luft i vandkøling ?

• Hej, jeg har lige fået mit vandkøling op og stå, men der bliver ved med at komme små lyftbobler ind i cpu kølerhovedet... Og så er det jeg vil vide om det går væk efter noget tid, eller om det er en fejl ? (Jeg har kun haft det kørende i 7 min NU.

Gør det noget at der er en lille luft lomme og bitte små bobler i køler hovedet ?

Vil den køle fint ?

Edit : Kom nu svar... jeg er lidt utålmodig, jeg har ikke gamet på min rigtigt comp i 5 dage nu... Og jeg tør ikke stætte mit hw ind før jeg er sikker på, at det er godt... :rolleyes:

Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

Rettet en gang, sidst af b34tz0r ().

• bobler SKAL væk.....7min....heh det skal jo stå 24 timer for at checke om det overhovedet er tæt :) vær lidt tålmodig...

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    bobler SKAL væk.....7min....heh det skal jo stå 24 timer for at checke om det overhovedet er tæt :) vær lidt tålmodig...

hmm der er ikke sket noget endnu... ;(
    Boblerne bliver ved med at være der... nu har det stået i ca. 30 min :(

Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

Oprindeligt indlæg af b34tz0r

hmm der er ikke sket noget endnu... ;(
    Boblerne bliver ved med at være der... nu har det stået i ca. 30 min :(

de skal nok forsvinde inden du har gennem tæstet om det holder tæt... men jeg vil ikke tænde for alt hardwaren før de er væk.... dog ventede jeg ikke 24 timer før jeg tæntet mit... mere ca. 5 timer.. og jeg hold MEGET øje med det de første par dage...

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
    2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
    Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

• Ok, jeg er bare ved at få nederen på over de skide bobler ? ;(

Er du sikker på at de forsvinder ? :rolleyes:

• Tilt dit kabinet sønikke. Særligt hvis du har astek reversion 2.x så kan der være MEGET luft i din radiator også.

bare løft røven af dit kabinet 10-15 cm op og tilt det til den side af hvor vandet løber ind i radiatoren, så kommer der en masse luft ud.

At slukke og lade vandet stå 30 - 90 sek er også en god ide, for så samler luften sig og når du tænder for systemt igen får de et BOOST ;)

1 time er sku fint nok, sålænge du ved at du ikke ligger pres på slangerne når du smider kabinet siden på OG du har tjekket at slangerne ikke kunne komme længere ind i køleovedet/hørte/mærkede klikket.

Du har VA700 SWA kabinettet ikke?

• Jeg har et VA7000 BWA :)
    Jeg har prøvet at tilte det lidt, men prøver igen så, og så må jeg også prøve at slukke og tænde. Tak for tippet.

Det skal lige siges at det har stået i ca 1.27 time og de fleste små luft bobler er forsvundet.

Jeg ved ikke hvad køler hovedet hedder... :rolleyes:
    Den hedder : Asetek - WaterChill DYO, CPU Cooler, 10mm tubes Link til shg : http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320537

• Alle mine bobler forsvandt stille og roligt...

Monterede det hele inde i PC'en efter test run... Og så lod jeg den bare stå.. Så det der lille resevoir man får med det blev langsomt mindre og mindre fyldt med vand :D

I starten var den næsten helt til kanten nu er der 1-2 cm luft i det...

Så det burde forsvinde gradvist...

Så længe det har et sted at sætte sig?

• Nu har jeg banket, løftet, rystet og slukket og tændt... Men der er stadig nogle få bobler i... :( Må der SLET ikke være nogle bobler, eller er det ok med et par bitte små ?

Edit : Jeg har stadig nogle halv store nogle...
    Bitte små = bobler som er 1mm kvadrat.

Rettet 2 gange, sidst af b34tz0r ().

• Hvad mender du med : "Så længe det har et sted at sætte sig" ?

Oprindeligt indlæg af b34tz0r
    Hvad mender du med : "Så længe det har et sted at sætte sig" ?

Han mener et sted, hvor luften kan samles og det plejer normalt, at være i et reservoir, såfremt man har sådan et på. Har man ikke det, vil luften samle sig et sted, sandsynligvis i højeste punkt med stor overflade i systemet.

Da jeg kører med passivt vandkølet radiator, uden reservoir, samler luften sig i toppen af radiatoren, hvor det heldigvis, er ret simpelt at lufte ud.

Det er helt normalt, at der er luft i systemet til at begynde med. Da jeg havde akvarier, var der altid millioner af små luftbobler over alt i et nyopfyldt akvarie, men det forsvinder i løbet af et par dage. ;)

• Ok, ja i mit tilfælde samler luften sig i cpu kølerhovedet... :/ og self. lige ved siden af outtake, men alligevel gider det ikke ud... og de små bobler er ved at forsvinde, så det går vist fint. jeg lader det stå natten over og så må jeg se hvad der sker :)