Musicstyle :D

  • Stemte rock og Oldschool


    Betegner oldschool som Beatles og musik fra den gang ;)

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    Here we go again .. Jeg har ikke tænkt mig at sidde og forsvare samtlige heavy- og deathmetal bands der findes, men det du siger, er der jo ikke meget hold i. :roller:


    Jeg forsvarer eller angiber heller ikke nogen eller noget. Jeg har bare en mening om, det der death og heavy. Og der er sikkert nogle enkelte, som farer i kridthuset over det. Men det kan slet ikke få mig overbevidst.
    Jeg mener , at den form kun kan kaldes for musik, fordi de bruger instumenter. For det der kommer ud af instrumenterne, er efter min mening ikke musik. Jeg synes det er totalt umusikalsk, når sådanne "mennesker" står og kværner en masse øredøvende larm af, samtidig med at de leger en eller anden form for Fastelavn. Hvor det for de fleste gælder om, at klæ' sig så tåbelig og total kikset ud, som muligt. :roller:
    Desuden så er det umuligt, at høre hvad de står og brummer/skriger, fordi den infernalske og destruktive larm, simpelthen er så voldsom. :rolleyes:
    Det værste er dog IMO, dem som sluger det der såkaldte musik helt råt og forguder og tilbeder det. Der bliver jeg s.. bekymret. :rolleyes: Ka' ikke la' vær' med at tænke på - at det er nogen af dem, som skal være med til at føre vores samfund videre. OMG [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif
    Bare tanken om, det der er sket med deres hoveder efter al den larm og al den rysten med hovedet. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/party4.gif
    Og så lige til sidst: Rolig nu - viser lige flaget ! ;) [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/w-fahne_2.gif] - og husk nu, at læse hvad det er jeg skriver. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wraper
    og angående techno.. man spiller ikke techno på en computer.. man mixer det live! svans! undskyld ordene men det her gør mig bare sur!


    techno skal spilles så det kan mærkes i hele din krop! og det gælder alle former, acid, trance hardstyle house hardhouse osv osv osv! OGSÅ DET DU KALDER TECHNO OG TRANCE! Og det kræver ikke teknik at få det til at lyde godt, det kræver kreativitet og hjerne for at lave det..


    :ban:


    tænk lige over hvad du skriver før du lukker sådan en gang lort ud. du lyder jo som en der har taget skade af al den syge techno :crazyeyes: - og nu snakker jeg om begge dine indlæg. tag noget beroligende...

  • her er lidt af det jeg hører:


    Red Hot Chili Peppers
    Led Zeppelin
    Blink 182
    Sex Pistols
    Disturbed
    Iron Maiden
    AC/DC
    Nirvana
    Tenacious D
    Saliva
    Bloodhound Gang
    D.A.D
    Beatles
    Green Day
    Nephew
    Kim Larsen
    System Of A Down


    :)


  • Det er hermed gjort. ;) Men Bent .. du er sg* sommetider svær at diskutere med, for du slynger om dig med store fraser og ikke så tit brugte ord, så du får det til at lyde helt utroligt, hver gang du bidrager med noget. Så tildels, hatten af for det. ;)


    Nu er jeg heller ikke selv typen der tropper op til alverdens metalfestivaller og koncerter og går så højt op i netop lige den livsstil. Men jeg bliver alligevel en smule harm over, at du vælger at beskrive det på følgende måde: "står og kværner en masse øredøvende larm af, samtidig med at de leger en eller anden form for Fastelavn. Hvor det for de fleste gælder om, at klæ' sig så tåbelig og total kikset ud, som muligt."


    For mange er det ikke larm, slet ikke. Jeg kan også sagtens følge musikken, det er intet problem - det afhænger vel tildels af hvor meget man har hørt af det, for jeg tror ikke at man umiddelbart bare kan sætte sig ned og så bare følge musikken fra start til ende. Så larm er det ikke, det er trods alt bare en anden musikgenre, for dem der er tilhængere af dette, er techno eller "kvalme-pop" vel også en form for larm, for det tvivler jeg på at de gider bruge deres dag på at sidde og høre.


    Nu nævner du (som jeg skrev ovenfor), at de klæder sig ud som var det fastelavn. Heller ikke den fanger jeg helt, og alligevel lidt tror jeg. Til hver eneste genre af musik, hører der sig en bestemt beklædning til. Popmusikken har sin egen efterhånden ret dristige stil, med korte skørter og små toppe mange steder, mange der drager til technoshows har også deres egen helt specielle stil, og på samme måde er der en anden stil indenfor metal igen.


