antipriatgruppen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dr_degn
    jeg har miste 3 computer nu sidder kun tilbage med min bærbar.....


    Er det i denne sag, du har mistet 3 computere?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dr_degn
    tror jeg skyder mig selv


    Hver sin lyst. Lyder dog lidt ude af proportioner.

  • JEg vil rådgive dit til at skaffe dig en advokat som har haftsådanne sager før.


    Mener at have hørt at disse sager faktisk kan vindes.

  • Fra piratgruppen.org


    Jeg har modtaget et erstatningskrav - hvad gør jeg?


    APG har udsendt erstatningskrav til en lang række danske fildelere, som en del af en international skræmmekampagne. Deres kampagner er hidtil faldet lige op til en weekend/ferie, hvor det traditionelt er svært at få kontakt til juridisk bistand. Deres strategi er at sende store erstatnigskrav og true med at hvis folk ikke betaler, vil sagen komme for en dommer og det endelige erstatningskrav vil blive endnu større på grund af sagsomkostninger mv. Kombineret med mangel på juridisk bistand, har denne trusselsstrategi desværre fået en del fildelere til at betale til APG.


    Vores opfattelse er, at APG’s bevismateriale i almindelighed er meget svagt, og at de godt selv ved, at de ofte kun får penge ud af folk fordi de er opskræmte. Derfor er vores generelle opfordring:


    Betal ikke deres erstatningskrav
    Lad være med at sige noget til dem om sagen
    Kontakt en advokat
    Afvent advokatens vurdering af sagen


    Vi vil gerne anbefale en advokat, der har oparbejdet ekspertise på det her område og er sympatisk indstillet overfor folk som os, nemlig:


    advokat Per Overbeck


    Hovedvagtgade 6, 4. sal


    1103 Kbh K


    tlf: 33 11 36 36


    Hvad penge til advokatbistand angår så er den slags desværre ikke dækket af retshjælpforsikringer mv. Forsikringer dækker typisk først hvis der kommer en retssag. Udgiften til at få en advokats vurdering af din sag burde ligge omkring de 2-3000 kr, men vil være højere i tilfælde af meget store erstatningskrav, fordi advokaten i disse tilfælde påtager sig en større risiko.


    Vi har startet en indsamling hvor du kan søge om støtte til at få dækket den slags omkostninger. Du kan læse mere om den her (og husk selv at støtte vores retshjælp når du har fået APG til at stikke piben ind).


    Du kan også få gratis vejledende bistand hos:


    Advokatvagten
    NGR-Nettets Gratis Retshjælp
    Krim


    Tæppebombningen med erstatningskrav er noget af det alvorligste af hvad APG foretager sig i vore øjne. Ikke fordi de vinder retssager angående deres erstatningskravs berettigelse, for det har de ikke gjort i nævneværdig grad indtil nu. Men fordi de skræmmer så mange mennesker, og fordi det koster uskyldige normale mennesker så dyrt i bekymring, tid og penge at skulle forholde sig til deres ofte vildt overdrevne og ubeviselige krav. En af deres advokater har selv sagt til TV2 at APGs tidligere advokatfirma gangede erstatningskravets størrelse med to, for så kunne de altid tilbyde forlig til det halve.


    Vi finder denne brug af skræmmekampagner fra professionelle advokater overfor almindelige mennesker dybt uetisk. Det svarer i vore øjne til de firmaer der sender fupregninger ud til andre firmaer i ferieperioderne og så ser om den går. Vi arbejder derfor på at finde en måde at tvinge APG til kun at sende erstatningskrav ud de virkelig kan bevise de har. Vi vil derfor gerne høre fra alle der har været i kløerne på dem. Skriv til advokaten@piratgruppen.org

