For varm Prescott

• Hej.

Har en prescott 3GHz, som kører med normale (auto) specs i bios. Alligevel bliver den over 60 grader ved full load og nogle grader over 50 ved idle. Er det ikke lige voldsomt nok, og så skal det endda siges, at siden af mit kabinet er taget af. Ellers bliver det helt voldsomt. Har en ZALMAN 7000A køler.

P4 2,8 GHz
    Asus P4P800-Deluxe
    4 x 512 mb Kingston PC3200 DualChannel
    Radeon 9600 Pro, 128 mb

Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
    prescott bliver jo meget varm, du har sat en blæser i kabinnet som puster luften ud, lige til venstre for køleren ikke?

En Prescott bliver ikke meget varmere end en NW.. ;)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    De nye steppings af Prescott bliver ikke specielt varme. Slet ikke socket 775.

Nemlig.. Den eneste grund til at en Prescott bliver for varm, er for dårlig køling! ;)

Maverick: Med din køling burde du ikke ha problemer med tempen. på en Prescott.. Især ikke hvis du har et udemærket airflow i dit kabinet! ;)

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Nemlig.. Den eneste grund til at en Prescott bliver for varm, er for dårlig køling! ;)

Maverick: Med din køling burde du ikke ha problemer med tempen. på en Prescott.. Især ikke hvis du har et udemærket airflow i dit kabinet! ;)

tjaa jeg har sat en mega køler til at blæse lige skråt ind i kabinette... og syntes statig den er meget varm... og så skal der ikke meget til at den slukker i spil bare man oc lidt... tror det er var den siste Intel processer jeg får har ellers altid vært intel mand men det er er ved at være dråben, købt hardware for ja ca 14000 kr og så er det en støvsurger man får :boxed: cpu blæseren køre ikke under det 2700 rpm og det lammer.. den har da vært helt op på at køre 4000 rpm det sku vild.... jeg må indrømme at jeg ikke kan andbefale andre at købe sådan et system så heller købe en amd 64 3500

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    De nye steppings af Prescott bliver ikke specielt varme. Slet ikke socket 775.

ville ikke helt være enig med dig der... har min gammle 2.4 N (800) og selv om den så skulle op på de ca 3.4 ghz blev den ikke nær så varm som denne her p4 560 og så var det da med dårliger køling

Oprindeligt indlæg af Potter
    Hej.

Har en prescott 3GHz, som kører med normale (auto) specs i bios. Alligevel bliver den over 60 grader ved full load og nogle grader over 50 ved idle. Er det ikke lige voldsomt nok, og så skal det endda siges, at siden af mit kabinet er taget af. Ellers bliver det helt voldsomt. Har en ZALMAN 7000A køler.

Mærkeligt , jeg har monteret en P4 3.0 Prescott i et P4P800-X med en TT MR2 , mener jeg den hedder fra SHG til 119 kr og den bliver 50 ved max load.
    38 ved idle.
    Der sidder en 80mm blæser foran og en bagpå.

The_Unforgiven

• der er altså stadig mange (der ikke bruger den nye socket) der har deres presshot deroppe, det er ganske normalt...men man kan jo altdi smide noget ordentligt kølepasta på istedet for det standard youghurt....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• Det passer meget godt på de temps jeg har på min.

Jeg har lige fået en 3.2E idag (Min fødselsdagsgave :) ) og den bliver kølet af en Zalman CNPS7000B-CU med AS5, så den falder nok et par grader når pastaen har siddet et stykke tid.

men 36 idle og ca 50-55 ved load.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Vil nu stadig vove at påstå, at det er varmere end en NW cpu :)

Min egen NW der i det sidste stykke tid "kun" har været OC'et til 250Mhz, fsb, kommer aldrig over de 45 i load med min Zalman CNPS-7000A - Idle ligger den kun på 28-30grader.
    Dog er det rigtigt at Intel har sørget for at temperaturerne på E-processorerne er faldet markant siden udgivelsen. Dette gælder både for de nye steppings til socket 478 og self socket 775...

• Kører ikke med luft, og kan ikke lige huske temperaturen, men med vand og 4.0Ghz kører min ca. 35 idle og 45 load med std. vcore, så self. er der lidt varme i dem, men synes nu ikke det er så vildt set i forhold til overclocking potentialet i forhold til NW.

En ven har en 3.2e som kørte ca. 75C i BIOS. Efter afmontering af org. køler og lidt rettelse af kølepasta med fingrene var den på ca. 50 i BIOS. (havde desværre ikke noget kølepasta lige ved hånden). Det har en del at sige hvis det er nogen hjælp for folk der bruger box-køler.

Oprindeligt indlæg af white

tjaa jeg har sat en mega køler til at blæse lige skråt ind i kabinette... og syntes statig den er meget varm... og så skal der ikke meget til at den slukker i spil bare man oc lidt... tror det er var den siste Intel processer jeg får har ellers altid vært intel mand men det er er ved at være dråben, købt hardware for ja ca 14000 kr og så er det en støvsurger man får :boxed: cpu blæseren køre ikke under det 2700 rpm og det lammer.. den har da vært helt op på at køre 4000 rpm det sku vild.... jeg må indrømme at jeg ikke kan andbefale andre at købe sådan et system så heller købe en amd 64 3500

Så er det jo sikkert din CPU-køler der stinker, hvis du stadig syns den er for varm! :P

Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Min prescott 3.2 @ 3.6 Ghz (altså den i juniors system) ligger på ca 49°C nu i windows i idle. Det er med en XP120 køler og en Papst low noise fan. Den sidder i et Antec 1030 kabinet, som er isoleret med noisekiller kit. Under full load er den lige oppe og runde de 61°C, men det er kun under dual prime at den kommer derop. Jeg har 4 Papst 12 dB 80mm kølere i kabinettet, og temperaturen ændrer sig kun 1°C når jeg tager kabinetsiden af :P Og det er vel at mærke målt på et Abit IC7-G.

Sørg for at der er ordentlig kontakt mellem cpu/køler, og at der er ordentlig udsugning bagi kabinettet (ved cpu). Sidstnævnte kan snildt betyde over 5°C forskel på både cpu og chipset temps, både idle og load.

Det er nok heller ingen skade til at man så vidt muligt optimerer airflowet igennem kabinettet.

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

• Efter en nats burn in ser det ud til at kølepastaen er ved at være optimalt, jeg ligger nu på 28 idle og 46-48 load i et 17-19 graders rum.

P4E bliver uden tvivl varmere end NW, men det er slet ikke så slemt som nogen blæser det op til at være hvis bare man har ordentlig gennemstrømning af luft og en ordentlig køler :)

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Malk
    Efter en nats burn in ser det ud til at kølepastaen er ved at være optimalt, jeg ligger nu på 28 idle og 46-48 load i et 17-19 graders rum.

P4E bliver uden tvivl varmere end NW, men det er slet ikke så slemt som nogen blæser det op til at være hvis bare man har ordentlig gennemstrømning af luft og en ordentlig køler :)

Det er vist 200 timer for AS5

• Så det bliver bedre endnu? :clap:

Intel 320 128Gb SSD
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Så er det jo sikkert din CPU-køler der stinker, hvis du stadig syns den er for varm! :P

ja det er det nok det var den som følgt med cpuen... men det blive på et tidspunkt skiftet med zalaman eller vand køling