• Nu er det noget tid siden jeg har rodet med vandkøling, så kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Yderligere nogen tid siden jeg har kørt med almindelig kabinet.

Nogen her der har gode idéer eller billeder af hvordan et vandkølingssæt installeres i et Lian Li Miditower kabinet?

Sættet skal køle cpu, nb og gfx.

Har overvejet at købe sådan en Dual 80mm radiator fra vcore.dk. Nogen der har prøvet den? Ellers gerne anbefalinger af andre dual r.

• Hvilket sæt er det???

Folk plejer at sætte radiatoren der hvor CD-rom drevene er... Og så bare slanger hist og her... Hehe...

Ellers så spørg på casemodd sektionen ;) De er gode til sådan noget med plads og orden siden det skal se godt ud...

• Da jeg installerede mit vandkøling, startede jeg med at skære et ~12x24cm hul i toppen af kabinettet. Dette hul er ikke helt firkantet, da der sidder noget metal, som radiatoren skal skrues fast til (Jeg kan godt poste et billede, det kræver bare lige, at jeg skal findet det først).
    Bagefter monterede jeg alle kølehovederne, og samlede computeren, monterede slangerne (push-in fittings). Tilsidst fyldte jeg vand på systemet og testkørte det for lekager i en 12 timers tid. Under testen var PSU'en "kortsluttet", så selve computeren var ikke tændt.

Det var sådan kort fortalt...

Ps. Hullet på 12x24 cm er til en dual radiator med 2x12cm blæsere.

Pps. Jeg kan klart anbefale det set jeg har, siden det inkluderer gpu,nb og 3studs cpu kølehoveder, der udover er der også en BlackIce Extreme dual radiator, en Hydor 30L pumpe, og et lille resivior. Alt dette til ~2500,-

• Tak Bullfaegter. Jeg har dog selve sættet, men det er en alm. radiator til en P4 3.6e, NB og et x800xtpe. Derfor bange for at den "lille" radiator ikke er nok, men at der kan hentes bedre temperatur ved større radiator.
    Har overvejet om ikke radiatoren kan sidde der bag på Lian Li kabinettet (altså indenfor), der hvor der sidder 2 80mm blæsere. Ellers må der skæres i toppen af kabinettet for bedste placering!?

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Tak Bullfaegter. Jeg har dog selve sættet, men det er en alm. radiator til en P4 3.6e, NB og et x800xtpe. Derfor bange for at den "lille" radiator ikke er nok, men at der kan hentes bedre temperatur ved større radiator.
    Har overvejet om ikke radiatoren kan sidde der bag på Lian Li kabinettet (altså indenfor), der hvor der sidder 2 80mm blæsere. Ellers må der skæres i toppen af kabinettet for bedste placering!?

Du kunne eventuelt købe sådan en her:
    http://www.hwlabs.com/products/blackicextreme3.html

Men den kan godt være svær at få monteret fornuftigt i forbindelse med et miditower. I så fald kunne du prøve med en BlackIce Exreme II eller en I'er.

Alt i alt kan en 2x80mm radiator ikke anbefales til dit system :roller:

Og eftersigende er BlackIce Extreme serien den bedste på markedet, hvilket også kan ses på prisen.

• kan du ikke lige kontakte mig gomer pyle.....
    har lige et par spørgsmål ang. min comp.

msn : dad@andelsgaden.dk

Det er mig jonn.......fra tattoo forretningen

mobo: Dfi lanparty expert
    Cpu : Amd 64 fx 57
    Gfx : 2 x Galaxy 7800 gtx
    ram : 2 x 1 gb crucial balistix pc4000
    Hd :2 x wd Raptor 36gb (raid 0)
    psu :silverstone 650w
    kabi : lianli 1200B

• ja jeg har det mod stadig og det er netop derfor jeg kontakter dig........det er til salg......
    kender du nogen der muligvis er interaseret i det..??

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Tak Bullfaegter. Jeg har dog selve sættet, men det er en alm. radiator til en P4 3.6e, NB og et x800xtpe. Derfor bange for at den "lille" radiator ikke er nok, men at der kan hentes bedre temperatur ved større radiator.

Tror det kommer til at knibe med en Dual raidator i toppen. Huske lige at der skal være plads til PSU.

• nej det kniber ikke for den sidder der jo og køre fint.

der er plads nok til det og den anden radiator sidder jo i bunden . så det er intet problem overhovedet.

• hva faen gomer skal du have noget på plusgrader, eller smider du 1000W peltier på bagefter :D :D

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.