  • Hvis man har hentet 3700 musiknumre og 78 film ulovligt. Så er der ikke noget forkert i at han skal betale for det han har gjort. Går ud fra det - da personen jo ikke her har benægtet det. Og vi er vel alle klar over, at det strider mod loven, at hente sådanne ting. Det er der jo ikke noget nyt i !! Og efter hans eget udsagn er det jo ikke første gang.
    Troede faktisk ikke vi herinde går ind for ulovligheder.
    Der er IMO ikke forskel på det som tråden her drejer sig om efterhånden og så de warez-diskutioner o.lign. som der ind imellem kommer.
    Forstår ikke lige sammenhængen i, at vi ikke må det med warez - men godt må medvirke til at hjælpe folk, som har hentet musik og film ulovligt. :roller:
    Men det er jo ikke lige mig der bestemmer men jeg undres bare, at tweak.dk selv henviser snydere/lovbrydere - til sider og forsvarere, så de kan undgå at betale for de ulovligheder de har begået. Fatter det ikke helt. :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Hvis man har hentet 3700 musiknumre og 78 film ulovligt. Så er der ikke noget forkert i at han skal betale for det han har gjort. Går ud fra det - da personen jo ikke her har benægtet det. Og vi er vel alle klar over, at det strider mod loven, at hente sådanne ting. Det er der jo ikke noget nyt i !! Og efter hans eget udsagn er det jo ikke første gang.
    Troede faktisk ikke vi herinde går ind for ulovligheder.
    Der er IMO ikke forskel på det som tråden her drejer sig om efterhånden og så de warez-diskutioner o.lign. som der ind imellem kommer.
    Forstår ikke lige sammenhængen i, at vi ikke må det med warez - men godt må medvirke til at hjælpe folk, som har hentet musik og film ulovligt. :roller:
    Men det er jo ikke lige mig der bestemmer men jeg undres bare, at tweak.dk selv henviser snydere/lovbrydere - til sider og forsvarere, så de kan undgå at betale for de ulovligheder de har begået. Fatter det ikke helt. :rolleyes:


    For en enkelt gangs skyld, er jeg fuldstændig enig med ovenstående herre.
    Synes det er temmelig dobbeltmoralsk at man ikke må diskuttere et spil der ikke er udkommet i danmark endnu, men man må gerne hjælpe en gut med at vinde en retssag hvor han, (og lad være med at sige nej, for vi ved alle han er), skyldig i, som angår netop selvsamme emne, bare i et meget større omfang.

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Tror at alle der har fået sådan et brev ind af døren gerne vil have lidt hjælp. Og det er vel det denne tråd handler om?


    Tror ikke der er nogen tvivl om at han selv synes det var dumt at share filerne.


    Og der med ikke sagt at piratkopiering er ok.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Hvis man har hentet 3700 musiknumre og 78 film ulovligt. Så er der ikke noget forkert i at han skal betale for det han har gjort. Går ud fra det - da personen jo ikke her har benægtet det. Og vi er vel alle klar over, at det strider mod loven, at hente sådanne ting. Det er der jo ikke noget nyt i !! Og efter hans eget udsagn er det jo ikke første gang.
    Troede faktisk ikke vi herinde går ind for ulovligheder.
    Der er IMO ikke forskel på det som tråden her drejer sig om efterhånden og så de warez-diskutioner o.lign. som der ind imellem kommer.
    Forstår ikke lige sammenhængen i, at vi ikke må det med warez - men godt må medvirke til at hjælpe folk, som har hentet musik og film ulovligt. :roller:
    Men det er jo ikke lige mig der bestemmer men jeg undres bare, at tweak.dk selv henviser snydere/lovbrydere - til sider og forsvarere, så de kan undgå at betale for de ulovligheder de har begået. Fatter det ikke helt. :rolleyes:


    Jeg er enig, men grunden til at jeg synes det er okay at folk støtter ham er pga. den måde APG driver forretning på. Det burde bl.a. ikke være et privat ejet firma, som skulle stå for den slags.

  • Ok ok, men så besøg da http://www.piratgruppen.org, de kan hjælpe med sådanne sager..


    Nogen har postet deeplinks til deres side, men du burde læse meget, hvis ikke alt for at være så stærkt vidende som muligt!

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Martin
    Tror at alle der har fået sådan et brev ind af døren gerne vil have lidt hjælp. Og det er vel det denne tråd handler om?


    Tror ikke der er nogen tvivl om at han selv synes det var dumt at share filerne.


    Og der med ikke sagt at piratkopiering er ok.


