Cascade FX55 OC DK 5 del

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freddie
    Tom er det bare mig som ser helt galt eller kører du 421 mhz på dine PC4400 ram ? :boxed:


    Syns da godt nok at det virker voldeligt.


    Ja 421 mhz 8o


    Hvad skal vi med DDR2 !


    Ikke helt stabilt, men arbejder på sagen, der skal lige loddes nogle frække steder på MOBO.


    Egentlig havde jeg bestilt nogle specielt udvalgte Mushkin ram i Tyskland, men der kom nogle forkerte. I fustration over ikke at kunne komme videre, tweakede jeg lidt videre på de "slappe" cas 3 ram.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon


    Jamen det er jo sygt..
    Gir det noget i forhold til de ~265 2-2-2-5 du ellers kører? Gør det vel?


    265 max timings svarer ca til 338 "slappe" timings så jeg lurede lige på dem der kan få 310-340 på rammene ;)


  • En sandra bench ?


    Kunne være rimlig ondt ved den hastighed 8o

  • tom er det ikke rekord med DDR1??
    tom du bruger 9.5 multien?
    husk de halve multipliers ikke giver den rigtige ramhastighed, rammene kører nærmere 370. også en pæn hastighed ;)
    rammene kører som efter næste hele multiplier, dvs i det her tilfælde 10:
    3690/10=369 mhz

  • Der er egentlig billeder i de tidligere tråde del 1,2,3 og 4. Men de er jo spredt, og trådene er lange. Vil lave et billedresume. Vi skal snart have Mr. Tweak til at komme og tage billeder, også inde i Cascaderne (aldrig vist før) -Men det er jo det med tiden.


    Sidder stadig og tweaker med ram, det er nu ganke fornøjeligt. Har taget en gammel FX-53 på luft. Se jeg fandt nogle 3 år gamle ram, der faktisk har været til salg, der var ingen der købte dem...
    Det kan være man skal beholde dem selv :roller:


    Godt 300 og hurtigste timings. Pifasttiden på luft er ligegyldig, det er rammen der fin.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    tom er det ikke rekord med DDR1??
    tom du bruger 9.5 multien?
    husk de halve multipliers ikke giver den rigtige ramhastighed, rammene kører nærmere 370. også en pæn hastighed ;)
    rammene kører som efter næste hele multiplier, dvs i det her tilfælde 10:
    3690/10=369 mhz


    Nej, det er ikke er rigtigt på FX, det man kan sige er, at ram-performance ved feks 9.5 ikke er meget bedre end ved 9, fordi CPU'en bruger kræfter/tid på at oversætte den halve multi. Nogle gange kan man opnå et højere OC ved halve multi, fordi CPU'en således bliver lidt forsinket, og derfor mindre belastet. Men det er et problem mellem kontrolleren og CPU, ikke mellem ram og kontroller.


    Her bruger jeg den halve multi udelukkende for at få højere CPU hastighed. Lige forinden lavede jeg helt det samme ved multi 8 den er her:

  • Hvor er det voldeligt Tom...
    Syns da godt nok at det er vildt at de kører så hurtigt de PC4400 ram. Godt nok også nogle gode BH5 ram de andre der. 300 mhz i 2-2-2-5 det er sgu ikke noget man ser hverdag. Hvad volt er det ved ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freddie
    Hvor er det voldeligt Tom...
    Syns da godt nok at det er vildt at de kører så hurtigt de PC4400 ram. Godt nok også nogle gode BH5 ram de andre der. 300 mhz i 2-2-2-5 det er sgu ikke noget man ser hverdag. Hvad volt er det ved ?


    kun 3.8 volt :))

  • Tom, må man spørge hva den kaskade står dig i?
    Der var nemli én på oc.dk som mente du havde puttet ca 200k i systemet.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |ToXiC|-EViL
    Tom, må man spørge hva den kaskade står dig i?
    Der var nemli én på oc.dk som mente du havde puttet ca 200k i systemet.


    200k er nok ikke HELT galt hvis man regner diverse døde hw med osv.
    han sælger en cascade for ~50k så vidt jeg husker, det er 2 af dem og så noget udvikling.
    Dertil kommer så et par FX'er til 8k og nogle grafikkort til 4k.
    det løber op kan man se, der mangler ram og bundkort ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freddie
    hehe hvorfor ikke 4 volt nu du er igang.


    Det har ikke været nødvendigt, man skal jo heller ikke overdrive :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Nosfer@tu
    ja en omgang billeder er da hvad der skal til!!!!!


    Der skal simpelthen være en special del på tweak.dk der "fremviser" Skill delen fra dig Tom Holch :D


    Jeg må se at få talt med Martin om det ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af |ToXiC|-EViL
    Tom, må man spørge hva den kaskade står dig i?
    Der var nemli én på oc.dk som mente du havde puttet ca 200k i systemet.


    ? Jeg kender ikke beløbet, det er langt over 100k men ikke 200k. Der er jo også tale om "skjulte" omkostninger, når man tager fri, for at deltage i møder etc.
    Beløbet er jo også underordnet, jeg satte mig for, at udvikle en ultimativ sikker og pålidelig PC køler. Jeg synes det er lykkedes meget godt :)
    Men salget er foreløbig udeblevet, jeg har nu heller ikke gjort det store for at markedsfører den. I starten var der et firma der ville bestille nogle, men de gik konkurs inden :( Der har været mange forespørgsler fra udlandet, men 70k er mange penge for en kold computer. Forespørgsler munder ofte ud i, at folk vil have en mindre og billigere hvis jeg kan lave sådan een. Men der er kun een model --Den bedste. "Cascaden". :P

  • Hmm... tænker det blir svært med "ordentlig" køling på grafikkortene, hvis man kører SLI. Sidder kortene ikke for tæt til at kunne montere anden køler end luft?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \