de ting ud man laver hver 3. uge, fordi elelrs vænner kroppen sig til det, og mindsker afbrændingen :(


    til BMI, fandt jeg lige ud af hvad Polar skriver om det i min manual:


    < 18,5: Underweight
    18,5-24,9: Normalweight
    25,0-29,9: Overweight
    30,0 - ?? : Obesity!


    Ligger selv på 27,1 :-(


    **********************
    Men jeg vil godt være med på den vogn med at stramme maven og resten af kroppen op :) Og evt. tabe nogle kilo :D :D :D
    **********************


    Jeg har faktisk fundet ud af at min kærestes mor abonnerer på bladet "I form" og de er li' begyndt på et træningsprogram deri, kunne jo være man skulle få lidt inspiration derfra :D Og evt. regne lidt på hvad man brænder af af kalorier om dagen :) Og spise derefter :D


    EDIT: er 1,81 og vejer 86Kg


    ***
    EDIT2: Den gennemsnitslige tweak.dk bruger er ~177cm høj og vejer ~70Kg :D
    ***

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Også her. Pisse-irreterende faktisk siden jeg godt vil rende rundt med ~5 extra kilo...


    Jeg kan godt donere 5 kg hvis det er :) Du skal bare arrangere overførslen, så skal jeg nok levere varen :))


    Topic:
    Er pt. ved at tabe mig. Gik igang i marts, og jeg er indtil videre blevet små 20kg lettere. Opskriften er meget simpel. Hold kroppen igang i mindst en time om dagen (gåture, svømning, træning) og tænk dig om når du spiser. Spisetabeller, piller og vammelt nupo-pulver er ikke nødvendigt - bare brug pæren når du spiser, og sørg for at 'tage dig selv' i at købe slik osv.
    Jeg er specielt slem til at købe f.eks. to kæmpe poser Haribo, for derefter at indhalere dem på 10min - men ikke længere, for det er en ren vanesag.

  • Hvis du vi gå op i det så udregn dit ligevægts indtag! Spis så ca. 500 kcal mindre end dit ligevægts indtag, så taber du dig automatisk og på den rigtigste måde!


    Det er så endnu bedre hvis du dyrker noget motion samtidigt for at sætte din forbrænding op!

  • Er 1.72 og vejer ca. 62.......
    Jeg har selv været på slankekur 2-3 gange, hvor jeg nok i alt har tabt 8 kg. eller sådan noget.
    REGLEN ER SIMPELT: DET ER IKKE HVOR MEGET DU SPISER, DET ER HVAD DU SPISER!


    Man skal ikke prøve at sulte sig selv, hvis man skal tabe sig, man skal bare spise sundt.
    Du kan heller ikke bare gå på slankekur i 2 måneder, og så skifte tilbage som det var før, det handler om at ændre sin livsstil :D


    Så det handler om at dyrke motion, spise sundt (ikke mindre) og holde stilen......... (Ellers så kan man også lære meget af, at se Dr. Phil) :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ramaskriget
    aarj.. ikke sådan lige op til jul. der er det altså pænt svært at skære ned på det ene og det andet, og vejret er jo lort. det begynder jo snart at blive minus grader hele tiden. men ellers så kunne det da godt være :D er 165 cm høj (jeg er meget lillle!)men har også fødselsdag sidst på året) og vejer lige godt 56-57kg. så.. ag med et par af dem..... EFTER nytår!


    jeg er da 167 cm:T
    og vejer 54;)
    Jeg går ik efter slankekur (jeg er da oz kun 15 år)... men jeg holder mig i form.... løb tirsdag onsdag nogen gange søndag... badminton mandag og Fredag og nogen gange lørdag;)
    så har kun fri Tirsdag:P

  • Jeg er heller ikk en af dem der ligefrem vejer for meget..


    Spiser masser af mad, men tager ikke det store på. Derudover lider jeg af langsomudvilket muskulatur (dvs sige at min muskulaturs udvikling er et par år bagefter :/) - Dyrker noget styrketræning for at få processen sat op, og så spiser jeg masser af mad, dog synes jeg ikke at blive specielt "federe". Vejer ~65 og er ~187 cm.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra



  • FEDEST!!! :clap:


    jeg tænkte på at opdatere tråden hver mandag, så folk kan følge med i vægttabet ;)


    tak for de gode råd!
    i siger jeg skal spise sundt... men helt præcist hvad skal jeg spise, og hvad skal jeg ikke spise?


    jeg ved seføli godt at jeg ikke skal indtage alt for mange søde sager, men hvis i kunne give mig nogen gode råd omkring kosten ville jeg blive glad! :D


  • Tja .. 300 gram grøntsager og 300 gram frugt om dagen (3 stykker) .. Groft brød, magert kød og pasta, ris eller kartofler ..


    Tjek om det du køber har en fedtenergiprocent på under 30, hvis ikke, så lad være med at købe det .. Jeg har et kort, der kunne bruges til at tjekke fedtenergiprocenten, jeg fik i Imerco, men ved ikke om de kan fåes mere .. Føtex har også haft et hjul man kan gøre det samme med ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Tja .. 300 gram grøntsager og 300 gram frugt om dagen (3 stykker) .. Groft brød, magert kød og pasta, ris eller kartofler ..


    Tjek om det du køber har en fedtenergiprocent på under 30, hvis ikke, så lad være med at købe det .. Jeg har et kort, der kunne bruges til at tjekke fedtenergiprocenten, jeg fik i Imerco, men ved ikke om de kan fåes mere .. Føtex har også haft et hjul man kan gøre det samme med ..


    noteret ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Og det har du regnet ud efter det ikke repræsentative antal der har skrevet deres højde og vægt her .. Den holder jo ikke .. ;)


    Nej, grundlaget er sQ egentlig lidt tyndt, men det skulle regnes ud alligevel :D Og tror da at det et eller andet sted nok skal passe sådan nogenlunde... ;)


    EDIT:
    Vi opretter da bare en ny tråd, hvor vi kan poste ting og sager vedr. vores opstrammen og vægttaben :D


    Jeg tror jeg laver et skema som jeg kan udfylde dag for dag, for at finde ud af hvad jeg spiser, og hvor mine dårlige vaner ligger :D :D


  • *Host*-splejs!-*host* :))