    Tja - måske. Men for mig er det noget tvetydigt, at forbyde snak, som handler om warez og andet i den dur. Og så samtidig hjælpe én, som virkelig har lavet noget ulovligt ved hjælp af sin PC og er blevet knaldet for det - flere gange endda.
    Det her handler for mig og sikkert også andre om en "linie" der gælder her på tweak vedr. ulovligheder. Som jeg altid har bakket op om, men som jeg er blevt meget i tvivl om efter denne tråd.
    Du skriver selv at piratkopiering ikke er okay - men samtidig henviser du og viser hvordan, en piratlovbryder skal håndtere sit problem. Der er ikke noget logik i det - IMO. :rolleyes:
    Edit: Slet ikke i forhold til den hårde måde, i slår ned på warez-snak i div. fora her på tweak.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dr_degn
    tror jeg skyder mig selv


    Hver sin lyst. Lyder dog lidt ude af proportioner.[/quote]


    Prøv at hør jer selv. Sæt jer selv i mandens situation, og respekter dog at det er et vanvittigt vendepunkt i hans liv. Ja, selvfølgelig er det dumt, at have delt så meget som han har, men det er mindst lige så vanvittigt, at sagsøge enkeltpersoner for 140.000 kr. for at have delt musik og film.


    Utroligt Bentzin, som du altid kan være bagklog. Ja, vi ved godt, at det er hamrende ulovligt, men er det ikke systemet der fejler noget, når en privatperson kan få en bøde på 140.000 kr? Det kunne lige så godt have været en 15-årig dreng, som havde fået den bøde, og så er der edderrøvme noget galt med systemet, og ikke brugerne.


    Jeg synes det er fedt at se, at Martin ikke tager den afstand som Tweak.dk normalt tager til warez. Jeg kan godt forstå, at Tweak ikke vil i APG eller lignendes søgelys, men jeg synes godt nok de har været yderst strikse i nogen situationer, hvor man næsten har fået ban advarsler for at omtale Azureus. APG kommer jo ikke og banker på hos jer, fordi brugerne på jeres forum snakker om fuldt lovlige klienter.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    Han er nok blevet nødt til at sidde bøden af i fængslet.. hehe.. :]


    Skræmmende så "sjove" indslag der kommer.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Desuden når de samtidig ved, at det er ulovligt og straffes hvis de bli'r knaldet. :T


    Nu ved jeg ikke om det er tilfældet her, men der er mange, som godt vil opofre penge, tid og kræfter på, at få retfærdiggjort det danske og internationale retsystem på mange af de her punkter, og som PG kalder det "Dele kultur med sine medmennesker", og så synes jeg det er en lidt tam holdning at have til emnet. Sidder du med en 100% lovlig Windows, Office, Winamp og spilpakke?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    He he.. Av min pengepung.. Mega surt!
    Hvor ville jeg dog bare ærge mig!
    Rigtig meget,..
    Og fortryde at man havde installeret DC.. hehe..


    Ja, men så er du vidst en rumhelt. 10 hatte til dig, og en på låget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza


    Prøv at hør jer selv. Sæt jer selv i mandens situation, og respekter dog at det er et vanvittigt vendepunkt i hans liv. Ja, selvfølgelig er det dumt, at have delt så meget som han har, men det er mindst lige så vanvittigt, at sagsøge enkeltpersoner for 140.000 kr. for at have delt musik og film.


    Utroligt Bentzin, som du altid kan være bagklog. Ja, vi ved godt, at det er hamrende ulovligt, men er det ikke systemet der fejler noget, når en privatperson kan få en bøde på 140.000 kr? Det kunne lige så godt have været en 15-årig dreng, som havde fået den bøde, og så er der edderrøvme noget galt med systemet, og ikke brugerne.


    Helt ærligt Alaza, så har det ikke en disse med at være bagklog. Jeg er bedøvende ligeglad med den person som er blevet knaldet for 3. gang . Han må vel snart lære, at det ikke er lovligt og at det koster noget - når man bli'r ved med at bryde loven.
    Det kaldes konsekvens ! Tror jeg nok.
    Det som undrer mig meget - er tweak.dk's tvetydige handlemåde overfor piratkopiering, warez o.lign.

  • Umiddelbart har jeg meget svært ved at tro på, at han er blevet taget tre gange. Så ville sagen også være kørt videre på en anden måde, og jeg er sikker på, at han ville have været omtalt på PG og lignende. Er det cause and effect du prøver at formulere dig frem til?