    At Slipknot (dem med maskerne, som jeg går ud fra at du hentyder lidt til, med begrebet "fastelavn" ;)) så vælger at tage maskerne til sig, og have dét som deres image, ligger der vel ikke meget mere i, end da Kiss f.eks. malede sig sort/hvide i ansigtet, eller da samtlige folk i et rockband skulle have langt halv-krøllet hår. Personerne i sig selv, tror jeg ikke at du skal regne med, at de fejler noget mentalt, eller er syge oveni.


    Og til mit reply til Patrick S' svar på tråden, så blev jeg lidt sur over at han vælger at kategorisere det ved at skrive "det er ikke musik, men hærværk på musiken !" - for det er der jo ikke meget hold i. Er man ikke til lige netop metal, lyder det uden tvivl også dybt latterligt i folks ører. Men det samme gør techno og lign. vel i en metallers ører. ;)


    Det blev vist lidt af en længere smørre, håber der er nogen der gider læse det, heh. :crazyeyes: Og så vil jeg vende tilbage til min Robbie Williams - What We Did Last Summer DVD. ;)


    :cheers:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP


  • Kan kun sige en ting !


    HØRT !


    (flot skrevet engel)
    :cheers:


  • :clap: Flot formuleret engel!

  • Hører så meget.. rock, dansk rap, metal..


    og hvornår fatter du bent at det handler om musikken og ikke deres udseende? du fatter det aldrig.. behøver i altid svine heavy og metal til? bare fordi vi hører noget andet musik end jer, så skal i absolut gå amok og svine det til.. fandme for lamt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Hører så meget.. rock, dansk rap, metal..


    og hvornår fatter du bent at det handler om musikken og ikke deres udseende? du fatter det aldrig.. behøver i altid svine heavy og metal til? bare fordi vi hører noget andet musik end jer, så skal i absolut gå amok og svine det til.. fandme for lamt..


    Dear origin. Hvis du nu virkelig læser hvad jeg skriver - som jeg også bad om i mit indlæg. Så har jeg med FED skrift - skrevet at det er MIN mening - og den har jeg ihf. lov at ha' !!! - uden at blive kaldt for lam X(
    Jeg skriver også at JEG synes, at det ikke kan kaldes musik, fordi JEG synes det er en stor gang larm og skrigeri, som det er svært at forstå en disse af.
    Jeg sviner ikke nogen til, men ytrer bare MIN mening og bekymring, for hvad den slags kan resultere i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Dear origin. Hvis du nu virkelig læser hvad jeg skriver - som jeg også bad om i mit indlæg. Så har jeg med FED skrift - skrevet at det er MIN mening - og den har jeg ihf. lov at ha' !!! - uden at blive kaldt for lam X(
    Jeg skriver også at JEG synes, at det ikke kan kaldes musik, fordi JEG synes det er en stor gang larm og skrigeri, som det er svært at forstå en disse af.
    Jeg sviner ikke nogen til, men ytrer bare MIN mening og bekymring, for hvad den slags kan resultere i.


    nej men jeg mente heller ik kun dig... Det er der MANGE der gør.. og ikke kun her på forummet..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin


    nej men jeg mente heller ik kun dig... Det er der MANGE der gør.. og ikke kun her på forummet..


    Hvis den ikke kun var rettet mod Bent, hvorfor skriver du så hans navn i dit svar? ;)


    Selv hører jeg meget forskelligt musik, det afhænger fuldstændig af mit humør .. Og nej, jeg forstår heller ikke de folk der hører heavy og metal til, men er da ligeglad med hvad de hører, bare jeg slipper .. Dog synes jeg det er en smule frastødende, dem der - offentligt (altså på skoler m.v.) "maler" sig som f.eks. Manson .. Det virker på mig som en eller anden form for identitetskrise .. Og ja, det er min mening, og nej, jeg sviner ikke nogen til - jeg undrer mig bare ..

  • Folk må ha deres meninger ja!
    Men burde de ikke tie stille om det, det kan virke frastødende mod andre som elsker den slags musik


    Hører selv rigtigt meget metal/rock og techno/trance i alle former, men også andet som rap og mere.. så WTF?!


    Hold de meninger der kan virke frastødende inde i jer selv.. please da!


    Ved godt jeg er den forkerte til at sige det men!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raller
    Dødsmetal ? den manglede :D


    Hører Dødsmetal / Metal / Rock :hb:



    Lol griner smiley der :p


    i er skumle her inde :pokey: techno Rules :finger:
    og lidt bladet af det andet :dance:

  • Lytter til Rock/Metal, og "Oldschool".. Lidt pop kan der snige sig ind en gang imellem, Michael Jackson's musik er for det meste genial..

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • det må være metal, metal, metal.. måske lidt rock hvis jeg har det humør, og metal..



    nu glemte jeg vel ikke Metal??? :hb:

    AMD Phenom II X6 1100T
    Gigabyte 990FXA-UD3
    8gb Corsair DDR3
    Club3D HD5750