Tja... En af mine venner har fundet en BIOS der låser multiplieren op på sin BIOS... Synes det lyder alt for hjernedødt og tænkte på om nogen vidste om det kom til Abit/Max3 boardet???
eller bare noget lignende??
Tja... En af mine venner har fundet en BIOS der låser multiplieren op på sin BIOS... Synes det lyder alt for hjernedødt og tænkte på om nogen vidste om det kom til Abit/Max3 boardet???
eller bare noget lignende??
Hmm - som du nok ved kan man på nogle ASUS boards - dog kun med Presscot 3.2 & 3.4...
Hvis det er sådan en CPU han bruger er det meget muligt... Jeg overvejer meget at anskaffe mig en 3.2 eller 3.4GHz Presscot men tror desværre ikke jeg får meget ud af den med min køling... SLK900U
Ja det er det jeg mente...
men er der nogen der ved om ABIT har tænkt på noget af det samme i den retning???
Du kan vist også med 3.4 NW, men lad være med at købe en prescott, der er IMO flere ulemper ved dem end fordele.
Men jeg ved ikke om Abit har tænkt sig at gøre det samme, men en mail til deres support afdeling kan give dig svar
QuoteOprindeligt indlæg af mdj
Du kan vist også med 3.4 NW, men lad være med at købe en prescott, der er IMO flere ulemper ved dem end fordele.
VIST også ? ... Var det ikke KUN med prescott-dullerne den funkede ?
PS. Du mente NWC da du skrev NW ikke ?
Jo
Jeg syntes bare at have læst på asus´ HP at udover prescott så ville 3.4 NWC også kunne låses op.
Vil klart mene P4e er et bedre køb end en P4c på nuværende tidspunkt. Dette med henblik på hvis man vil overclocke.....også med luftkøling
Jo det kan godt lade sig gøre på et Abit mobo, man skal bare ha en bios fra før prescott tiden, så skulle det virke.
Men det skulle vist kun være dem med en C0 revision.
Men jeg ved ikke om Abit har tænkt sig at gøre det samme, men en mail til deres support afdeling kan give dig svar
Hvilke ulemper???
ALLE de programmer der kommer idag løber en prescott fra en NWC... Fortryder jeg valgte en NWC over en prescott...
en af mine venner fik samme ydelse ved 3.65Ghz som jeg gjorde ved 3.83..
QuoteOprindeligt indlæg af søndergård
Hmm - som du nok ved kan man på nogle ASUS boards - dog kun med Presscot 3.2 & 3.4...
Hvis det er sådan en CPU han bruger er det meget muligt... Jeg overvejer meget at anskaffe mig en 3.2 eller 3.4GHz Presscot men tror desværre ikke jeg får meget ud af den med min køling... SLK900U
? kan man ikke os på en 3.6 for sådan en har jeg lige bestilt ?
Tror man indtil videre skal passe på med at få for høje forventninger til at få cpu'en låst op. Efter hvad jeg har læst er det kun 3.2Ghz og op der kan, samt at det kun er oprindelig multiplier samt x14 der er ledige.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af købkøb
Hvilke ulemper???
ALLE de programmer der kommer idag løber en prescott fra en NWC... Fortryder jeg valgte en NWC over en prescott...
en af mine venner fik samme ydelse ved 3.65Ghz som jeg gjorde ved 3.83..
http://www.hardwaretidende.dk/…d.php?f=7&i=11838&t=11838
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/02/2435954
http://reviews.zdnet.co.uk/har…9024015,39145079-2,00.htm
Så hvilke ulemper?
1. Varme
2. Meget længere pipeline
3. meget større latens på cachen
4. effekt forbrug
Var det grunde nok?
Tro ikke på alt du læser
ok, hvilken af testene skal jeg ikke tro på
Jeg bliver jo direkte rådet til at købe en northwood fremfor en prescott og testene viser jo at der ikke er nogen særlig forskel?
Jeg har hørt at prescott 3.2 skulle ku OC meget højre en NWC
jeg må bare håbe at den jeg får ka komme op på 3.6 eller overe
Det kan de også pga den længere pipeline, men sat ved siden af en cpu med samme clock frekvens er prescott en smule langsommere pga den større latens på cachen og den lange pipeline.
Men hvis du skal clocke ekstremt, så er det klart den bedste cpu at gøre det med, men jeg skal højest op på 230-250 fsb så jeg holder mig til northwood.
ok, hvilken af testene skal jeg ikke tro på
Jeg bliver jo direkte rådet til at købe en northwood fremfor en prescott og testene viser jo at der ikke er nogen særlig forskel?
de har nu fået noget bedre styr på deres batches siden da, de nye yder slet ikke så meget varme, mens de clocker bedre.
jeg spurgte Rune fra Hardwaretidende for under en uge siden, og han rådede mig til at købe en northwood fremfor en prescott, og det er ikke kun pga varmen, mere pga ydelsen og den lange pipeline.
Den har selvf. fået 10 nye instruktionsæt, men jeg mener ikke at det opvejer latensen på cachen og den lange pipe.
jeg spurgte Rune fra Hardwaretidende for under en uge siden, og han rådede mig til at købe en northwood fremfor en prescott, og det er ikke kun pga varmen, mere pga ydelsen og den lange pipeline.
Den har selvf. fået 10 nye instruktionsæt, men jeg mener ikke at det opvejer latensen på cachen og den lange pipe.
jaah vi kan kalde den langsommere men de clocker altså bedre ser det ud til. desuden bliver de hurtigere end NW ved ca 4g.
dvs at det nemt kan clockes væk i mange tilfælde nu om dage.
Det er også det jeg mente med at hvis du skal clocke "ekstremt" er det et godt valg.
Men for mig er en NW et bedre valg.