  • altså hvis i fik et brev ind af brevsprækken hvor der stor i skulle betale for dette ville i så ike søge hjælp? selvom at dette er imod loven betyder det da ikke man må hjælpe personen med at komme ud af det. han spørger om hjælp til hvad han skal gøre og det må han da også gerne. det er det forummet handler om. så derfor må martin da godt give ham forslag til en god advokat og det......
    tror i ville gøre det samme hvis i stod med det brev i hånden, og hvis i så ikke fik hjælp ville i nok også blive lidt skuffede..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Umiddelbart har jeg meget svært ved at tro på, at han er blevet taget tre gange. Så ville sagen også være kørt videre på en anden måde, og jeg er sikker på, at han ville have været omtalt på PG og lignende. Er det cause and effect du prøver at formulere dig frem til?


    Men han skriver jo selv at det ikke er 1. gang.
    Ka' du ikke lige forklare hvad du mener med det sidste - forstår det nemlig ikke helt ! Er dansker. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Men han skriver jo selv at det ikke er 1. gang.


    Gør han? Jeg har set ham skrive, at han har mistet 3 PC'er. Jeg har ikke set ham skrive, om det er sket i 2-3 tidligere sager eller i denne sag.


    Jeg har faktisk ikke engang set ham skrive, at de er blevet beslaglagt. De kan jo lige så vel være futtet af i forbindelse med mislykkede overclocking-forsøg. Sidstnævnte sker som bekendt for nogle af de personer, som frekventerer dette forum.


    Derudover har jeg meget svært ved at se det ulovlige eller moralsk forkastelige i at rådgive en person, som er blevet taget i en ulovlighed. Du synes måske også at det er moralsk forkasteligt at være forsvarsadvokat?


    De fleste af rådene har endda ikke engang handlet om, hvordan han skal smyge sig uden om skyldsspørgsmålet. De har simpelthen handlet om, hvordan han skal få hjælp til at få sin sag behandlet retfærdigt, så han f.eks. ikke risikerer at blive forledt til at betale en kompensation, der overstiger hvad en domstol ville være nået frem til.

  • ja det er ande gang jeg er tage, første gang var det på grund af at jeg lave en firma (noname) server om så minne data kørte på server (lave om til en Wars) server. det koste 23.000 kr men slap med 17 K


    det jeg mente med 3 computer er at jeg har haft 3 linux serber stå og sutte fra nette 24/7 . de bliv af hente imorges af politie samme med en der var DUM som en Dør da han ville have at jeg gav ham minne kodes til systemmet Problemmet er bare at jeg lave en 3X bro på linux system med en ftp server så de kan komme ind og se alt hvad der ligger på systemmet.
    Ps. og hvem der står med skyld det er MIG og det er 100% .


  • Her er hvad han skrev i aller første indlæg (som startede tråden)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af Dr_degn
    så har de være der igen


    Ud fa det virker det ihf. på mig, som om det ikke er første gang.
    Til alt det andet du skriver, har jeg kun dette at tilføje - endnu en gang: Jeg undrer mig over den tvetydige "linie", som jeg lige pludselig oplever tweak.dk viser i denne tråd - ift. tidligere warez-tråde, hvor der er blevet slået hårdt ned på al snak om warez. Som jeg helt klart er enig i. Vi skal ikke, her på tweak.dk, stå som nogle der går ind for ulovligheder.
    Som tidligere udtrykt, så må man bøde for det ulovlige man har lavet. Sådan er det bare. Og der er vist ikke nogen tvivl om, at loven er brudt. Også i den grad IMO.
    Slutter her nu. Skal op klokken l... - flyet venter ikke hvis jeg kommer for sent. Sleep well. Vi kan evt. snakkes ved om en uges tid. ;)

  • Tror ikke at der er nogen herinde der er uenige i at laver man noget ulovligt skal man have en straf.


    Men selv den værste forbryder har krav på en fair retsag hvor man har mulighed for at forsvare sig bedst muligt.


    Og at der bliver givet gode råd om hvordan han kan forsvare sig kan jeg ikke se noget forkasteligt i, og det er ikke uforeneligt med tweaks holdning til wares overhovedet.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr